0

0

پرونده حقوقی علیه شبکه Terraو دو کوآن مختومه اعلام شد!

دعوی حقوقی جمعی (Class action lawsuit) متیو آلبرایت علیه شرکت Terraform Labs و شرکا که در دادگاه منطقه جنوبی نیویورک ثبت شده بود، در روز دوشنبه همین هفته به‌صورت داوطلبانه لغو شد. این شکایت در ماه اوت ۲۰۲۲ علیه آزمایشگاه‌های Terraform، دو کوآن (Do Kwon) و شرکت‌های وابسته تشکیل شد و بر اساس آن متهمان به تبلیغ، دستکاری و ارائه استیبل کوین TerraUSD (UST) و Terra (LUNA) متهم شده بودند.

پرونده حقوقی علیه شبکه Terraو دو کوآن مختومه اعلام شد!
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

ژو سو (Zhu Su) یکی از بنیانگذاران شرکت Three Arrows Capital (3AC) با انتشار توییتی در تاریخ ۱۰ ژانویه (۲۰ دی) ۲۰۲۳ از انصراف داوطلبانه شکایت دسته‌جمعی علیه Terraform Labs ،Luna Foundation Guard و مدیران آن خبر داد.

متیو آلبرایت (Matthew Albright) به عنوان شاکی اصلی در این پرونده، اخطاریه‌ای را به دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک تسلیم کرده است. بر اساس این اطلاعیه، پرونده به‌طور داوطلبانه و بدون تعصب علیه متهمان مختومه اعلام شد.

متهمان در این شکایت جمعی (Class Action Lawsuit) عبارتند از: شرکت‌های Terraform Labs، Jump Trading، Delphi Digital Consulting، Luna Foundation Guard (LFG) و اشخاص حقیقی از جمله دو کوآن (Do Kwon)، نیکولاس پلاتیاس (Nicholas Platias)، ژوزه ماسدو (Jose Macedo)، کناو کریا (Kanav Kriya) و رمی تتوت (Remi Tetot).

بر اساس این دعوای حقوقی جمعی، این اشخاص و شرکت‌ها به تبلیغ دروغین استیبل کوین الگوریتمی UST،Terra (LUNA)  و سایر کوین‌های مرتبط به شبکه  Terra متهم شده‌اند. علاوه‌براین، ادعای دروغین در رابطه با ثبات این کوین‌ها آن‌ هم زمانی‌که سود حاصل از فعالیت‌ آزمایشگاه‌های Terraform در حساب‌های شخصی متهمان شسته می‌شد، نیز یکی دیگر از اتهامات متوجه این افراد و نهاد‌ها است.

این حرکت احتمالاً به دلیل افشای اخیر دستکاری بازار و تجارت توکن‌های LUNA توسط سم بنکمن‌فرید مدیرعامل صرافی ارز دیجیتال FTX و شرکت Alameda Research است. ژو سو و دو کوآن قبلاً Alameda Research و شرکت جنسیس (فعال در زمینه ارائه وام ارزهای دیجیتال) را به دلیل دی-پگ کردن UST و پیش‌فروش کردن توکن‌های LUNA پس از فرایند دی-پگ، سرزنش کردند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)