0

0

کامبک توکن‌های غیرمثلی؟ افزایش فروش ۳۲ درصدی فروش NFTها در ماه گذشته

پس از ماه‌ها رکود در بازار توکن‌های غیرمثلی (NFT)، در ماه اکتبر این بازار رشد قابل توجهی داشت. هرچند که با وجود این رشد هم همچنان این بازار از دوران اوج خود فاصله دارد، اما باز هم امیدها را برای رشد افزایش داده است.

کامبک توکن‌های غیرمثلی؟ افزایش فروش ۳۲ درصدی فروش NFTها در ماه گذشته
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

با وجود اتفاقات ناامیدکننده‌ای مثل تعدیل نیروهای شرکت «اوپن‌سی OpenSea»، سرزمین هنری دنیای کریپتوکارنسی در ماه گذشته عملکرد رو به رشدی از خود نشان داده است. حجم معاملات NFT در اکتبر نسبت به ماه قبل از آن، حدود ۱۰۰ میلیون دلار بیشتر شده است.

وبسایت «DappRadar» در گزارش خود نوشته:

روند نزولی سال گذشته بازار NFT به پایان رسیده است.

حجم معاملات توکن‌های غیرمثلی از ۳۰۶ میلیون دلار در سپتامبر، به ۴۰۵ میلیون دلار در اکتبر رسیده است. این رشد ۳۲ درصدی از آگوست سال جاری تا کنون مشاهده نشده، که خبر بسیار خوبی‌ست.

دلایل رشد بازار NFT از مرزهای این سرزمین فراتر می‌رود و به قلمروی بیت کوین می‌رسد. در روزهای گذشته با افزایش قیمت بیت کوین و عبور از سطح ۳۵٬۰۰۰ دلار، مارکت NFT هم رشد خوبی را تجربه کرد. BTC بعد از ۱۶ ماه به چنین قیمتی رسید که عامل اصلی آن را، می‌توان قوت گرفتن شایعات تایید ETFهای بیت کوین دانست.

DappRadar در گزارش خود، به رشد فروش NFTهای شبکه سولانا اشاره می‌کند که مقدار قابل توجهی دارد. فروش توکن‌های غیرمثلی در این شبکه از ۲۴ میلیون دلار در سپتامبر به ۲۷.۶ میلیون دلار در اکتبر رسید. رشد ۱۵ درصدی فروش این شبکه در حالی صورت گرفته که قیمت توکن بومی این شبکه یعنی SOL هم در مدت زمان مشابه ۶۵٪ رشد کرد.

حجم معاملات در برترین شبکه معاملات NFT یعنی اتریوم، بیشتر از همه و ۵۰٪ رشد داشته. همراه با رشد چشمگیر معاملات در این شبکه، کف قیمت (Floor Price) بسیاری از مجموعه‌ها نیز با افزایش همراه بوده است. برای مثال فلور پرایس کالکشن «BAYC» از ۴۰٬۰۰۰ دلار به ۵۵٬۰۰۰ دلار رسید.

البته باید به این شااره کرد که نباید با وجود رشد حجم معاملات اکتبر نسبت به سپتامبر، امیدهای واهی ایجاد کنیم. حجم ۴۰۵ میلیون دلاری ماه گذشته، در مقایسه با حجم ۲ میلیارد دلاری ماه مارس، رقم کوچکی‌ست. با این حال و با وجود رشد حجم معاملات نسبت به ماه قبل، می‌توان کمی به مارکت NFT امیدوارتر شد.

با وجود رشد حجم معاملات، تعداد NFTهای فروش‌رفته در اکتبر، ۵٪ کمتر از سپتامبر بوده است. این رقم از ۳.۵۸ میلیون NFT به ۳.۴ میلیون NFT کاهش پیدا کرده است. با این حال این کاهش ۱۸٬۰۰۰ عددی، رقم بسیار کوچکتری از کاهش ماه آگوست (۲۹۰٬۰۰۰ عدد) است!

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)