0

1

بزرگترین بانک ژاپن در بلاک چین‌های برجسته استیبل کوین منتشر می‌کند

بزرگترین بانک کشور ژاپن، گروه مالی میتسوبیشی یو اف جی (MUFG)، از برنامه‌های خود برای استفاده از راه حل Progmat Coin برای صدور استیبل کوین‌های بومی با پشتوانه بانکی در چندین بلاک چین عمومی رونمایی کرده است.

صدور استیبل کوین توسط بزرگترین بانک ژاپن در بلاک چین های عمومی
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

این بانک قصد دارد از شبکه‌های اتریوم، آوالانچ، کازماس و پالیگان برای این ابتکار عملش استفاده کند، اگرچه هنوز تاریخ‌ مشخصی برای این راه‌اندازی اعلام نکرده است.

این راه‌حل (Progmat Coin) به گونه‌ای طراحی شده است تا صدور استیبل کوین را نه تنها از MUFG بلکه از سایر بانک‌های معتبر نیز تسهیل کند. در راستای این پیشرفت، اخیراً قوانینی در این کشور به تصویب رسیده که به بانک‌های معتبر ژاپنی اختیار انتشار استیبل کوین‌ها را می‌دهد.

ارز دیجیتال

MUFG به طور فعال در حوزه‌های مرتبط با فعالیت‌های بلاک چینی شرکت داشته است. این بانک با DataChain که یک استارتاپ اختصاصی در رابطه با فعالیت‌های بلاک چینی است، و همچنین توکی (TOKI) که یک پل بین بلاک چینی (Cross-Chain Bridge) بر اساس فناوری DataChain است، همکاری کرده است.

هدف اصلی این همکاری‌ها، پشتیبانی از مبادلات بین زنجیره‌ای، پرداخت‌ها و وام‌دهی در میان بلاک چین‌های عمومی است. به عنوان مثال، از راه‌حل Progmat Coin می‌توان در تسویه خریدهای NFT در بلاک چین‌های مختلف استفاده کرد.

توکی (TOKI0 که اوایل امسال توسط یکی از مدیران شرکت DataChain در دبی تأسیس شد، قصد دارد پل خود را راه‌اندازی و توکن بومی HA را در اواخر سال جاری به بازار عرضه کند. توکی با ایجاد استخرهای نقدینگی از طریق Progmat Coins در بلاک چین‌های مختلف، تراکنش‌های یکپارچه‌ای را در بین شبکه‌ها فعال خواهد کرد.

اگرچه به نظر می‌رسد این راه‌حل عمدتاً بازار ژاپن را هدف قرار داده است، اما هنوز مشخص نیست که آیا کاربران ملزم به انجام اقدامات منطبق با سیستم احراز هویت مشتری (KYC) برای نگهداری استیبل کوین‌ها هستند یا خیر. که نیاز به شفاف‌سازی بیشتری در این مورد دارد.

از آنجایی که MUFG در انتشار استیبل کوین با پشتوانه بانکی پیشگام است، این توسعه نشان‌دهنده گامی مهم به سمت ادغام بانکداری سنتی و فناوری بلاک چین است که پیامدهای بالقوه‌ای برای سیستم‌های مالی جهانی دارد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)