0

0

دیدگاه مایکل بری به موقعیت فعلی بازار: پدیده‌ای بی‌سابقه از سال ۱۹۲۰ تا کنون

پوریا دولت‌آبادی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

سرمایه‌گذار مشهور یعنی مایکل بری (Michael Burry) که بحران مالی سال ۲۰۰۸ را پیشبینی کرده بود و ماجراهای وی در فیلم Big Short به تصویر کشیده شد، اخیرا اعلام کرده که موقعیت فعلی بازار، از سال ۱۹۲۰ بی‌سابقه بوده است.

بری اعتقاد دارد که وضعیت جاری بازار، بهترین موقعیت برای اجرای استراتژی «خرید در کف» یا Buy The Dip به شمار می‌آید.

خرید ارز دیجیتال

بهترین فرصت از سال ۱۹۲۰

استراتژی خرید در کف که به خرید دارایی در مواقع سقوط قیمت اشاره دارد، از ابتدای قرن ۲۰ توانسته به یکی از پرسود ترین فعالیت‌های سرمایه‌گذاران بدل گردد. در واقع ریزش‌های بازار، سرمایه‌گذاران را تشویق می‌کند تا به مرور زمان، به دارایی‌های خود بیفزایند تااز سود افزایش قیمت دارایی‌ها بی نصیب نمانند.

مایکل بری دیدگاه خود را بدین گونه بیان می‌کند:«در یک قرن اخیر، هیچ نسلی بهتر از شما سرمایه‌گذاران قرن ۲۱ نتوانسته از استراتژی خرید در کف بهره‌مند شود. به شما تبریک می‌گویم!».

علاوه بر بری، Bloomberg هم بر سوددهی این استراتژی تاکید دارد. طبق داده‌های بلومبرگ، آن گروه از سرمایه‌گذاران شاخص S&P500 که در مقاطع نزولی این شاخص به خریداری آن پرداخته‌اند، توانسته‌اند در طولانی مدت به سودهای قابل توجهی دست یابند.

جالب است بدانید که علی‌رغم پیشبینی درست بحران مالی سال ۲۰۰۸ و تحلیل‌های دقیق دیگر، مایکل بری اخیرا به دیدگاه اشتباه خود اعتراف کرده که در ماه فوریه، به سرمایه‌گذاران توصیه کرده بود تا دارایی‌های خود را به فروش برسانند.

نظر مایکل بری درباره بازار

تصویر بالا، نمایی از فیلم Big Short را نشان می‌دهد که در آن، کریستین بیل به عنوان مایکل بری به ایفای نقش پرداخت.

در اغلب اوقات، سرمایه‌گذارانی استراتژی «خرید در کف» را مورد استفاده قرار می‌دهند که با اقداماتی چون تحلیل تکنیکال و بررسی معیارهای اقتصاد کلان آشنایی ندارند. امّا آمار و ارقام ثابت می‌کنند که این استراتژی برای تمامی گروه‌های سرمایه‌گذاران مناسب خواهد بود.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)