0

3

گری گنسلر توضیح می‌دهد که چرا SEC رویکردی تند نسبت به کریپتو دارد!

گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) توضیح داده که چرا این رگولاتور مالی در حال وضع قانونی سنگین برای تنظیم صنعت کریپتو است. رئیس SEC اظهار کرد اقدامات اجرایی علیه شرکت‌های کریپتویی، دستور کار سیاسی ندارد و تاکید کرد که با این کار دارد از مردم آمریکا محافظت می‌کند. گنسلر خاطرنشان کرد «مردم آمریکا در پلتفرم‌های مربوط به این حوزه، هر روز در معرض خطر و آسیب هستند».

سخنان گری گنسلر در مورد ارزهای دیجیتال
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

گری جنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، روز چهارشنبه (۲۷ سپتامبر ۲۰۲۳) در برابر کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان به بیان حقایق پرداخت. در طول این جلسه، چند تن از اعضای کنگره سوالاتی را در مورد ارزهای دیجیتال و مقررات مربوط به آنها مطرح کردند.

عضو کنگره، جان رز (John Rose) از گنسلر پرسید: «در مورد ارزهای دیجیتال… علاقه‌مندم بدانم که چرا با وجود این واقعیت که نه شما و نه هیچ یک از کارکنان ارشدتان خواهان دعوی حقوقی نیستید، اما باز به دنبال وضع کردن قانونی سنگین علیه این صنعت هستید. چرا برای پرداختن به بازار ارزهای دیجیتال به چنین رویکردی روی آورده‌اید؟ گنسلر پاسخ داد:

خرید ارز دیجیتال

«صادقانه بگویم، به این دلیل است که این حوزه پر از از هکر و کلاهبر و احزاب ناسازگار است … مردم آمریکا در پلتفرم‌های مربوط به این حوزه هر روز در معرض خطر و آسیب هستند».

با بیان این موارد، رئیس SEC اضافه کرد: « ما قوانینی نیز در این مورد وضع کردیم: یکی مربوط به کارگزاری‌ها بود که چند سال پیش تکمیل شد و بقیه نیز مربوط به تعریف صرافی و نقش حضانت بودند».

سپس این نماینده کنگره از ایالت تنسی به گنسلر گفت: «به نظرم، این پرونده‌ها با یک دستور کار سیاسی صریح و نه یک برنامه حقوقی اصولی مطرح می‌شوند.» گنسلر سریعاً این ادعا را رد کرد: «این حرف شما صحت ندارد، تنها چیزی که فرمان سیاسی دارد محافظت از مردم آمریکاست».

«من معتقدم شما یک رگولاتور بی طرف نیستید»

نماینده تام ایمر (Tom Emmer) با اشاره به اینکه گنسلر قبلاً در یک بانک کار می‌کرد، از او پرسید: «آیا می‌توانید به این کمیته اطمینان دهید که شیوه تنظیم مقررات شما با سنگ‌اندازی در مسیر توسعه دارایی‌های دیجیتال، به نفع هر آمریکایی است و بر اساس میل شما برای محافظت از متصدیان صنعت خود نیست. رئیس SEC پاسخ داد: «کریپتو به شدت قابلیت تقلب و دستکاری دارد و من به دنبال سرمایه‌گذاران آمریکایی هستم که از کریپتو آسیب دیده‌اند».

قبل از اینکه گنسلر بتواند پاسخ خود را به پایان برساند، ایمر، نماینده کنگره، صحبت او را قطع کرد و تاکید کرد:

«آقای گنسلر، علیرغم سالها لفاظی شما، امروز متقاعد شده‌ام که شما یک رگولاتور بی‌طرف نیستید و سوگیری دارید. واضح است که شما دارید برای تحکیم قدرت خود تلاش می‌کنید، حتی اگر این به معنای از بین بردن فرصت‌ها برای آمریکایی‌های امروزه و صادقانه بگویم آینده مالی این کشور باشد».

گنسلر: «توکن‌های کریپتویی، ارز نیستند»

نماینده آل گرین (Al Green) این نگرانی را مطرح کرد که بسیاری از مردم بر این باورند که «کریپتو یک طرح پانزی بزرگ است». گنسلر با مقایسه ارز دیجیتال با دلار آمریکا تاکید کرد:

«توکن‌های کریپتویی واقعاً چیزهای متفاوتی هستند. آنها ارز نیستند. آنها سه وظیفه اصلی یک ارز یعنی ذخیره ارزش، واحد شمارش و ابزاری برای مبادله را برآورده نمی‌کنند. شاید یک روزی به چنین کارکردهایی برسند، اما نه در سال ۲۰۲۳.

نماینده مجلس خواستار عزل گنسلر شد

در طول این جلسه استماع، نماینده‌ای دیگری از کنگره، وارن دیویدسون (Warren Davidson) به مشکلات متعدد SEC اشاره کرد و خاطرنشان کرد که در ماه آوریل «راه‌حلی به نام قانون ثبات SEC پیشنهاد کرده است».  او توضیح داد که این لایحه «نقش رئیس را حذف و کمیسیونر‌های فعلی را حفظ می‌کند، اما یک کمیسیونر ششم به آن اضافه می‌کند تا از یک حزب سیاسی بیش از سه نفر در این کمیسون قرار نگیرند». این نماینده مجلس در پایان گفت: «ای کاش دولت بایدن شما را از سمت خود عزل کند».

منبع: بیت کوین نیوز

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)