0

0

نسیم طالب، بیت کوین را «ردیاب ابلهان» خواند!

نسیم نیکلاس طالب (Nassim Nicholas Taleb)، نویسنده معروف و تحسین‌شده‌ی کتاب «قوی سیاه» اخیراً در مصاحبه‌ای با مجله خبری L’Express افکار خود را در مورد بیت کوین به اشتراک گذاشته و آن را «ردیاب نادانان» توصیف کرده است.

نسیم طالب، بیت کوین را «ردیاب ابلهان» می‌خواند!
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

طالب معتقد است بیت کوین نتوانسته به هدف خود یعنی تبدیل شدن به ارزی غیرمتمرکز و ذخیره ارزش (Store ofvalue) دست یابد.

به نظر وی بیت کوین در برابر تورم آسیب‌پذیر است و نمی‌تواند در مواجهه با حوادث قوی سیاه (اشاره به حوادث غیرقابل ‌پیش‌بینی) مصون بماند.

شور و شوق پیرامون ارزهای دیجیتال را می‌توان به نرخ بهره نزدیک به صفر آن نسبت داد، زیرا سرمایه گذارانی که خواهان سرمایه گذاری های بدون ریسک هستند، فرصت‌های خود را محدود می‌بینند. از این ‌رو، این امر افراد را به سمت سفته‌بازی به‌جای «دارایی واقعی» سوق می‌دهد.

او همچنین به آنچه که می‌توان آن را به عنوان ذهنیتی پانزی‌مانند دائمی در دنیای فناوری توصیف کرد، اشاره کرد و به شرکت‌هایی اشاره کرد که جریان نقدی و هیچ ثبات مالی اساسی ندارند.

این نویسنده در ابتدا تا حدودی به ارزهای دیجیتال تمایل داشت، زیرا از سیاست پولی که بن برنانکی (Ben Bernanke)، رئیس سابق فدرال رزرو پس از بحران سال ۲۰۰۸ وضع کرد، انتقاد داشت. بااین‌حال، او اکنون بر این باور است که ارزهای دیجیتال به‌طورفزاینده‌ای برای دستکاری‌ کردن و کلاهبرداران جذاب هستند، زیرا آنها محلی را برای طعمه سرمایه‌گذاران ناآگاه پیدا کرده‌اند که با وعده سودهای زیاد و آسان فریب می‌خورند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)