کیف پول اتریوم چیست؟ معرفی بهترین کیف پول‌های اتریوم 2023

کیف پول اتریوم
سینا شمس آور

زمان مطالعه :

9 دقیقه

تقریبا تمام کسانی که در زمینه ارزهای دیجیتال فعالیت دارند، واژه کیف پول را شنیده‌اند. ساخت کیف پول و استفاده از آن یکی از مهم‌ترین مراحل خرید ارزهای دیجیتال است. از آنجایی که اتریوم و توکن‌های اتریومی بیشترین حجم توکن‌های موجود در دنیای ارزهای دیجیتال را تشکیل می‌دهند. لازم دیدیم توضیحی کامل درباره کیف پول‌های اتریومی بدهیم و بهترین کیف پول‌های اتریوم را معرفی کنیم. یک کیف پول خوب چه ویژگی‌هایی دارد و بهترین کیف پول برای نگهداری اتریوم کدام است؟ در ادامه تمامی این موارد را با دقت بررسی می‌کنیم. پس اگر شما هم علاقه مند به هولد ارز دیجیتال ETH، شاهکار ویتالیک بوترین، هستید؛ ما را در این مطلب همراهی کنید.

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟

کیف پول ارز دیجیتال چیست؟ ورود سکه به موبایل در زمینه سبز

کیف پول به فضایی گفته می‌شود که کلیدهای خصوصی و عمومی شما داخل آن ذخیره می‌شود و دسترسی به دارایی‌های رمزارز را برای شما آسان‌تر می‌کند. یک کیف پول ممکن است در انواع مختلفی مثل سخت افزاری، نرم افزاری، امانی یا غیرامانی عرضه شود.

برای شناخت بهتر شبکه اتریوم این نوشته را بخوانید: اتریوم چیست؟

با استفاده از این ابزار می‌توانید کارهای زیر را به راحتی انجام دهید:

  • مدیریت تمام دارایی‌های دیجیتالی در یک مکان امن
  • کنترل کلیدهای خصوصی و عمومی
  • ارسال و دریافت انواع رمزارزها
  • استفاده از رمز عبور به جای آدرس‌ها و کلیدهای عمومی و خصوصی طولانی

کیف پول اتریوم چیست؟

کیف پول اتریوم پلتفرمی برای ذخیره و نگهداری ارز دیجیتال اتر (ETH) است. والت‌های اتریومی به شما امکان دسترسی به این شبکه و مدیریت دارایی‌های‌تان را می‌دهند. ارز دیجیتال اتر یکی از دارایی‌های آینده دار بازار است که به زعم برخی می‌تواند حتی جایگاه بیت کوین را نیز تصاحب کند، هرچند در حقیقت ماهیت این دو شبکه تا حد زیادی متفاوت است. در مقاله «تفاوت بیت کوین و اتریوم» به مقایسه این دو شبکه پرداخته‌ایم.

اگر به سرنوشت ارز اتر (ETH) علاقه مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله «آینده اتریوم» را مطالعه کنید

برای انتخاب کیف پول باید چه ویژگی‌هایی را مدنظر قرار دهیم؟

موارد زیر همگی در انتخاب کیف پول موثر هستند و با رعایت آن‌ها شما می‌توانید کیف پولی انتخاب کنید که تمام نیازهای شما را به راحتی پوشش می‌دهد:

