0

4

آیا رشد قیمت میم کوین‌ها به پایان رسیده است؟

همزمان با بازگشت قیمت بیت کوین از کف 56،000 دلاری، میم کوین‌ها از جمله دوج کوین، شیبا و په‌په عملکرد چندان قابل قبولی را به نمایش نگذاشتند. بر اساس داده‌ها، مارکت کپ کلی میم کوین‌ها در 24 ساعت اخیر 2.83% کاهش یافته و به 53 میلیارد دلار رسیده است.

وضعیت امروز میم کوین ها
علی ابراهیمی

زمان مطالعه :

2 دقیقه

از بین میم کوین‌های برتر بازار در 24 ساعت اخیر، دوج کوین، شیبا اینو، په‌په، داگ ویف هت، فلوکی و بونک همه با کاهش همراه شدند و به ترتیب 2.28%، 3.50%، 4.58%، 5.80%، 5.34% و 1.80% ریزش را تجربه کردند.

اما چرا قیمت میم کوین‌ها رو به کاهش است؟ آیا بازار صعودی میم کوین‌ها و رشد قیمت آنها به پایان رسیده است؟

ساختار ضعیف بازار آلت کوین‌ها

از دیدگاه تاریخی، بازار صعودی معمولا با صعود آلت کوین‌ها هدایت می‌شود. با این حال، مارکت کپ کل ارزهای دیجیتال به جز بیت کوین و اتریوم که Total3 نامیده می‌شود پس از رالی خود در اکتبر 2023 اصلاح شده و کاهش یافته است.

همانطور که در نمودار زیر مشخص است، Total3 از هفته اول آپریل 15% کاهش یافته و به 661.41 میلیارد دلار رسیده است. این کاهش باعث شده تا این معیار در تایم فریم هفتگی در یک الگوی کانال نزولی قرار بگیرد و به ریزش بیشتر ادامه دهد.

نمودار شاخص Total3 - منبع: TradingView
نمودار شاخص Total3 – منبع: TradingView

در همین حال، همزمان با سیو سود معامله‌گران و افزایش فشار فروش آنها، شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار هفتگی پس از اینکه به دنبال رالی میم کوین‌های سولانا از 70 عبور کرد، همگام با اصلاح کلی بازار کاهش یافته است و به 62 رسیده که به نفع تداوم ریزش آلت کوین‌هاست.

در صورتی که شاخص Total3 نتواند از مرز بالای کانال نزولی یعنی حوالی 660 دلار عبور کند، آلت کوین‌ها از جمله میم کوین‌ها ممکن است در چند هفته آینده به اصلاح ادامه دهند.

ارز دیجیتال

حجم معاملات میم کوین‌ها همچنان در حال کاهش است

روند ضعیف آلت کوین‌ها در حالی رقم می‌خورد که حجم معاملات هفتگی این ارزهای دیجیتال از اوایل ماه مارس کاهش یافته است.

داده‌های وب‌سایت Dune نشان می‌دهد حجم معاملات میم کوین‌ها در تمام بلاکچین‌ها از جمله اتریوم و سولانا در مجموع 81% از اوج 998.55 میلیون دلاری خود کاهش یافته و به 191.88 میلیون دلار رسیده است. این نشان می‌دهد علاقه یا اعتماد معامله‌گران به میم کوین‌ها فعلا کاهش یافته است.

کاهش حجم معاملات میم کوین‌ها - منبع: Dune
کاهش حجم معاملات میم کوین‌ها – منبع: Dune

بررسی تک تک میم کوین‌ها نیز این روند را تایید می‌کند. بر اساس داده‌های کوین مارکت کپ، بین 7 مارس تا 6 می، حجم معاملات دوج کوین 50% کاهش یافته است. به طور مشابه، شیبا و په‌په نیز در این مدت 88% و 51% ریزش را تجربه کرده‌اند.

دوری معامله‌گران از ریسک

انتشار آمار بازار کار آمریکا نشان داد اقتصاد آمریکا هنوز در شرایط قدرتمندی به سر می‌برد. این اتفاق باعث شد تا پیش‌بینی‌ها از کاهش نرخ بهره در سال جاری کاهش یابد. به دنبال کاهش انتظارات از تغییر نرخ بهره، سرمایه‌گذاران در حال حاضر به جای بازارهای پرریسک به سراغ دارایی‌های امن‌تری مثل اوراق خزانه‌داری آمریکا روی آورده‌اند.

به دنبال کاهش علاقه کلی سرمایه‌گذاران به بازارهای پرریسک، ممکن است شاهد تداوم ریزش میم کوین‌ها در بازار باشیم.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)