0

0

۲۰۲۳؛ سال «افزایش بهره‌وری» و «ضررهای بیشتر» برای مِتا

شرکت «متا» که صاحب شبکه‌های اجتماعی بزرگ فیسبوک، اینستاگرام و واتس‌اپ است نتایج فعالیت‌های ۳ ماه چهارم ۲۰۲۲ خود را منتشر کرده است. نتایج این بررسی بالاتر از مقادیر پیش‌بینی شده بود و مدیر عامل این شرکت یعنی مارک زاکربرگ، به همین خاطر سال پیش رو را سال “افزایش بهره‌وری” می‌نامد. شرکت او در ۲۰۲۳ روی هوش مصنوعی و متاورس تمرکز بیشتری خواهد داشت.

2023؛ سال
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

کمپانی «متا»، مالک سوشال مدیاهای بزرگی از جمله اینستاگرام و فیسبوک، سود بیشتری نسبت به انتظارات خود در سه ماه چهارم ۲۰۲۲ کسب کرده است. به همین مناسبت، متا درباره مسیری که در سال پیش رو دنبال خواهد کرد توضیحات و جزئیات بیشتری ارائه داده. این شرکت در ۳ ماه پایانی ۲۰۲۲، حدود ۳۲.۱۷ میلیارد دلار سودآوری داشته است. در صورتی که این مقدار ۳۱.۵۳ میلیارد دلار برآورد و پیش‌بینی می‌شد. همین موضوع به سرمایه‌گذاران این شرکت امید داده که متا در سال جدید دوباره جایگاه واقعی‌اش را پیدا خواهد کرد.  

خرید ارز دیجیتال

متا مدتی‌ست که محوریت شرکت را روی متاورس قرار داده و به همین دلیل هم با انتقادات بسیاری مواجه شده است. تحقیقات و توسعه‌هایی که متا در این حوزه انجام داده، ضررهای سنگینی را به آن‌ها تحمیل کرده اما به نظر می‌رسد این شرکت حاضر است دوباره در این مسیر قدم بردارد. مارک زاکربرگ، مدیر عامل (CEO) متا، چشم‌انداز مدیریتی متا را در ۲۰۲۳، “افزایش بهره‌وری” اعلام کرده است.

زاکربرگ بیان کرده که: “طی تمرکز متا روی متاورس، ساختار بنیادی کنونی شرکت دگرگون خواهد شد. برخی از سطوح مدیریتی حذف خواهند شد تا تصمیمات سریع‌تر اخذ و اجرایی شوند. در کنار این‌ها هم از هوش مصنوعی استفاده خواهد شد تا مهندسان شرکت راندمان بیشتری داشته باشند. متا طی سال‌های پیش‌رو، سخت‌گیری بیشتری روی حذف و کنارگذاشتن پروژه‌های غیرحیاتی و ضعیف خواهد داشت.”

«متاورس» همچنان اولویت درازمدت متا به شمار می‌رود

«ریلیتی لبز (Reality Labs)»، شاخه متاورس متا در ۲۰۲۲ حدود ۱۴ میلیارد دلار به این شرکت ضرر زد. با این حال اما همچنان زاکربرگ بر روی متاورس و اولویت آن نسبت به حوزه‌های دیگر در شرکت پافشاری می‌کند. وی همچنین اذعان کرده که یکی از دلایل تمرکز متا روی هوش مصنوعی، کاربرد آن در ویدئوهای ریلز اینستاگرام است. چون که همین هوش مصنوعی (AI) می‌تواند درآمدزایی متا از این ویدئوها را افزایش دهد.

دو مقصد مهم در نقشه‌راه متا، هوش مصنوعی در کوتاه‌مدت، و متاورس است که در بلندمدت به آن‌ها خواهیم رسید.

مارک زاکربرگ

مدیر ارشد مالی (CFO) متا، سوزان لی، صراحتا اعلام کرده که متا با فعالیت‌های ریلیتی لبز در ۲۰۲۳، ضررهای بیشتری را متحمل خواهد شد. اما این زیان‌ها با فرصت‌های بزرگی که در آینده نسیب شرکت خواهند شد، توجیه‌پذیر هستند.

همچنان معتقدیم که زیان‌های متحمل از ریلیتی لبز به متا در ۲۰۲۳ بیشتر از این هم خواهند شد. با این حال، اما روی این بخش سرمایه‌گذاری‌ِ‌‌های قابل‌توجهی خواهیم کرد چرا که فرصت‌های قابل‌توجهی از آن در آینده نصیب شرکت می‌شود.

سوزان لی
0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)