0

0

شبکهٔ آپتیمیزم با هارد فورک جدید «Bedrock» ارتقاء یافت

آپتمیزم (Optimism)، راه‌حل مقیاس‌پذیری لایه ۲ در شبکهٔ اتریوم، به‌تازگی ارتقای جدید خود به نام «Bedrock» را با موفقیت به پایان رسانده است و این بلاک چین را به هدف خود برای تبدیل شدن به یک «Superchain» از بسیاری از مینی بلاک چین‌های قابل تعامل نزدیک‌تر کرده است.

ارتقای بد راک آپتمیزم اجرا شد
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

کارل فلورش (Karl Floersch)، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران OP Labs، شرکت حامی این بلاک چین، این هفته در مصاحبه‌ای گفت: «این ارتقاء، اتفاقی بزرگ برای شبکهٔ اصلی آپتیمیزم است.»

این ارتقاء که یک هارد فورک است، با کاهش زمان تأیید سپرده از ۱۰ دقیقه به ۱ دقیقه، عملکرد این زنجیره را بهبود می‌بخشد و هزینه‌های گس (کارمزد) را تا ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

این به‌روزرسانی نرم‌افزاری روز سه‌شنبه (۶ ژوئن ۲۰۲۳) ساعت ۱۶:۰۰ به وقت جهانی انجام شد و در ساعت ۱۸:۵۰ با توییتی از بنیاد آپتیمیزم تکمیل گشت.

ارتقای بدراک همچنین قرار است ماژولار بودن اثبات را برای OP Stack خود که یک پلتفرم منبع باز برای توسعه‌دهندگان است و در آن می‌توانند بلاک چین‌های سفارشی سازی‌شده خود را بسازند، بهبود بخشد. بهبود Stack OP به این معنی است که هم می‌توان از مکانیسم اثبات اعتبار (Proof-of-Validity) و هم اثبات خطا (Proof-of-Fault) استفاده کرد.

علاوه‌براین، این ارتقاء، آپتیمیزم را به یک اکوسیستم چند کلاینتی تبدیل کرده است، به این معنی که حداقل از دو نرم افزار کلاینت برای اجرای این شبکه استفاده شده است.

به گفته فلورش، این امر Optimism را به اولین بلاک چین لایه ۲ تبدیل می‌کند که روی یک اکوسیستم چند کلاینتی اجرا می‌شود، که با کاهش احتمال خرابی شبکه به تقویت آن کمک می‌کند. اگر در یک نرم‌افزار کلاینت مشکلی پیش بیاید، بلاک چین می‌تواند با تکیه بر کاربرانی که کلاینت دیگری را اجرا می‌کنند، بلاک چین را فعال نگه دارد.

در حال حاضر توکن بومی شبکه آپتیمزم OP پس از آپگرید Bedrock، طی ۲۴ ساعت گذشته۱۰٪ افزایش یافته است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)