  • نحوه نگهداری ارزهای دیجیتال: اولین چیزی که باید در زمان انتخاب بهترین کیف پول اتریوم در نظر داشته باشید، این است که قصد دارید چطور از ارزهای دیجیتال خودتان استفاده کنید. برای مثال افرادی که قصد دارند ترید کنند باید به دنبال والتی باشند که امکان انتقال سریع و راحت ارزها را به آن‌ها بدهد اما اگر قرار است ارزها را مدت زمان زیادی نگهداری کنید، بهتر است از کیف پول‌های سرد استفاده کنید. این کیف پول‌ها امنیت بسیار زیادی دارند اما نمی‌توانید به راحتی ارزهای خریداری شده را جابه‌جا کنید.
  • تعداد تراکنش در روز: فاکتور مهم بعدی تعداد تراکنش‌هایی است که در طول روز انجام می‌دهید. شما باید مشخص کنید که چند وقت یکبار قصد انجام تراکنش را دارید. مثلا اگر قرار است تراکنش‌های ورودی و خروجی زیادی داشته باشید، بهتر است از کیف پول‌هایی مثل کیف پول صرافی یا کیف پول نرم افزاری استفاده کنید.
  • پلتفرم مورد استفاده (دسکتاپ، وب، موبایل): اینکه می‌خواهید روی کامپیوتر از کیف پول استفاده کنید یا روی موبایل تفاوت خیلی زیادی دارد. برخی از کیف پول‌ها برای موبایل طراحی شده‌اند و برخی دیگر هم فقط روی کامپیوترهای دسکتاپ اجرا می‌شوند. البته برخی کیف پول‌ها هستند که هم روی دستگاه‌های موبایل و هم روی دستگاه‌های دسکتاپ اجرا می‌شوند. سیستم عامل مورد استفاده در دستگاه مورد نظر هم از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل باید نوع دستگاه و سیستم عامل خودتان را قبل از انتخاب کیف پول تعیین کنید.

برای شناخت بهتر کیف پول ارز دیجیتال و کاربردهای آن، مقاله کیف پول چیست و چرا داشتن کیف پول خوب ضروری است؟ را مطالعه کنید.

روش ساخت کیف پول اتریوم

ایجاد کیف پول اتریوم بسیار آسان است. گزینه‌های مختلفی به عنوان اتریوم ولت برای ذخیره اتر وجود دارند. هر نوع کیف پول ویژگی‌های خاص خودش را دارد و از نظر سهولت استفاده و ایمنی متفاوت است. کیف پول‌های موبایل و دسکتاپ نسبت به کیف پول‌های سخت‌افزاری از نظر سهولت استفاده بیشتر مورد پسند کاربران هستند اما امنیت کمتری دارند. اینکه شما کدام کیف پول را انتخاب کنید بستگی به این امر دارد که می‌خواهید برای چه کاری از آن استفاده کرده و چه میزان اتر نگهداری کنید.

چند نمونه از بهترین والت‌های اتریوم

گزینه‌های مختلفی برای نگه‌داری اتر وجود دارند. در زیر صرفا بهترین نمونه‌های کیف پول برای ذخیره ارز اتر (ETH) به شما معرفی می‌شود.

۱- لجر نانو Ledger Nano X (سخت افزاری)

لجر نانو X که به اختصار لجر X گفته می‌شود یکی از امن‌ترین کیف پول هایی است که برای اتریوم عرضه شده است. این کیف پول توسط شرکت Ledger تولید شده و از تمامی توکن‌های اتریومی پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از رابط نرم‌افزاری متامسک، MyEtherWallet و بسیاری از وبسای‌های دیگر به این کیف پول وسط شوید و دارایی‌های خودتان را انتقال دهید. Ledger Nano X علاوه بر اتریوم، از صدها ارز و توکن دیگر نیز پشتیبانی می‎‌کند.

این کیف پول دومین نسخه از کیف پول‌های سخت افزاری Ledger است و پس از Ledger Nano S عرضه شده است؛ به همین خاطر این دو کیف پول شباهت زیادی به یکدیگر دارند. یکی از تفاوت‌های این دو این است که لجر ایکس بلوتوث و باتری دارد و به همین خاطر استفاده از آن راحت‌تر است. تفاوت دوم به حجم ذخیره سازی بیشتر لجر X نسبت به لجر S است.

عکس کیف پول سخت افزاری Ledger Nano X روی میز چوبی
کیف پول سخت افزاری Ledger Nano X

۲- Trezor (سخت افزاری)

ترزور اولین کیف پول سخت افزاری بود که برای بیت کوین معرفی شد و در حال حاضر از ده‌ها ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌کند. امکان استفاده از رابط وب متامسک، MyEtherWallet و بسیاری سایت‌های دیگر باعث شده کار با این کیف پول راحت باشد. این محصول، کلیدهای خصوصی شما را به صورت آفلاین روی تراشه داخلی خودش نگهداری می‌کند و فقط زمانی که با پسورد خودتان لاگین کنید می‌توانید به ارزهایی که روی آن دارید دسترسی داشته باشید. وزن سبک و جابه‌جایی راحت مهم‌ترین ویژگی‌های این کیف پول هستند.

