0

1

گری گنسلر با این شروط اجازه فعالیت مجدد صرافی FTX را می‌دهد

گری گنسلر (Gary Gensler) رئیس SEC اظهار کرده اگر تام فارلی (Tom Farley) یا سایر خریداران FTX مایل به بازگشایی این صرافی هستند، باید از قانون اوراق بهادار پیروی کنند.

بازگشایی ftx تحت رعایت شرایط sec
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

مدیریت فعلی FTX قصد دارد تمام تلاش خود را برای احیای فعالیت و بازگشایی این صرافی انجام دهد. آخرین گزارش‌ها حاکی از آن است تام فارلی، رئیس سابق NYSE، علاقه زیادی به خرید FTC و راه‌اندازی مجدد آن نشان داده است.

گری گنسلر، رئیس SEC، در حین سخنرانی در هفته فین‌تک واشنگتن دی سی، گفت که با بازگشایی صرافی FTX موافق است، اما این امر باید با درک درستی از قانون اتفاق بیفتد.

در اوایل سال جاری در ماه مه، فارلی صرافی کریپتویی خود به اسم Bullish را معرفی کرد و در حال حاضر از نامزدهای برجسته این حراج ورشکستگی است. گنسلر هنگام صحبت با CNBC گفت:

ارز دیجیتال

اگر تام یا هر کس دیگری بخواهد وارد این صنعت شود، می‌گویم که این کار را در چارچوب قانون انجام دهید. اعتماد سرمایه‌گذاران را نسبت به کاری که انجام می‌دهید جلب کنید و اطمینان حاصل کنید که اطلاعات شرکتی خود را به درستی منتشر می‌کنید و علیه مشتریان خود معامله نمی‌کنید یا از دارایی‌های رمزنگاری آنها برای اهداف خود بهره نمی‌برید.

FTX و Alameda ابتدا به عنوان دو شرکت مجزا فعالیت می‌کردند، اما شواهد ارائه شده نشان داد ارتباط بسیار پیچیده و نگران‌کننده‌ای بین این دو نهاد وجود داشته است.

سم بنکمن فرید (Sam Bankman-Fried) به طور همزمان صرافی FTX و شرکت خصوصی آلامدا را مدیریت می‌کرد و سؤالاتی در مورد تضاد منافع احتمالی و درهم تنیدگی عملیاتی آنها ایجاد کرد.

طبق گزارش‌های اخیر، هر دو پلتفرم ظاهراً برای پوشش دادن بدهی خود، در حال فروش میلیون‌ها دلار از دارایی‌های خود هستند.

FTX نمی‌تواند قانون را دور بزند

گنسلر ضمن بررسی قوانین جدید برای این صنعت، تأکید کرد قوانین موجود در حال حاضر «محکم و مؤثر» هستند؛ حرکت کلیدی در اجرای آنها نهفته است.

او اظهار کرد: «هیچ تضاد ذاتی بین قوانین ارزهای دیجیتال و اوراق بهادار وجود ندارد. مسئله اینجاست که بسیاری از بازیگران جهانی در حال حاضر بدون رعایت این مقررات که به‌خوبی وضع شده‌اند، فعالیت می‌کنند».

به این فکر کنید که چه تعداد از بازیگران در این فضا در حال حاضر از تحریم‌های بین‌المللی و قوانین پولشویی تبعیت نمی‌کنند و از کریپتو برای اقدامات شرورانه یا بد استفاده می‌کنند.

گنسلر خاطرنشان کرد SEC طی شش سال گذشته، حدود۱۵۰ اقدام قانونی در قالب شکایت یا جریمه در رابطه با پرونده‌های کریپتویی انجام داده است. نکته قابل توجه، یکی از مناقشات جاری این رگولاتور با صرافی کوین بیس است که به دلیل چالش‌های نظارتی تمایل خود را به خروج از ایالات متحده اعلام کرده است.

گنسلر در سخنان خود ضمن خودداری از ذکر موارد خاص، بر اهمیت شرکت‌هایی که در چارچوب قانون فعالیت می‌کنند، تأکید کرد.

منبع: کوین گیپ

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)