0

0

آیا اوردینالز فایننس یک پروژه راگ پولی بوده است؟

اوردینالز فایننس (Ordinals Finance)، یک پروتکل مالی غیرمتمرکز مبتنی بر اتریوم است که امکان قرض گرفتن و قرض دادن کتیبه‌ها (Inscriptions) را به کاربران می‌دهد. این پروتکل اکنون به جرم راگ پول (Rug Pull) کردن متهم شده است.

راگ پول اوردینالز فایننس
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

طی بیانیه‌ای مطبوعاتی شرکت امنیت بلاک چین CertiK گزارش داد که توسعه‌دهنده این پروتکل ۲۵۶ میلیون توکن Ordinals Finance (OFI) را با استفاده از تابع safuToken از قراردادهای هوشمند خود خارج کرده است؛ ۱۳ میلیون توکن OFI دیگر نیز از طریق تابع ownerRewithdraw برداشت شده و تعداد کل توکن‌های برداشت‌شده را به ۲۶۹ میلیون رسانده است.

راگ پول (Rug Pull) چیست؟ چگونه پروژه‌های راگ پول را شناسایی کنیم؟

طبق برآوردهای این شرکت امنیت بلاک چین، کل ضرر سرمایه‌گذاران یک میلیون دلار بوده است. داده‌های Coingecko نشان می‌دهد ارزش بازار OFI قبل از این سرقت ادعاشده ۲.۳ میلیون دلار بود، اما پس از آن تا ۱۴۳۰۰۰ دلار کاهش یافت. از این رقم گزارش‌شده می‌توان دریافت که ضرر وارد شده به این پروژه بیش از ۲ میلیون دلار بوده است. با این حال، برخی از دارندگان توکن OFI شاید با شنیدن این خبر اقدام به فروش این توکن‌ها کنند که می‌تواند این رقم گزارش‌شده را پایین‌تر از این نیز بیاورد.

ارز دیجیتال

 داده‌های آنچینی نشان می‌دهد حساب توسعه‌دهنده Ordinals بیش از ۲۵۶ میلیون توکن OFI را با استفاده از تابع safuToken برداشت کرده است. ظاهراً این وجوه از طریق چند تراکنش به یک حساب اتریومی جداگانه ارسال شده است. این آدرس قبل از واریز توکن‌های OFI به تورنادو کش (Tornado Cash)، آنها را از چند آدرس مختلف دریافت کرده است.

صفحه رسمی این پروژه در حال حاضر در توییتر حذف یا از دسترس خارج شده است!

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)