عکس کیف پول سخت افزاری ترزور
کیف پول ترزور

۳- Metamask (موبایل و دسکتاپ)

برای کار با تمامی پروژه‌های لایه دو اتریوم و مبتنی بر اتریوم مثل صرافی‌های غیرمتمرکز و بازی‌های بلاک چین شما باید ابتدا متامسک را نصب کنید. متامسک یکی از کیف پول‌هایی است که به صورت رسمی برای اتریوم عرضه شده است و علاوه بر دستگاه‌های موبایل، به صورت افزونه روی مرورگرهای فایرفاکس و کروم نیز نصب می‌شود. شما می‌توانید با نصب Metamask علاوه بر نگهداری و انتقال توکن‌های اتریومی، با برنامه‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند این شبکه‌ها نیز ارتباط برقرار کنید.

محیط کاربری کیف پول متامسک در موبایل
محیط کاربری کیف پول متامسک در موبایل

در مقاله راهنمای نصب کیف پول متامسک، نحوه ساخت حساب کاربری متامسک و اضافه کردن آن به کروم را به صورت کامل بررسی کرده‌ایم.

۴- تراست والت (موبایل)

Trust Wallet یک کیف پول چندارزی است که تحت مالکیت صرافی بایننس قرار دارد. این کیف پول یکی از بهترین گزینه‌ها برای اتریوم به شمار می‌رود و با توجه به ظاهر کاربرپسندی هم که دارد می‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید. این کیف پول علاوه بر هزاران رمزارز و توکن مثلی، از توکن‌های غیرمثلی (NFT) نیز پشتیبانی می‌کند. با وجود اینکه تراست والت توسط بایننس مدیریت می‌شود، سرمایه‌های شما در امنیت کامل هستند زیرا این کیف پول کاملا غیرامانی است و بایننس هیچ دسترسی به آن‌ها ندارد.

محیط کیف پول موبایل تراست

کیف پول موبایل تراست والت از شبکه‌ها و توکن‌های پرشماری پشتیبانی می‌کند و به دلیل امنیت زیاد و رابط کاربری مناسب، کاربران بسیاری دارد.

برای یادگیری نحوه نصب کیف پول تراست والت به مطلب آموزش کیف پول تراست مراجعه کنید.

۵- اتمیک والت (دسکتاپ و موبایل)

اتمیک والت بهترین کیف پول برای اتریوم و توکن‌های ERC20 است. این کیف پول امکان خرید، مبادله و نگهداری اتریوم را به شما می‌دهد. همچنین می‌توانید از قابلیت Atomic Swap این کیف پول هم برای مبادله بدون واسطه انواع توکن‌ها با هم استفاده کنید.

محیط کیف پول اتمیک در موبایل و دسکتاپ
کیف پول اتمیک برای نگهداری تمامی توکن‌های ERC20 کاربرد دارد

کیف پول اتمیک بیش از ۳۰۰ توکن مختلف را پشتیبانی می‌کند و می‌توانید تمامی توکن‌های ERC20 را داخل آن نگهداری کنید. امکان اضافه کردن توکن‌های اختصاصی هم در این کیف پول وجود دارد. علاوه بر این، کلیدهای خصوصی، به صورت رمزنگاری شده روی دستگاه خودتان ذخیره می‌شوند و به هیچ عنوان روی اینترنت قرار نمی‌گیرند. به این ترتیب می‌توانید در امنیت کامل به دارایی‌های خودتان دسترسی داشته باشید. اتمیک از قابلیت Staking برخی رمز ارزها نیز پشتیبانی می‌کند، اما هنوز استیک اتریوم در این کیف پول امکان پذیر نشده است.

این کیف پول تقریبا روی تمامی سیستم‌عامل‌های دسکتاپ و سیستم عامل‌های اندروید و iOS قابل دسترسی است.

