0

0

تکرار کلاهبرداری قدیمی این بار با نام کیف پول متامسک (MetaMask)

در حالی که اخبار بازار کریپتوکارنسی در توییتر حول محور به‌روزرسانی اخیر سیاست حفظ حریم خصوصی کیف پول MetaMask می‌چرخید، افرادی دوباره با جعل هویت بخش پشتیبانی آن دست به کلاهبرداری زدند.

تکرار کلاهبرداری قدیمی در کیف پول متامسک
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

کاربران توییتر در حال بحث درباره یک کمپین کلاهبرداری قدیمی هستند که به نظر می‌رسد دوباره فعالیت خود را از سر گرفته باشد. از آنجایی که سرمایه گذاران ارزهای دیجیتال هرچه بیشتر سعی در سفارشی‌سازی کیف پول متامسک خود دارند، کلاهبرداران نیز با جعل هویت بخش پشتیبانی این سرویس در تلاش‌اند تا کاربران آن را فریب داده و دارایی های آن‌ها را به سرقت ببرند.

متامسک از طریق سایر سرویس‌های ایمیل با شما ارتباط برقرار نمی‌کند

از اکتبر تا نوامبر (مهر-آ‌‌‌ذر) ۲۰۲۲، اظهارنظرات مختلفی در مورد فعالیت طولانی مدت یک کمپین کلاهبرداری در توییتر رد و بدل شد. بر اساس روش عملکرد کلاهبرداران، آن‌ها به وسیله‌ی حساب‌های تازه ثبت‌‌‌شده از کاربران کریپتو دعوت می‌کنند تا مشکلات کیف پول MetaMask خود را به یک آدرس ایمیل جعلی گزارش کنند.

پابلو هورنبی (Pablo Hornby) تحلیلگر برجسته بازار با انتشار توییتی از حساب کاربری رسمی خود در تاریخ ۳۰ اکتبر ۲۰۲۲ به این موضوع پرداخته است:

امیدواریم ایلان ماسک بتواند ربات‌ها و کلاهبردارانی را که از سایت‌های ماینینگ NFT کلاهبرداری می‌کنند و آن افرادی که به کاربران مورد سوء استفاده قرار گرفته توصیه می‌کنند تا با فلان سایت‌های جی‌میل پشتیبانی کیف پول متامسک تماس بگیرند، از توییتر حذف کند. من نمی‌دانم این افراد بدون اینکه از طرف توییتر متوقف شوند چگونه آزادانه به فعالیت خود ادامه می‌دهند. آیا مقابله با آن‌ها برای ماسک از رسیدن به مریخ راحت‌تر نیست؟

ربات‌های جعل هویت، آدرس‌هایی را تبلیغ می‌کنند که ظاهراً به بازیابی وجوه مسروقه از متامسک، اصلاح تراکنش‌ها‌ی آن و غیره کمک می‌کنند. همه آدرس‌های تبلیغاتی در یک سرویس ایمیل رایگان محبوب میزبانی می‌شوند که هیچ ارتباطی هم با بزرگترین کیف پول اتریوم (ETH) ندارد.

در واقع هیچ سرویس ارز دیجیتال قانونی از یک سرویس ایمیل رایگان به عنوان کانال ارتباطی برای ارتباط با مشتریان خود استفاده نخواهد کرد. همچنین متامسک تأکید کرد که پشتیبانان آنها هرگز ابتدا با کاربران تماس نمی‌گیرند.

به این ترتیب همه اعلان‌های مرتبط با چنین حساب‌هایی، کلاهبرداری آشکار هستند و باید نادیده گرفته شوند و یا گزارش فعالیت مخرب آن‌ها به مدیریت سرویس پست الکترونیکی مربوطه یا بخش نظارتی آن رسانه‌ی اجتماعی که این تبلیغ در آن منتشر شده، داده شود.

متامسک نگرانی‌های امنیتی کاربران را برطرف می‌کند

از آنجایی که متامسک بزرگترین کیف پول زنجیره‌ای برای اتریوم (ETH) و تمام بلاک چین‌های EVM است، کلاهبرداران بارها و بارها کاربران این کیف پول را هدف قرار داده‌اند.

در بیشتر موارد کلاهبرداران، ایردراپ‌های جعلی توکن‌های MASK و MM را تبلیغ می‌کنند، زیرا کاربران متامسک منتظر ایردراپ توکن بومی این پلتفرم هستند.

همانگونه که از گزارش‌ها پیداست متامسک پس از به‌روزرسانی اخیر در سیاست حفظ حریم خصوصی خود، دوباره با این وضعیت چالش برانگیز مواجه شد. در این به‌روزرسانی، آن‌ها به کاربران خود اطلاع دادند که IP و آدرس‌های اتریوم‌شان ممکن است به Infura که یک ارائه‌دهنده RPC برای متامسک است، منتقل شود.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)