0

1

شرط‌بندی پیتر شف بر سقوط بیتکوین قبل از راه‌اندازی ETF آن!

به عقیده پیتر شف (Peter Schiff)، بیت‌کوین (BTC) به احتمال زیاد قبل از رویداد هاوینگ شاهد کاهش شدید قیمت خواهد بود. وی همچنین طی فعالیت اخیر خود در X، زنگ خطر را در مورد افزایش قیمت اخیر بیت کوین به صدا درآورد.

سقوط بیتکوین قبل از راه‌اندازی ETF
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

بیت کوین موضوع مورد علاقه پیتر شف، اقتصاددان ارشد و استراتژیست جهانی در شرکت مدیریت دارایی Europac برای بحث کردن است.

طی این سال‌ها او بارها تأکید کرده است که برخلاف طلا، ارزش بیت‌کوین به صفر می‌رسد و هیچ‌کس در واقع نمی‌خواهد آن را نگه دارد مگر اینکه بعداً بخواهد با قیمت بالاتر آن را بفروشد.

اکنون، با تغییر روند بیتکوین و رسیدن آن به بالاترین حد ۱۸ ماهه اخیر، او توجه خود را به آنچه که دیگران می‌گویند نقطه‌عطفی برای ارزهای دیجیتال خواهد بود، یعنی راه‌اندازی اولین ETF اسپات بیتکوین، معطوف کرده است.

ارز دیجیتال

این محصول احتمال دارد اوایل سال ۲۰۲۴ تأیید شود، اما برخی شایعات مبنی بر اینکه مجوز راه‌اندازی این صندوق ممکن است در ماه نوامبر صادر شود، به رشد بیش از ۳۷۰۰۰ دلاری بیتکوین در هفته گذشته کمک کرده است.

درحالیکه برخی بر این باورند که این اعلانیه مصداق جمله «شایعه را بخر و خبر را بفروش است»؛ یعنی قیمت‌ها شاید تا قبل از تأیید راه‌اندازی این محصول افزایش یابند نه لزوماً پس از آن، شیف معتقد است کاهش قیمت BTC حتی ممکن است به این دلیل نیز نباشد.

شف در یک نظرسنجی که در تاریخ ۹ نوامبر در پلتفرم X انجام داد، دو سناریو برای «سقوط» بیتکوین متصور شد؛ یکی قبل و یکی بعد از راه‌اندازی ETF. پاسخ دهندگان می‌توانستند گزینه دیگری یعنی «خرید و هولد زیاد» را نیز انتخاب کنند، که در نهایت با ۶۸ درصد از تقریباً ۲۵۰۰۰ رأی، محبوب‌ترین گزینه شد.

با این حال، شف بر موضع خود ایستاد و گفت: «بر اساس نتایج، حدسم این است که بیتکوین قبل از راه‌اندازی ETF سقوط می‌کند».

الاینس برنشتاین: ETF بیتکوین «به‌کُندی قیمت‌گذاری می‌شود»

از آنجایی‌که به نظر می‌رسد بحث ETF به طور فزاینده‌ای به نفع بیت کوین بوده، قضیه برای سرمایه‌گذاران نهادی در حال روشن‌تر شدن است.

در میان تازه‌ترین پیش‌بینی‌های خوش‌بینانه برای قیمت بیت کوین، بهترین‌شان پیش‌بینی AllianceBernstein بوده که هفته گذشته اوج قیمت ۱۵۰ هزار دلار را برای چرخه بعدی بیتکوین پیش‌بینی کرد.

تحلیلگران در یادداشتی به نقل از MarketWatch و دیگر منابع نوشتند: ما معتقدیم جریان‌های اولیهETF  ممکن است کندتر و رشد قیمت تدریجی‌تر باشد. اما پس از هاوینگ، این جریانات شتاب بیشتری می‌گیرد که منجر به چرخه‌ای صعودی در سال ۲۰۲۵ و نه ۲۰۲۴ می‌شود.

نمودار زیر، حرکات پیشین و آتی قیمت بیت کوین را نشان می‌دهد که با چرخه‌های هاوینگ مشخص شده است.

مراحل چرخه BTC (اسکرین شات)/ منبع: AllianceBernstein/MarketWatch

منبع: کوین تلگراف

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)