0

0

پرونده ورشکستگی جنسیس امروز دادگاهی می‌شود

پرونده ورشکستگی جنسیس امروز دادگاهی می‌شود
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

اولین جلسه رسیدگی به پرونده ورشکستگی جنسیس کاپیتال (Genesis Capital) در تاریخ ۲۳ ژانویه (۳ بهمن) برگزار خواهد شد. قاضی سین اچ. لین (Sean H. Lane)  از دادگاه ورشکستگی ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک به این پرونده رسیدگی خواهد کرد.

مارک فایفر (Mark Pfeiffer)، وکیل بخش ورشکستگی در شرکت حقوقی Buchanan Ingersoll & Rooney، اظهار کرد که شرکت‌ها می‌توانند فصل ۱۱ را که به عنوان فصل نوسازی شناخته می‌شود را برای سازماندهی مجدد خود درحالی‌که اجازه دارند به فعالیت‌شان ادامه دهند، به طلبکاران پیشنهاد کنند.

ارز دیجیتال

به عنوان اولین گام در روند ورشکستگی، دادگاه تصمیم خواهد گرفت که معافیت درخواست‌شده تحت فصل ۱۱ توسط Genesis Global Holdco و دو شرکت تابعه تجاری وام‌دهی آن یعنی Genesis Global Capital و Genesis Asia Pacific، که در مجموع به عنوان Genesis Capital شناخته می‌شوند را بپذیرد یا خیر. همچنین از طرف این شرکت‌ها نظارتی مشترک بر این پرونده‌ها درخواست شده است.

برای طلبکاران بدون وثیقه نیز کمیته‌ای توسط متولی آن به عنوان بخشی از روند رسیدگی، به کار گرفته خواهد شد. کمیته این حق را خواهد داشت که شرکت‌ها قبل از اتخاذ تصمیمات یا تغییرات عمده و مشارکت در طرح ساماندهی خود با آن مشورت کنند. بر اساس اطلاعاتی که در پرونده‌ آمده، بیست نفر از بزرگترین طلبکاران بدون وثیقه به عنوان اعضای این کمیته انتخاب خواهند شد.

این شرکت‌ها با ۱۰ میلیارد دلار بدهی، همراه با مشکلات نقدینگی ناشی از فروپاشی صرافی FTX، در ۱۹ ژانویه (۲۹ دی) درخواست حمایت از ورشکستگی کردند. برداشت‌ها از پلتفرم Genesis Global Capital از ۱۶ نوامبر (۲۵ آبان) ۲۰۲۲ به حالت تعلیق درآمده است.

طبق یک بیانیه مطبوعاتی، طرح فصل ۱۱ جنسیس خواستار حل وفصل جهانی تمام مطالبات و ایجاد یک تراست است که دارایی‌ها را بین طلبکاران توزیع می‌کند. تحت «فرآیندی دوگانه» این شرکت‌ها «فروش، افزایش سرمایه، و یا معامله سهام را دنبال خواهند کرد که ظاهراً مدل کسب‌وکار آن‌ها را قادر می‌سازد تا تحت مالکیت جدید ظهور کنند».

شرکت مادر جنسیس کاپیتال یعنی گروه ارز دیجیتال (DCG)، اخیراً دخالت در این پرونده ورشکستگی را رد کرد و ادعا کرد که یک کمیته ویژه از مدیران مستقل توصیه و تصمیم به تشکیل پرونده برای حمایت از ورشکستگی فصل ۱۱ گرفته است. فقط نهادهای وام‌دهنده جنسیس برای حمایت از این ورشکستگی اقدام کرده‌اند. Genesis Global Trading و واحد معاملاتی سهام و مشتقات جنسیس همچنان فعال هستند و به کار خود ادامه می‌دهند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)