برای آشنایی بیشتر با اتمیک والت بخوانید: آموزش کیف پول اتمیک

۶- MyEtherWallet (وب)

مای اتر والت یکی دیگر از کیف پول‌های اتریوم است. این کیف پول کاملا متن باز است و فقط از اتریوم و توکن‌های مبتنی بر آن پشتیبانی می‌کند. این محصول به عنوان یک رابط کاربری برای کیف پول‌های سخت افزاری هم قابل استفاده است و امکان نقل و انتقال راحت انواع توکن‌های اتریومی که در والت‌های سخت افزاری مثل ترزور و لجر قرار دارند را به شما می‌دهد. در این حالت کلیدهای خصوصی شما در سطح وب قرار نمی‌گیرند و می‌توانید علاوه بر امنیت بالای کیف پول‌های سخت افزاری، راحتی کیف پول‌های نرم افزاری را هم تجربه کنید.

به وبسایت رسمی MyEtherWallet سر بزنید.

کیف پول MyEtherWallet در محیط مرورگر کروم
محیط کیف پول MyEtherWallet

۷- گواردا والت (Guarda)

کیف پول گواردا یک والت ایمن است که در نسخه‌های مختلف اندروید، IOS، ویندوز، مک و لینوکس در دسترس است. این کیف پول رایگان است و از بسیاری دارایی‌های دیجیتال مانند بیت کوین، اتریوم، کاردانو و … پشتیبانی می‌کند. Guarda Wallet از بیش از ۵۰ شبکه بلاک چینی پشتیبانی کرده و امکان خرید، فروش و تبدیل رمز ارزها را در داخل پلتفرم خود فراهم می‌کند.

برای دانلود کیف پول گواردا (Guarda) می‌توانید از این لینک نسخه مورد نظر خود را پیدا کنید.

ایجاد یک نمونه کیف پول اندروید برای نگهداری اتریوم

اگر برای اولین بار است که اتر می‌خرید، یک کیف پول مخصوص گوشی هوشمند می‌تواند برای استفاده روزانه، آسان و کاربرپسند باشد. اکثر کیف پول‌های موبایل از توکن‌های اتریوم و ERC-20 پشتیبانی می‌کنند.

برای دانلود کیف پول اتریوم اندروید می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی محبوبی همچون اتمیک ولت، کوینومی، نسخه موبایلی متامسک و تراست والت استفاده کنید. در اینجا طریقه ساخت کیف پول اتریوم برای موبایل (کوینومی) را توضیح می‌دهیم که می‌توانید برای گوشی‌های اندروید و iOS استفاده کنید:

  1. به اپ استور (iOS) یا Google Play (اندروید) مراجعه کنید.
  2. Coinomi را جستجو کرده و دانلود کنید.
  3. برنامه را باز کرده و کلمات بازیابی را یادداشت کنید. از این کلمات به خوبی محافظت کنید، چرا که نسخه پشتیبان از کیف پول شماست!
  4. یک رمز عبور قوی تنظیم کنید.
  5. اتریوم را به کیف پول خود واریز کنید.
  6. از آدرس دریافتی نیز می‌توانید برای دریافت اتر استفاده کنید.

کیف پول‌های دسکتاپ اتریوم

کیف پول‌های دسکتاپ روی سیستم عامل‌هایی مانند مک، ویندوز یا لینوکس اجرا می‌شوند. این نوع کیف پول‌ها برای کسانی که ترجیح می‌دهند امور مالی خود را روی دسکتاپ انجام دهند ایده‌آل هستند.

مشابه کیف پول‌های موبایلی، کیف پول‌های دسکتاپ نه تنها به کاربران امکان ارسال و خرید اتریوم را می‌دهند، بلکه امکان ایجاد قراردادهای هوشمند یا اجرای یک گره کامل را فراهم کرده و قابلیت‌های بیشتری را ارائه می‌دهند.

