0

0

شرط‌بندی سرمایه گذاران نهادی بر شکست پروژه تتر (USDT)!

سال ۲۰۲۲ شاهد سقوط چندین پروژه رمزنگاری بود. اما تتر (USDT) پروژه‌ای است که بسیاری انتظار شکست خوردن آن‌ را دارند و اما همچنان پابرجا مانده است. صندوق‌های سرمایه گذاری تامینی (Hedge Funds) سنتی معتقدند که رخ دادن این اتفاق در گذر زمان اجتناب‌ناپذیر است و در نهایت رکود دامن این استیبل کوین محبوب را هم خواهد گرفت.

شرط‌بندی سرمایه گذاران نهادی بر شکست پروژه تتر (USDT)!
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

در طول سال ۲۰۲۲، چندین صندوق تأمینی روی سقوط تتر سرمایه گذاری کردند. برخی از این صندوق‌ها عبارتند از Fir Tree Capital Management ،Viceroy Research ،Valiant و غیره. این لیست اما با در نظر گرفتن سایر صندوق‌های تامین مالی که به این موضوع فکر کرده ولی در عمل هنوز از تتر روی برنگردانده‌اند، بزرگ‌تر هم خواهد شد.

افزایش پوزیشن فروش در برابر تتر (USDT)

بلومبرگ در مارس ۲۰۲۲ گزارش داد که Fir Tree، یک صندوق تأمینی با ۴ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت خود، در برابر تتر موضع فروش اتخاذ کرده است. در همین حین این صندوق تأمینی حتی به تمایل خود برای ایجاد یک صندوق جداگانه برای فروشندگان تتر در صورت وجود علاقه کافی مشتریان اشاره کرد.

علاوه‌براین، Viceroy Research نیز روی شکست تتر سرمایه گذاری کرده است. این شرکت یک فروشنده استقراضی (Short Seller) است که قبلاً نیز بر خلاف منافع شرکت آلمانی Wirecard AG مواضع تجاری‌ای را اتخاذ کرده بود. فریزر پرینگ (Fraser Perring) یکی از شرکای مؤسس این شرکت اصرار دارد که مشکلی در تتر وجود دارد. او گفت:

ما تمام کمبود‌های خود را می دانیم ولی آن‌ها برخی مسائل مربوط به خود را به‌صورت مبهم نگه داشته‌اند.

شرکت Valiant، یک فروشنده استقراضی دیگر مستقر در سانفرانسیسکو که در اوایل سال ۲۰۲۲ معاملات تتر انجام می‌داد، اکنون با اشاره به وجود ریسک در وثیقه‌ها از این پوزیشن خارج شده است.

به نظر می‌رسد سایر فروشندگان استقراضی نیز در مورد سرمایه گذاری بر خلاف منافع تتر به دلیل ریسک موجود در طرف مقابل تردید دارند. اندرو لفت (Andrew Left) بنیانگذار سیتروئن ریسرچ در اظهارنظر اخیر خود گفت:

من فعلاً روی شکست تتر سرمایه گذاری نکرده‌ و در واقع ابزار جایگزین این استیبل کوین را نیافته‌ام. اگر کسی راهی به من نشان دهد که بتوانم به همراه بانک سرمایه گذاری بین‌المللی گلدمن ساکس (Goldman Sachs) به عنوان طرف مقابل به آن ورود کنم، این کار را خواهم کرد.

اکثر صندوق‌های سرمایه گذاری تأمینی سنتی که روی کاهش ارزش تتر سرمایه گذاری می‌کنند، از شرکت Genesis Global Trading به عنوان طرف مقابل و کارگزار خود استفاده می‌کنند. اما لازم به ذکر است که گروه ارز دیجیتال (Digital Currency Group) به عنوان شرکت مادر جنسیس، اکنون خود با مشکلات تأمین نقدینگی مواجه است.

در ژوئن ۲۰۲۲، لئون مارشال (Leon Marshall) رئیس فروش حقوقی شرکت جنسیس گفت:

استراتژی سرمایه گذاری روی شکست استیبل کوین تتر رویکردی است که به مرور زمان صندوق‌های سرمایه گذاری تأمینی بیشتری به آن روی آورده‌اند.

چرا صندوق‌های سرمایه گذاری تامینی از USDT رویگردان شده‌اند؟

تصمیم سرمایه گذاری روی سقوط تتر توسط این صندوق‌ها به دلیل گمانه زنی‌های متعدد در مورد سلامت مالی این شبکه است. عدم شفافیت این شرکت منجر به انتشار شایعاتی مبنی بر وجود مشکلات نقدینگی داخلی در آن شده است.

جامعه کریپتوکارنسی از کاراگاهان درون زنجیره‌ای گرفته تا مدیران فعال در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال، وضعیت مالی غیرشفاف تتر را زیر سوال برده‌اند. رگولاتورها نیز تتر را به دلیل ارائه گزارش‌های مالی گمراه‌کننده، میلیون‌ها دلار جریمه کرده‌اند.

در همین حال شکست استیبل کوین الگوریتمی Terra UST در ماه می و سقوط صرافی ارز دیجیتال FTX در نوامبر امسال فشار بیشتری بر USDT وارد کرده است و بسیاری اکنون آن را گزینه‌ی احتمالی بعدی برای فروپاشی می‌نامند.

تتر دیدگاه فروشندگان استقراضی در مورد خود را رد می‌کند

شرکت تتر اما تأکید کرده است که هیچ مشکلی ندارد و به بازخریدها ادامه خواهد داد. مدیران تتر گمانه‌زنی‌های متعدد در مورد امور مالی خود را به عنوان تست استرس برای این شبکه توصیف کرده‌اند. سخنگوی این شرکت در صحبت در مورد رویکرد اخیر صندوق‌های سرمایه گذاری تأمینی برعلیه منافع آن‌ها گفت که این شرکت طرح هوشمندانه‌ای برای جذب سرمایه از افراد کم دانش با هدف نهایی دریافت هزینه مدیریت و ارائه اطلاعات صحیح تجاری به آن‌ها را پیگیری می‌کند.

بااین‌حال با توجه به موقعیت آن‌ها در بازار، شکست رهبر استیبل کوین‌ها برای کل بخش کریپتو فاجعه‌بار خواهد بود. تتر USDT بزرگترین استیبل کوین از نظر ارزش بازار و یکی از پر استفاده‌ترین دارایی‌ها دیجیتال است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)