0

2

شرکت گری اسکیل درخواست خود را برای راه‌اندازی ETF فیوچرز اتریوم پس گرفت

شرکت گری اسکیل (Grayscale) در اقدامی عجیب درخواست خود برای راه‌اندازی صندوق ETF فیوچرز اتریوم را سه هفته قبل از موعد پاسخ‌دهی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا پس گرفت.

ای تی اف اتریوم
علی ابراهیمی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

گری اسکیل روز گذشته پرونده 19b-4خود را که پیش از این برای راه‌اندازی ETF فیوچرز اتریوم به کمیسیون بورس ارسال کرده بود پس گرفت و عملا از دور رقابت با سایر شرکت‌ها کناره‌گیری کرد.

کناره‌گیری گری اسکیل از راه‌اندازی ETF فیوچرز اتریوم

درخواست گری اسکیل برای راه‌اندازی ETF فیوچرز اتریوم 19 سپتامبر سال گذشته ثبت شده بود و قرار بود کمیسیون بورس تا تاریخ 30 می (10 خرداد) نظر قطعی خود را در رابطه با این صندوق اعلام کند و در صورت تایید در بورس اوراق بهادار نیویورک لیست شود.

جیمز سیفارت (James Seyffart)، تحلیلگر بلومبرگ در ابتدا معتقد بود گری اسکیل قصد دارد به طور استراتژیک از ETF فیوچرز خود به عنوان اهرمی برای فشار آوردن به کمیسیون بورس و تایید ETF اسپات این ارز دیجیتال استفاده کند. با این حال، وی در حال حاضر معتقد است تصمیم گری اسکیل برای کنار کشیدن و پس گرفتن درخواست خود را درک نمی‌کند.

سیفارت در این رابطه در توییتی نوشته است:

واقعا نمی‌دانم دلیل این کار چه بود. به نظر من امکان این وجود داشت که کمیسیون بورس تکلیف ETF فیوچرز اتریوم را مشخص کند و سپس گری اسکیل از آنجا برای سایر اهداف خود ادامه دهد. شاید گری اسکیل با کمیسیون بورس در این رابطه صحبت کرده است و هرچیزی که بین آنها رد و بدل شده، این شرکت را به پس گرفتن درخواستش متقاعد کرده است. (البته این صرفا یک حدس و گمان است)

تکلیف ETFهای اسپات اتریوم چه می‌شود؟

در حالی که تحلیلگران مختلف از جمله سیفارت و اریک بالکوناس (Eric Balchunas) پیش از این معتقد بودند به احتمال 70% صندوق‌های ETF اسپات اتریوم تایید می‌شوند، این احتمال در حال حاضر کاهش یافته و به 25% رسیده است. همچنین به نظر نمی‌رسد پس گرفتن درخواست ETF آتی اتریوم گری اسکیل بر این احتمال تاثیر خاصی بگذارد.

سیفارت مدعی در صورتی مخالفت کمیسیون بورس با درخواست ETF اسپات اتریوم گری اسکیل، دیگر هیچ راهی برای شکایت از این کمیسیون وجود نخواهد داشت. شکایت گری اسکیل از کمیسیون بورس یکی از دلایل اصلی تایید ETFهای اسپات بیت کوین بود.

علیرغم پیش‌بینی‌های مختلف از تکلیف ETFهای اسپات اتریوم، گری گنسلر (Gary Gensler)، رییس کمیسیون بورس آمریکا خاطرنشان کرده که در حال بررسی این درخواست‌هاست.

گنسلر در این باره گفته است:

این مسئله‌ای است که در حال حاضر در کمیسیون وجود دارد. ما یک کمیسیون پنج نفره هستیم و این پرونده‌ها در زمان مناسب بررسی می‌شوند.

کمیسیون بورس باید تصمیم خود در رابطه با درخواست شرکت ون‌اک را تا 23 می اعلام کند. مهلت نهایی اعلام نتیجه درخواست دو شرکت آرک توئنتی وان شرز و هش دکس نیز 24 و 30 می است.

بسیاری انتظار دارند تکلیف نهایی تمام درخواست‌ها همزمان با موعد اعلام نتیجه درخواست ون‌اک یعنی 23 می مشخص شود.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)