اتمیک ولت، اکسودوس و الکتروم از جمله بهترین کیف پول‌های اتریوم برای ویندوز هستند که رایگان بوده و نصب آنها مشابه کیف پول موبایل است. تنها کافی است به وب سایت موردنظر مراجعه کرده و برنامه را دانلود کنید. کلمات بازیابی را یادداشت کرده و یک رمز عبور قوی تعیین کنید.

دسته دیگر کیف پول‌های دسکتاپ، افزونه‌های مرورگر هستند که می‌توانید به عنوان کیف پول اتریوم برای ویندوز استفاده کنید. متامسک از جمله بهترین افزونه‌های مرورگر است که روی مرورگرهای فایرفاکس و کروم نصب می‌شود. برای جلوگیری از دانلود بدافزارها، توصیه می‌شود حتماً به وب سایت رسمی سازنده برنامه مراجعه کنید.

به طور کلی، کیف پول‌های دسکتاپ امن‌تر از کیف پل‌های تحت وب هستند، به شرطی که رایانه قبل از نصب و استفاده از اتریوم ولت عاری از انواع ویروس و بدافزارها باشد.

کیف پول کاغذی اتریوم

کیف‌پول‌های کاغذی نوع ساده‌تری از کیف‌پول‌های سرد بوده و اساساً شامل چاپ کردن آدرس کیف پول اتریوم و کلیدهای خصوصی به صورت کدهای QR هستند. این کدها قابل اسکن بوده و می‌توانند برای انجام تراکنش‌ها مورد استفاده قرار گیرند. هکرها برای دسترسی به وجوه، باید به آن تکه کاغذ دسترسی داشته باشند. مزیت اصلی این نوع کیف پول در دسترس بودن آن است، زیرا تنها چیزی که لازم است یک خودکار و یک تکه کاغذ است.

هشدار: کیف پول‌های کاغذی به دلیل ماهیت شکننده موادی که روی آنها چاپ می‌شود، ممکن است برای نگهداری طولانی مدت مناسب نباشند، زیرا مواردی وجود داشته که کاغذ از بین رفته یا گم شده است. گزینه‌های جایگزین شامل پلاک‌های تیتانیوم است که به دلیل موادی که از آن ساخته شده‌اند گران‌تر بوده و می‌توانند حتی در برابر بلایای طبیعی مقاومت کنند.

بهترین کیف پول اتریوم

از میان انواع کیف پول‌ها، کیف پول‌های سخت‌افزاری (سرد)، بهترین کیف پول‌ها برای ذخیره اتریوم هستند که کلیدهای خصوصی کاربران را به صورت آفلاین ذخیره می‌کنند. کیف پول‌های سخت‌افزاری باید به رایانه یا تلفن همراه متصل شوند تا بتوان به دارایی‌های کریپتویی و نقل و انتقال آن‌ها دسترسی داشت. کیف پول‌های سخت‌افزاری برای کاربرانی که مقادیر کمتری سرمایه برای ذخیره دارند، کمی گران هستند.

توجه به این نکته مهم است که هرگز یک کیف پول سخت‌افزاری دست دوم نخرید و یا از یک فروشنده شخص ثالث خریداری نکنید. این کیف پول‌ها ممکن است به خطر بیفتند زیرا کاربران تصور می‌کنند که کیف پول را فقط خودشان کنترل می‌کنند، در حالی که مالک اولیه آن ممکن است همچنان به این والت دسترسی داشته باشد.

آیا برای استفاده از کیف پول اتریوم باید کارمزد پرداخت کنیم؟

برای استفاده از کیف پول اتریوم نیازی نیست کارمزدی پرداخت کنید. با این وجود برای انتقال رمزارزها از صرافی به کیف پول یا از کیف پول خودتان به کیف پول‌های دیگر، باید مبلغی را تحت عنوان Gas Fee یا بهای سوخت پرداخت کنید. حال این گس فی چیست؟ گس فی کارمزدی است که باید به ماینرها پرداخت کنید تا تراکنش‌های شما را داخل بلاک قرار دهند و مبلغ آن نیز براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود. برخی کیف پول‌های اتریومی مثل متامسک به شما اجازه می‌دهند مبلغ Gas Fee را به صورت دستی تعیین کنید. همچنین برخی سایت‌ها مثل ethgastation.info و ethereumprice.org هم مبلغ این تراکنش را به صورت لحظه‌ای ردیابی می‌کنند.

