0

3

چراغ سبز دادگاه به صرافی ورشکسته FTX برای فروش دارایی‌ها

دادگاه FTX به این صرافی برای فروش بیش از ۸۷۰ میلیون دلار دارایی دیجیتال چراغ سبز داده است. موافقت دادگاه به این دلیل بوده است که صرافی بتواند طلب‌های کاربران خود را پس دهد. اما آیا این فروش گسترده منجر به ایجاد فشار فروش در بازار و ریزش مارکت خواهد شد؟

سینا شمس آور

زمان مطالعه :

1 دقیقه

دادگاهی که برای پرونده ورشکستگی و کلاهبرداری صرافی FTX شکل گرفته است، در راستای تامین نقدینگی‌ای که برای صاف کردن بدهی‌های این صرافی با کاربران لازم است، اجازه فروش دارایی‌ها را به این پلتفرم داده است. این در حالی است که موسس این صرافی ارز دیجیتال در حال گذراندن دوران محکومیت خود است.

این نکته قابل توجه است که با رشد اخیر بازار، ارزش دارایی‌های صرافی FTX به میزان ۸۷۳ میلیون دلار رسیده است و در دوران رکورد بازار این مبلغ بسیار کمتر از این برآورد می‌شد.

خرید ارز دیجیتال

دارایی‌های ذکر شده شامل بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و … در صندوق‌های شرکت‌های بزرگی مانند گری اسکیل هستند و جزو دارایی‌های امنی به حساب می‌آیند که این صرافی پیش از این در آن‌ها سرمایه گذاری کرده بود.

به نظر می‌رسد در صورتی که این فروش به طور یکجا اتفاق بیفتد، بتواند بر روند بازار ارزهای دیجیتال تاثیر منفی داشته باشد. در حال حاضر بیت کوین در حوالی قیمت ۳۷,۶۵۰ دلار در بازار معامله می‌شود و در یکی دو روز اخیر کمی ریزش داشته است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)