0

0

ایران و روسیه استیبل کوینی با پشتوانه طلا می‌سازند!

هدف از ایجاد این استیبل کوین به‌کارگیری آن در تراکنش‌های فرامرزی به‌جای ارزهای فیات مانند دلار آمریکا، روبل روسیه یا ریال است.

ساخت استیبل کوینی جدید با پشتوانه طلا توسط ایران و روسیه
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

گزارش ها حاکی از آن است که بانک مرکزی ایران در حال همکاری با دولت روسیه برای ساخت مشترک ارز دیجیتال جدید با پشتوانه طلا است.

ایران در این طرح با روسیه برای ایجاد توکنی با نشان «خلیج فارس» که به عنوان روشی از پرداخت در تجارت خارجی عمل می‌کند، همکاری خواهد کرد.

به گفته الکساندر براژنیکوف (Alexander Brazhnikov)، مدیر اجرایی انجمن صنایع رمزنگاری و بلاک چین روسیه، پیش‌بینی می‌شود که این توکن در قالب یک استیبل کوین با پشتوانه طلا منتشر شود.

هدف از تولید این استیبل کوین امکان تراکنش‌های فرامرزی به‌جای ارزهای فیات مانند دلار آمریکا، روبل روسیه یا ریال ایران است. این ارز دیجیتال در یکی از مناطق تجاری ویژه در آستاراخان، جایی‌که روسیه شروع به پذیرش محموله‌های ایران کرد، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

خرید ارز دیجیتال

آنتون تکاچف (Anton Tkachev)، قانونگذار روسی و عضو کمیته سیاست اطلاعات، فناوری اطلاعات و ارتباطات تأکید کرد که پروژه مشترک استیبل کوین تنها زمانی امکان‌پذیر خواهد بود که بازار دارایی دیجیتال به‌طور کامل در روسیه قانونگذاری و تنظیم شود. پس از تأخیرهای متعدد، مجلس سفلی روسیه بار دیگر وعده داد که آئین‌نامه‌ای برای تراکنش‌های رمزارزی در سال ۲۰۲۳ تنظیم کند.

در آگوست ۲۰۲۲، وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) ایران استفاده از ارز دیجیتال را برای واردات به کشور در بحبوحه تحریم‌های تجاری بین‌المللی تأیید کرد. این اقدام جدید به ایران در کاهش تحریم‌های جهانی کمک می‌کند، و به همین منظور اولین سفارش واردات بین‌المللی خود را با استفاده از ۱۰ میلیون دلار ارز دیجیتال ثبت کرده است. هرچند بانک مرکزی روسیه مخالف استفاده از ارزهای دیجیتال به عنوان روشی از پرداخت است، اما برای کاستن از تأثیر تحریم‌های بین‌المللی خود در به‌کارگیری آنها در تجارت خارجی با سایر کشورها موافقت کرده است. این رگولاتور به ‌وضوح اعلام نکرده که کدام ارزهای رمزنگاری‌شده برای چنین تراکنش‌هایی مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)