چطور امنیت کیف پول اتریوم را افزایش دهیم؟

می‌توانید فقط با انجام برخی کارهای ساده، امنیت کیف پول اتریومی خودتان را به شکل چشمگیری افزایش دهید. این کارها به شرح زیر هستند:

  1. از شبکه‌های امن استفاده کنید: در زمان انجام تراکنش از امنیت اتصال اینترنتی خودتان مطمئن شوید و به هیچ عنوان از شبکه‌های وای فای عمومی استفاده نکنید. حتی در صورتی که از اینترنت منزل خودتان هم استفاده می‌کنید، بهتر است از آی پی خارجی استفاده کنید.
  2. از چند کیف پول مختلف استفاده کنید: ایجاد کیف پول هیچگونه محدودیتی ندارد و به همین خاطر بهتر است رمزارزهای خودتان را داخل چند کیف پول مختلف تقسیم کنید. مثلا می‌توانید بخشی از رمزارزها را داخل یک کیف پول بریزید و از آن برای انجام تراکنش‌های روزانه استفاده کنید. مقدار باقیمانده را هم داخل یک کیف پول جداگانه نگهداری کنید.
  3. از امنیت دستگاه شخصی خودتان مطمئن شوید: مطمئن شوید دستگاهی که از آن استفاده می‌کنید کاملا به روز است و آخرین نسخه آپدیت آنتی ویروس هم روی آن نصب شده است. همچنین می‌توانید از یک فایروال قوی استفاده کنید تا امکان دسترسی هکرها به دارایی‌های شما به حداقل میزان ممکن برسد.
  4. پسورد خودتان را به صورت مرتب تغییر دهید: مهم‌ترین کاری که می‌توانید برای تضمین امنیت حساب کاربری خودتان انجام دهید، استفاده از پسوردهای قوی است. شما باید از یک پسورد قوی و پیچیده استفاده کنید و آن را هم به صورت مرتب تغییر دهید. در صورتی که چند کیف پول مختلف دارید هم باید رمزعبور آن‌ها با یکدیگر متفاوت باشد. احراز هویت چند مرحله‌ای هم نقش مهمی در تضمین امنیت کیف پول شما دارد.
  5. مراقب حملات فیشینگ باشید: فیشینگ یکی از متداول‌ترین روش‌های هک در دنیای رمزارزها است. در زمان انجام تراکنش‌های رمزارز خیلی مراقب باشید و به هیچ عنوان از لینک‌های مشکوک و ناشناخته استفاده نکنید.

سوالات متداول در مورد بهترین کیف پول اتریوم

کیف پول اتریوم چیست؟

کیف پول اتریوم به نرم‌افزاری گفته می‌شود که از طریق آن می‌توانید حساب اتریوم خودتان را مدیریت کنید. با استفاده از کیف پول شما می‌توانید موجودی حساب خودتان را چک کنید، تراکنش انجام دهید یا به کیف پول‌های دیگر متصل شوید.

چند نوع کیف پول اتریومی وجود دارد؟

کیف پول‌های اتریومی به شرح زیر هستند:

نوع کیف پولمزایامعایب
آنلاینرایگان، راه‌اندازی آسان، دسترسی راحتکلیدهای خصوصی در اختیار شما قرار نمی‌گیرند و امکانات آن هم خیلی کم است
دسکتاپرایگان است و استفاده از آن هم راحت خیلی راحت است. همچنین به کلیدهای خصوصی هم دسترسی خواهید داشتامنیت کمتری دارد و فقط به صورت دستی به روزرسانی می‌شود
موبایلرایگان، راه اندازی و دسترسی آسانامنیت پایین و امکانات کمتر
سخت افزاریامن‌ترین گزینه ممکن استقیمت زیادی دارد و دسترسی به دارایی‌ها راحت نیست

کیف پول ERC20 چیست؟

اصطلاحا کیف پول ERC20 به کیف پولی گفته می‌شود که اتریوم و تمامی توکن‌های ERC20 (توضیح بیشتر در مقاله استاندارد ERC20 چیست؟) روی آن قابل نگهداری هستند.

