0

1

متاورس درغرب مرده است اما در آسیا همچنان پرطرفدار است!

هم‌بنیان‌گذار «سندباکس Sandbox»، «سباستین بورگت Sebastien Boergt» می‌گوید متاورس در هنگ کنگ، کره جنوبی و ژاپن همچنان پرطرفدار است. اما به نظر می‌رسد از محبوبیت این تکنولوژی در کشورهای غربی، کاسته شده.

امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

«سباستین بورگت Sebastien Borget»، هم‌بنیان‌گذار و مدیر ارشد اجرایی (COO) پروژه متاورسی سندباکس می‌گوید هیجان‌ها برای تکنولوژی متاورس در کشورهای آسیایی، همچنان بالاست. با این حال برخی از کاربران در کشورهایی مثل ایالات متحده فکر می‌کند متاورس «مرده» است!

بورگت در اجلاس وب ۳ سنگاپور و در حوزه بازی‌های بلاک‌چینی نماینده پروژه سندباکس بوده است. او ادعا کرده در سال گذشته، حدود ۵۰٪ کسب و کار سندباکس با کشورهای آسیایی مرتبط بوده است. بورگت می‌گوید:

اگر آسیا را در نظر نگیریم و فقط به کشورهای غربی و آمریکای شمالی توجه کنیم، احتمالا خواهیم گفت متاورس دیگر وجود ندارد و مرده است. با این حال این تکنولوژی در کشورهای اسیایی طرفداران زیادی دارد. هنگ‌کنگ، کره جنوبی و ژاپن از طرفداران بزرگ این تکنولوژی هستند.

بورگت همچنین اشاره کرد که فروش زمین‌های مجازی در ترکیه هم بسیار بالاست. او کشور ترکیه را «اکوسیستمی بزرگ» در حوزه متاورس اعلام کرد.

پیشرفت‌های وب ۳، متاورس و سندباکس

اولین عاملی که در سال گذشته و به عقیده بورگت باعث پیشرفت دنیای وب ۳ شده است، «ان‌اف‌تی‌های پویا (Dynamic NFTs)» هستند. این نوع از NFTها به کاربان اجازه می‌دهند که متادیتای آن‌ها را تغییر بدهند و ظاهر و ویژگی کاراکترها را عوض کنند.

من فکر می‌کنم هر NFT باید کاملا منحصر به فرد باشد. نه فقط در ظاهر، بلکه در تمام ویژگی‌های موجود در متادیتای آن، هر توکن غیرکثلی باید با دیگران متفاوت باشد.

بورگت همچنین به هدست واقعیت مجازی و وقعیت افزوده اپل، «Vision Pro» هم اشاره کرد. او گفت این دستگاه نقطه عطفی برای دنیای متاورس در سال گذشته بود. چرا که این دستگاه می‌تواند دارایی‌های دیجیتال را با دنیای فیزیکی ترکیب کند و آمیخته‌ای بسیار واقعی از هر دو به ما تحویل بدهد.

این اتفاق باعث می‌شود دارایی‌های دیجیتالی در دنیای متاورس و NFT ملموس‌تر از اینی باشند که هستند. به جای اینکه دارایی‌های شما تنها در والت‌تان قابل مشاهده باشند، می‌توانید آن‌ها را در اطراف خود ببینید و این تعامل انسان را با آن‌ها بیشتر هم خواهد کرد.

بورگت در انتها به این موضوع اشاره کرد که شرکت‌های بازی‌سازی معروف در دنیای وب ۲، پتانسیل زیادی برای موفقیت در حوزه وب ۳ نیز دارند. او خاطر نشان کرد که ورود چنین شرکت‌هایی به حوزه متاورس باعث خواهد شد تا تجربه بسیار جدید و جذاب‌تری برای کاربران ایجاد شود.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)