0

0

اوپن‌سی کارمزد را حذف کرد!

اوپن‌سی (OpenSea)، بزرگ‌ترین مارکت‌پلیس NFT در دنیا، به تازگی در ساختار و سیاست‌های کارمزدی خود تغییرات بزرگی ایجاد کرده است. این پلتفرم اعلام کرده که برای مدت کوتاهی کارمزدهای خودش را به صفر می‌رساند. اوپن‌سی همچنین قصد دارد تا سیستم جدیدی از نحوه پرداخت حق‌الامتیاز آثار را برای هنرمندان بوجود بیاورد.

اوپن‌سی کارمزد را حذف کرد!
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

راننده‌ای که برای سبقت از رقبا، نزدیک به پیچ، سریع‌تر می‌راند

اوپن‌سی (OpenSea) روز جمعه اعلام کرد که برای ایجاد تغییرات بنیادی، قصد دارد تا کارمزدهایش را کاهش دهد. تصمیم‌گیری و اجرای این فرایند به تازگی آغاز نشده است و به نظر می‌رسد این پروسه از اکتبر ۲۰۲۲ در دستور کار اوپن‌سی بود.

به نظر می‌رسد حجم بالایی از پول و کاربران در حال کوچ به پلتفرم‌های دیگری هستند که حقوقی برای هنرمندان قائل نیستند. علی‌رغم تلاش‌های ما برای جلوگیری از این اتفاق، امروز می‌بینیم که این کوچ بسیار گسترده‌تر هم شده است.

اوپن‌ سی در ادامه صحبت‌هایش می‌گوید قریب به ۸۰٪ از کاربران مارکت، حق‌الامتیاز هنرمندان را به طور کامل پرداخت نمی‌کنند و حجم زیادی از معاملات روی پلتفرم‌هایی متمرکز شده که اصلا حق‌الامتیازی برای هنرمندان در نظر نمی‌گیرند.

ارز دیجیتال

رقیب نام‌آشنای این روزهای اوپن‌ سی، یعنی «بِلر Blur» در مدت کوتاهی توانسته حجم فروش کلی در پلتفرم خود را به ۱.۴ میلیارد دلار برساند. البته این رقم در مقایسه با فروش کلی اوپن‌سی (۳۴.۵۳ میلیارد دلار) بسیار ناچیز است. رقابت کنونی میان مارکت‌پلیس‌های NFT، این روزها شرکت کنندگان دیگری هم دارد؛ مثل «Looksrare» و «X2Y2». اوپن‌سی امیدوار است با تغییراتی که ایجاد می‌کند، توجه و فعالیت همه اقشار فعال در این مارکت را به سوی خود معطوف کند. از جمله هنرمندان و خالقان آثار، کلکسیونرها، خریداران بزرگ و فروشنده‌ها.

اوپن‌سی همچنین در بیانیه روز جمعه خود اعلام کرده که در آپدیت جدیدش، آثاری که در مارکت‌پلیس‌های دیگر با سیاست‌های مشابه (مثل بلر) وجود دارند، قابل‌فیلتر و دسترسی هستند.

“این تغییر، شروع عصر جدیدی برای اوپن‌سی ست و ما برای آن بسیار هیجان‌زده هستیم.”

باید دید آیا اوپن‌سی با این استراتژی، می‌تواند سر پیچ از رقبایش سبقت بگیرد و پیشتاز این رالی نفس‌گیر باشد یا خیر.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)