0

0

شمارش معکوس؛ تنها ۳۶۵ روز تا هاوینگ بعدی بیت کوین زمان باقی مانده!

در تاریخ ۲۹ آوریل ۲۰۲۳، در ساعت ۱۱:۰۶ صبح به وقت شرقی و از ارتفاع بلاک ۷۸۷۵۰۰، تنها ۵۲۵۰۰ بلاک کشف‌نشده تا هاوینگ (Halving) بعدی بیت کوین باقی مانده است. این بدان معناست که هاوینگ چهارم این شبکه، تا اینجای کار ۷۵ درصد پیشرفت کرده است، که در نهایت منجر به کاهش پاداش بلاک از ۶.۲۵ بیت کوین به ۳.۱۲۵ بیت کوین در هر بلاک خواهد شد.

۳۶۵ روز تا هاوینگ بعدی بیت کوین باقی مانده است
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

صبح روز شنبه، بلاک چین بیت کوین ۷۵ درصد از پروسه هاوینگ پیش‌ روی خود را پیش برد، و اکنون کمتر از ۵۲۲۰۰ بلاک باقی مانده است که تا زمان وقوع این رویداد حل شوند. این نقطه‌عطف نشان‌دهنده گامی دیگر در تکامل پیوسته شبکه بیت کوین است که به سمت حداکثر عرضه نهایی ۲۱ میلیون BTC پیش می‌رود. این بلاک چین اثبات کارِ برجسته پاداش بلاک خود را در هر ۲۱ هزار بلاک که تقریباً هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد، نصف می‌کند.

بیت کوین تاکنون سه هاوینگ را ثبت کرده که اولین آن در ۲۸ نوامبر ۲۰۱۲ اتفاق افتاد. قبل از آن تاریخ، استخراج کنندگان بیت کوین به ازای حل هر بلاک، ۵۰ بیت کوین دریافت می‌کردند و پس از هاوینگ اول، به ۲۵ بیت کوین کاهش یافت. هاوینگ دوم در ۹ ژوئیه ۲۰۱۶ رخ داد و پاداش کشف هر بلاک را به ۱۲.۵ بیت کوین کاهش داد و سومین هاوینگ نیز در ۱۱ مه ۲۰۲۰ اتفاق افتاد و پاداش فعلی را به ۶.۲۵ بیت کوین در هر بلاک رسانده است.

ارز دیجیتال

پیشرفت ۷۵ درصدیِ پروسه هاوینگی که در انتظارش هستیم در ارتفاع بلاک ۷۸۷۵۰۰ روی داده و در زمان انتشار این خبر تنها ۵۲۴۶۵ بلاک (۲۵ درصد) تا هاوینگ چهارم برای کشف باقی مانده است.

انتظار می‌رود این رویداد مورد انتطار در تاریخ ۲۲ آوریل ۲۰۲۴ یا حوالی آن رخ دهد. در حال حاضر با پاداش ۶.۲۵ بیت کوین که نرخ تورم این رمز ارز را در سال به ۱.۷۱٪ درصد رسانده، با وقوع هاوینگ بعدی این نرخ احتمالاً به ۰.۸۴٪ خواهد رسید. آمارها نشان می‌دهد روزانه تقریباً ۹۰۰ بیت کوین تولید می‌شود و با نرخ فعلی مبادله BTC، ماینرها تقریباً روزی ۲۶.۳۳۵.۸۰۰ دلار به دست می‌آورند.

بلاک چین اثبات کار (PoW) بعدی که کاهش پاداش استخراج را تجربه می‌کند، بلاک چین Dash است؛ اما کسری از این پاداش کم می‌شود و مانند بیت کوین هاوینگی رسمی ندارد. کاهش پاداش Dash در کمتر از ۵۳ روز آینده انجام می‌شود. از سوی دیگر، لایت کوین (LTC)، در کمتر از ۹۵ روز آینده، نصف شدن پاداش را تجربه خواهد کرد. در تاریخ ۳ آگوست ۲۰۲۳ یا حوالی آن، شبکه لایت کوین پاداش خود را از ۱۲.۵ LTC به ۶.۲۵ LTC نصف خواهد کرد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)