0

0

سقوط FTX، خرید دارایی‌های دیجیتال را برای سرمایه‌گذاران سازمانی جذاب کرده است!

یکی از مدیران دارایی‌های دیجیتال پیشرو دریافته است که سرمایه‌گذاران سازمانی (Institutional Investors) با توجه به سقوط بازار ناشی از فروپاشی صرافی FTX از تخفیف‌های به وجود آمده بر قیمت دارایی‌های دیجیتال، در حال بهره بردن هستند.

خریداری ارزهای دیجیتال در کف قیمت توسط سرمایه‌گذاران سازمانی
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

پلتفرم CoinShares در آخرین گزارش هفتگی جریان صندوق دارایی دیجیتال خود می‌گوید سرمایه‌گذاری روی محصولات مرتبط با دارایی دیجیتال، بالاترین جریان ورودی خود را در ۱۴ هفته اخیر داشته‌ است.

جریان‌های ورودی سرمایه اواخر این هفته و به دلیل افت شدید قیمت‌ها ناشی از سقوط صرافی FTX و شرکت Almeda که وابسته به این صرافی است، آغاز شد.

سرمایه‌گذاری در بیت کوین (BTC) و محصولات مرتبط با آن با رشد ۱۹ میلیون دلاری در هفته گذشته، سهم اصلی از این سرمایه ورودی را به خود اختصاص داده است.

بیت‌کوین با ورودی سرمایه ۱۹ میلیون دلاری که از اوایل آگوست امسال بیشترین مقدار را نیز به خود اختصاص داده، در کانون اصلی توجهات قرار داشته است. با این حال معاملات سرمایه‌گذاری شورت بیت کوین نیز مجموعاً ۱۲.۶ میلیون دلار ورودی داشتند.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال در پول نو

پلتفرم CoinShares جریان‌های ورودی سرمایه را از همه مناطق دنیا به‌ویژه ایالات متحده، برزیل و کانادا رصد کرده است. البته در این بین سوئیس با خروجی سرمایه جزئی به مبلغ ۴.۶ میلیون دلار جزو داده‌های پرت به حساب می‌آید، اگرچه این کشور همچنان در رتبه اول بیشترین ورودی سرمایه در کل امسال قرار دارد.

سرمایه‌گذاری روی محصولات مرتبط با اتریوم (ETH) نیز هفته گذشته ۲.۵ میلیون دلار ورودی داشتند، در حالی که سولانا (SOL) ۱.۱ میلیون دلار متضرر شده و پالیگان (MATIC) هم ۲۰۰ هزار دلار دآمد داشته است. بر اساس گزارشCoinShares، گروه سرمایه‌گذاری همزمان بر روی چند دارایی یا آنهایی که در بیش از یک دارایی دیجیتال سرمایه‌گذاری کرده‌اند، شاهد بزرگترین هفته ورود سرمایه از ژوئن امسال تا کنون بوده‌اند. سرمایه‌گذاری روی بخش چند دارایی، بیشترین ورودی خود را از ژوئن ۲۰۲۲ به میزان ۸.۴ میلیون دلار داشته است که نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران آن را به عنوان یک پناهگاه نسبتاً امن می‌بینند، و این در حالی است که فعالیت بسیار کمی ‌در آلت کوین‌ها وجود دارد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)