0

0

آپتمیزم به‌زودی ارتقای «Bedrock» خود را اجرا می‌کند

شبکهٔ لایه دوی آپتمیزم (Optimism) در حال آماده شدن برای ارتقای جدید خود تحت عنوان «Bedrock» در تاریخ ۶ ژوئن (۱۶ خرداد) است.

ارتقای بدراک آپتمیزم
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

این به‌روزرسانی چندین ارتقاء را برای این شبکه به همراه خواهد داشت و در حالی انجام می‌شود که بحث رقابت در میان شبکه‌های لایه دو به‌شدت داغ است. هدف از این ارتقاء کاهش کارمزد تراکنش، افزایش امنیت شبکه و بهبود سازگاری با بلاک چین اتریوم است. خبر این آپگرید در ابتدا در ماه مه ۲۰۲۲ اعلام شد و اولین ارتقای بزرگ این شبکه است که توسط شورای حکومتی Optimism تأیید شده است.

خرید ارز دیجیتال

در خلال این ارتقاء، شبکه دو تا چهار ساعت قطع خواهد شد. تراکنش‌ها، سپرده‌ها و برداشت‌ها به طور موقت در دسترس نخواهند بود و شبکه اصلی OP در این مدت هیچ پردازشی انجام نخواهد داد.

یکی از فواید مهم ارتقای بدراک، کاهش کارمزد تراکنش است. واحد توسعه پروتکل این شبکه (OP Labs) تخمین زده که کارمزدها تا ۴۷ درصد کاهش می‌یابند و تراکنش‌ها مقرون‌به‌صرفه‌تر می‌شوند.

علاوه بر این، هدف از این به‌روزرسانی ارتقای زمان تأیید سپرده یعنی کم کردن آن از حدود ۱۰ دقیقه به تنها سه دقیقه است. در این پروسه عملکرد نرم افزار Node نیز به‌طور قابل توجهی بهبود خواهد یافت و امکان اجرای چندین تراکنش در یک «بلاک» را فراهم خواهد کرد.

ارتقای بدراک همچنین بر افزایش سازگاری با ماشین مجازی اتریوم (EVM) که قراردادهای هوشمند اتریوم را اجرا می‌کند، تمرکز دارد. این به‌روزرسانی، انحرافات از اتریوم و EVM را که در حال حاضر در شبکه آپتمیزم وجود دارد حذف می‌کند و ما را از همسویی و پشتیبانی بهتر از ویژگی‌های اتریوم مطمئن می‌سازد.

افزایش رقابت در فضای شبکه‌های لایه دویی

آپتمیزم با رقابت فزاینده‌ای از راه‌حل‌های جمع‌آوری دانش صفر سازگار با EVM، مانند ZKSync Era از مترلبز (Matter Labs) مواجه است. این راه‌حل‌ها با حجم تراکنش‌های بالاتر و میانگین تراکنش‌ها در هر ثانیه مورد توجه قرار گرفته‌اند و از نظر فعالیت شبکه از آپتمیزم پیشی گرفته‌اند.

ارتقای Bedrock برای آپتمیزم جهت ماندن در فضایی رقابتی و افزایش محبوبیت در میان راه‌حل‌های مقیاس‌پذیری، اتفاق بسیار مهمی است. این شبکه قصد دارد با بهبود سازگاری با اتریوم و کاهش هزینه‌ها، موقعیت خود را در فضای شبکه‌های لایه دو مستحکم کند.(خرید آپتمیزم)

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)