0

0

جی‌ پی مورگان بانک ورشکستهٔ First Republic را می‌خرد!

غول بانکی آمریکایی JPMorgan Chase قرار است مالک جدید بانک First Republic شود. جی پی مورگان و چند بانک دیگر در تاریخ ۲۹ آوریل (۹ اردیبهشت) به این بانک در حال ورشکستگی پیشنهاد خرید دادند.

جی پی مورگان بانک فرست ریپابلیک را خرید
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

دپارتمان حفاظت مالی و نوآوری کالیفرنیا، بانک FR را در تاریخ ۱ مه (۱۱ اردیبهشت) پلمپ کرد و با شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) به عنوان متصدی دریافت تلفات مالی، قرارداد بست. FDIC نیز سپس با JPMorgan برای محافظت از اموال سپرده‌گذاران، قرارداد خرید و محول شدن دارایی‌ها به آن را منعقد کرد.

در اثر این قرارداد، جی پی مورگان تمام دارایی‌های بانک FR، از جمله سپرده‌های بیمه‌نشدهٔ آن را در اختیار خواهد گرفت. این بانک در حال حاضر ۲۲۹.۱ میلیارد دلار دارایی و ۱۰۳.۹ میلیارد دلار سپرده دارد.

خرید ارز دیجیتال

با این حق مالکیت جدید، ۸۴ شعبه بانک First Republic در هشت ایالت از نو با نام JPMorgan Chase بازگشایی خواهند شد. همه سپرده‌گذاران FR از این پس بخشی از مشتریان بانک JPMorgan خواهند بود و به کل سپرده‌های بیمه‌شده خود توسط FDIC دسترسی خواهند داشت. مشتریان تا زمانی که اخطار تغییر بانک از جی پی مورگان دریافت نکردند، می‌توانند از خدمات بانکی در شعبه فعلی استفاده کنند.

جدای از انتقال دارایی‌ها، یک توافقنامه تقسیم ضرر نیز بین FDIC و JPMorgan بسته شده که برای وام‌های مسکونی و تجاری خریداری‌شده FR است. بر اساس این قرارداد، زیان‌ها و هرگونه بازستانی وام‌های تحت پوشش، بین FDIC و جی پی مورگان تقسیم خواهد شد.

مشکل بانک FR از وقتی شروع شد که اخبار مربوط به ورشکستگی آن در تاریخ ۲۶ آوریل (۶ اردیبهشت) در همه جا پیچید. با انتشار این خبر ارزش سهام آن سریعاً پایین آمد و در عرض چند ساعت ۲۰ درصد سقوط کرد. روزهای پس از اعلام این خبر حتی پیش از آنکه رگولاتورها آن را پلمپ کنند، این بانک دچار نوسانات قیمتی زیادی شد.

در حال حاضر بانک فرست ریپابلیک نیز مانند بانک‌های سیلیکون ولی و سیگنچر به دسته بانک‌های ورشکسته ایالات متحده در سال ۲۰۲۳ پیوسته است!

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)