0

0

پشتیبانی از شبکه‌های اتریوم و پالیگان در والت فانتوم (Phantom)

فانتوم، کیف پول محبوب بلاک چین سولانا در حال توسعه است و اخیرا پشتیبانی از رمزارز‌های دو بلاک چین اثبات سهام رقیب خود یعنی اتریوم و پالیگان را آغاز کرده است.

پشتیبانی از اتریوم و پالیگان در فانتوم والت
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

2 دقیقه

فانتوم (Phantom) کیف پول محبوب برای برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر Solana و NFT، امروز اعلام کرد که پشتیبانی از بلاک چین‌های رقیب خود یعنی اتریوم (Ethereum) و پالیگان (Polygon) را به برنامه‌های دسکتاپ، iOS  و اندروید خود اضافه می‌کند.

استدلال شرکت سولانا این است که وجود یک کیف پول با قابلیت استفاده آسان به عنوان جایگزینی برای صرافی‌های متمرکز و شرکت‌هایی که داده‌های حساس کاربر را مدیریت می‌کنند، ضروری است.

براندون میلمن (Brandon Millman) مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران فانتوم، در بیانیه‌ای گفت:

ما هیجان زده‌ایم که تجربه استفاده از کیف پول ارز دیجیتال فانتوم را به جامعه گسترده‌تر وب ۳ ارائه کنیم.

به گفته مسئولین این شرکت، هدف این است که توانایی تعامل با سه اکوسیستم بزرگ بلاک چین را در یک مکان فراهم کرده و به‌طور همزمان به چالش‌های حیاتی امنیتی و استفاده از اوراق بهادار در بازار کلکسیون‌های دیجیتال رسیدگی کنیم.

فانتوم می‌گوید که با بلاک چین پالیگان همکاری نزدیکی داشته است تا تجربه استفاده از کیف پولی درجه یک را ایجاد کند. این شرکت ادعا می‌کند تا کنون بیش از ۳ میلیون کاربر فعال را جذب کرده است. علاوه بر این آنها می‌خواهند معاملات دارایی‌های دیجیتال را با ارائه یک کیف پول ساده و با رابط کاربری آسان که به‌صورت یکپارچه برای ذخیره‌سازی و مشاهده دارایی‌ها در چندین بلاک چین عمل می‌کند، در دسترس فعالین این حوزه قرار دهند.

کیف پول فانتوم (Phantom)

در ادامه بیانیه‌ی مسئولین این شرکت، آن‌ها از انتشار نسخه بتا چند زنجیره‌ای خصوصی این کیف پول در هفته‌های آتی و عرضه عمومی نسخه اصلی آن در اواخر سال جاری خبر دادند.

رایان ویات (Ryan Wyatt) مدیرعامل استودیو پالیگان گفت:

اکوسیستم پالیگان به‌طور تصاعدی در حال رشد بوده است و ما از آوردن افراد بیشتری به اکوسیستم Web3 هیجان‌زده هستیم. کار با فانتوم به ما این امکان را می‌دهد که کیف پولی با ویژگی‌های غنی ارائه دهیم که برای مصرف‌کنندگان اصلی در تعامل با برنامه‌های ارائه شده توسط پالیگان به وجود آمده است.

فانتوم در سال ۲۰۲۱ توسط براندون میلمن، کریس کالانی (Chris Kalani) و فرانچسکو آگوستی (Francesco Agosti) که به ترتیب روی پروژه‌های 0x، توییتر، فیس بوک و Matcha نیز کار می‌کردند، راه‌اندازی شد.

کیف پول فانتوم در حال حاضر به توسعه‌دهندگان، کاربران و دارندگان سولانا اجازه می‌دهد تا با پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT)‌ تعامل داشته باشند.

آگوستی در ماه نوامبر حین صحبت‌های خود در کنفرانس 0xpo اظهار کرد که ایده اولیه به وجود آمدن کیف پول فانتوم به دلیل ناامیدی از کارایی کیف پول محبوب متامسک (MetaMask) بوده است.

او در ادامه این مصاحبه عنوان کرد:

این تصمیم به دلیل ناامیدی از کیف پول متامسک و بیهوده بودن تلاش‌ها برای ساخت برنامه‌ای ساده به منظور استفاده کابران از آن روی بلاک چین اتریوم اتخاذ شد. چالش اصلی موجود همواره همان حجم بالای تراکنش‌های روی اتریوم و توانایی این بلاک چین برای مدیریت جریان اصلی استفاده از آن و میلیون‌ها کاربر فعال در این شبکه بوده است.

وی افزود:

مشاهده سرعت، هزینه کم و پتانسیل مقیاس پذیری بلاک چین سولانا به تیم ما کمک کرد تا کیف پول فانتوم بر روی این بلاک چین اثبات سهام که بسیاری آن را قاتل اتریوم می‌دانستند، ساخته شود.

اما تسلط سولانا در میان بلاک چین‌های اثبات سهام زمانی پایان یافت که اتریوم تابستان گذشته دومین بلاک چین بزرگ بازار کریپتوکارنسی را از الگوریتم اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS) منتقل کرد. طبیعتاً فانتوم نیز پس از این اتفاق باید تغییر می‌کرد و خود را با شرایط جدید وفق می‌داد.

میلمن می‌گوید:

در سرتاسر اکوسیستم بلاک‌چین‌های مختلف و در فرایند استفاده از Web3، خود حضانتی دارایی‌ها اکنون مهم‌تر از همیشه است. ما همه چیزهایی را که کاربران کریپتو نیاز دارند در یک مکان آورده‌ایم و در عین حال بهترین تجربه و امنیت را در کلاس خود ارائه می‌کنیم.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)