ویژگی‌های مهم برای یک کیف پول اتریوم چیست؟

برخی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که هر کیف پول اتریوم باید داشته باشد به شرح زیر هستند:

  • امنیت: امنیت باید مهم‌ترین اولویت شما در زمان انتخاب کیف پول اتریومی باشد.
  • پشتیبانی از قرارداد هوشمند: کیف پول‌های اتریومی باید از قراردادهای هوشمند پشتیبانی کنند.
  • کلیدهای خصوصی: به دنبال کیف پول‌هایی بگردید که کلیدهای خصوصی را در اختیار شما قرار می‌دهند و آن‌ها را در فضای اینترنت نگهداری نمی‌کنند.
  • سادگی استفاده: استفاده از برخی کیف پول‌های رمزارز خیلی سخت است و ممکن است شما را سردرگم کنند. به همین خاطر دنبال کیف پولی بگردید که استفاده از آن راحت باشد.
  • پشتیبانی از ارزهای مختلف: بهتر است کیف پولی را انتخاب کنید که از چندین رمزارز مختلف پشتیبانی می‌کنند.

اترهای استخراج شده را در کدام کیف پول نگه داریم؟

همانطور که می‌دانید شبکه Ethereum در سال ۲۰۲۲ به الگوریتم اثبات سهام مهاجرت کرد که به نام اتریوم ۲ نیز شناخته می‌شود. به همین دلیل در سال ۲۰۲۳ امکان استخراج اتریوم به آن معنا وجود ندارد. البته شما هنوز می‌توانید فورکی که بعد از مرج اتریوم به وجود آمد و با نام ETHW شناخته می‌شود را استخراج کنید. هرچند به دلیل قیمت پایین آن سودی عاید ماینرها نخواهد شد.

سخن نهایی

با درنظر گرفتن نکات ذکر شده، شما می‌توانید به راحتی بهترین کیف پول اتریوم را بسته به نیازهای خودتان انتخاب کنید. برای این کار قبل از هر چیز امنیت و اعتبار کیف پول را مدنظر قرار دهید و سپس معیارهایی مثل راحتی استفاده را درنظر بگیرید. همچنین فقط نباید به امن بودن کیف پول اطمینان کنید و خودتان هم باید اقدامات لازم برای تامین امنیت آن را در نظر بگیرید.

5
اشتراک در
اطلاع از
guest
5 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Reza
Reza
1 سال قبل

چگونه فعالیت عضو کنم؟

شبنم رضا
مدیر
شبنم رضا
1 سال قبل
پاسخ به  Reza

سلام رضای عزیز
برای شروع لازمه که خودتون ثبت نام کرده باشین و حساب کاربری سطح یکتون تایید شده باشه. وارد حساب کاربری‌تون بشین و روی «کسب درآمد» کلیک کنین. کد دعوتتون و لینک دعوتتون رو کپی کنین و برای دیگران بفرستین. لازمه خودتون و افراد ثبت نام شده بالای ۱۸ سال باشن. هرکسی با استفاده از کد شمادر پول نو حساب کاربری سطح ۱ بسازه در ازاش به شما ۱۵۰۰۰ تومان به علاوه ۰.۱ درصد مبلغ تراکنشش کارمزد داده می‌شه.

حامد
حامد
2 سال قبل

نطرتون در مورد ledger live چیه؟

شبنم رضا
مدیر
شبنم رضا
2 سال قبل
پاسخ به  حامد

سلام حامد عزیز
لجر لایو نرم افزاریه که باهاش می‌تونین دارایی‌های کیف پول لجر خودتون رو مدیریت کنین. می‌تونین چندین حساب کاربری روی اون داشته باشین و به صورت لحظه‌ای قیمت‌ها رو رصد کنید. بنابراین لجر لایو کار با لجر رو خیلی راحت‌تر کرده.

حامد
حامد
2 سال قبل

عالی مثل همیشه

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

5

6

نظر مخاطبان (5)