کیف پول ها

زمان مطالعه :

14 دقیقه

لیست بهترین کیف پول‌های سولانا برای ذخیره SOL در 2023

بهترین کیف پول‌های سولانا

با همه آنچه که پروژه سولانا ارائه می‌کند، تعجب آور نیست که سرمایه‌گذاران زیادی علاقه‌مند به استفاده از این ارز دیجیتال و شبکه آن باشند. در نظر بسیاری از کارشناسان بازار، این رمز ارز یکی از آینده‌دارترین کوین‌های بازار است،‌ بنابراین با توجه به آینده سولانا در ۲۰۲۳ خرید سولانا سرمایه گذاری منطقی‌ای به نظر می‌رسد، اما همه کیف پول‌ها از این توکن خاص پشتیبانی نمی‌کنند. اگر می‌خواهید بهترین کیف پول‌های مخصوص سولانا را پیدا کنید، نگران نباشید، ما در این مقاله از پول نو قصد داریم تمام اطلاعات مورد نیاز شما در مورد بهترین والت‌های SOL و ساخت کیف پول سولانا را در اختیارتان قرار دهیم، پس با ما همراه باشید. قیمت سولانا SOL | مشخصات، نمودار و قیمت لحظه ای سولانا به تومان

معرفی شبکه و ارز دیجیتال سولانا

سولانا یکی از شبکه‌های توسعه‌دهنده قرارداد هوشمند (Smart Contract) است که در سال ۲۰۱۷ معرفی شد و از الگوریتم اجماع اثبات تاریخچه (Proof-of-History) استفاده می‌کند. همانند اتریوم، سولانا هم در دنیای DeFi و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز (Dapps) فعالیت دارد و قابلیت‌های منحصر به فردی چون مقیاس‌پذیری بالا و الگوریتم اجماع PoH را داراست. dApp چیست؟ این شما و این یکی از مهم‌ترین محصولات تکنولوژی بلاک چین!

همچنین توکن بومی این پلتفرم SOL نام دارد که کاربران شبکه و هولدرها، می‌توانند از آن برای پرداخت کارمزد (فی) شبکه و استخراج سولانا استفاده کنند. پیشنهاد می‌کنیم اگر با سازوکار شبکه Solana آشنایی ندارید، مقاله «سولانا چیست؟» را مطالعه کنید.

کیف پول سولانا چیست؟

کیف پول سولانا یک نرم‌افزار یا سخت‌افزار است که کاربران را قادر می‌سازد تا بتوانند توکن‌های SOL خود را جابجا و نگه‌داری کنند. همچنین، به کاربران سولانا این امکان را می‌دهد تا با Dappها (برنامه های غیرمتمرکز)، ان‌اف‌تی‌های شبکه و دیگر پلتفرم‌های Web3 تعامل داشته باشند. Web 3 یا وب 3 چیست؟ آشنایی با نسل جدید اینترنت

بهترین کیف پول‌های سولانا

در ادامه لیست بهترین کیف پول‌های سولانا را بررسی خواهیم کرد. کیف پول چیست و چرا داشتن کیف پول خوب ضروری است؟

لیست بهترین کیف پول‌های سولانا

برای آشنایی با کیف پول‌های این لیست، بهتر است آن‌ها را در ۳ دسته کلی طبقه‌بندی کنیم: ۱. کیف پول نرم افزاری ۲. کیف پول سخت افزاری ۳. کیف پول کاغذی

ابتدا کیف پول‌های نرم افزاری:

انواع کیف پول‌های نرم افزاری سولانا

انواع کیف پول‌های نرم افزاری سولانا را می‌توان در کیف پول‌ موبایل، کیف پول‌ وب و کیف پول دسکتاپ خلاصه کرد. تمامی والت‌هایی که در ادامه آن‌ها را می‌شناسیم، دست کم روی وب قابل دسترسی هستند.

– کیف پول فانتوم (Phantom)

کیف پول فانتوم

کیف پول فانتوم یک کیف پول بومی SOL است که منحصراً برای اکوسیستم سولانا طراحی شده است. این کیف پول غیرحضانتی است و به عنوان افزونه روی مرورگرهای شناخته‌شده مانند Chrome، Brave، Firefox و Edge کار می‌کند. طراحی آن کاربر پسند، تمیز و ساده است. سادگی این برنامه همراه با عملکرد گسترده آن، به سرعت، فانتوم را به یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای ذخیره سولانا تبدیل کرده است.

دانلود کیف پول فانتوم از سایت رسمی

این کیف پول از طریق ادغام با پلتفرم Raydium، صرافی غیرمتمرکز سولانا، توکن‌ها را با قیمت‌های فوری و هزینه‌های پایین گس، سواپ می‌کند. توکن‌های پشتیبانی شده آن عبارتند از: SOL، USDC، USDT، ETH، BTC، renBTC. کارمزد تراکنش‌های آن نیز ۰.۸۵٪ است.

همچنین، فانتوم قابلیت ذخیره NFTها را دارد و با کیف پول لجر ادغام می‌شود تا محافظت بیشتری برای توکن‌های سولانا ایجاد کند. این کیف پول از توکن‌های SPL، که در برنامه‌های DeFi Solana استفاده می‌شوند، پشتیبانی می‌کند. این توکن‌ها مانند توکن‌های ERC20 در بلاک چین اتریوم هستند.

کیف پول فانتوم فقط به عنوان افزونه مرورگر در دسترس است و اپلیکیشن تلفن همراه ندارد. همچنین، این کیف پول از یک عبارت بازیابی ۱۲ کلمه‌ای استفاده می‌کند، در حالی که بیشتر کیف پول‌ها برای امنیت بیشتر عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ای دارند.

– کیف پول Solflare

کیف پول SOLFLARE

Solflare که توسط Solana Labs توسعه یافته است، یکی از اولین کیف پول‌هایی است که برای اکوسیستم Solana طراحی شده است. محبوبیت بالایی دارد و از نظر پشتیبانی از پلتفرم‌های بیشتر، نسبت به کیف پول فانتوم بهتر است. به غیر از افزونه مرورگر، نسخه وب و موبایل نیز دارد که راحتی بیشتری را برای کاربران فراهم می‌کند.

دانلود کیف پول Solfare از سایت رسمی

این کیف پول عملکردی یکسان با والت فانتوم دارد که شامل سواپ‌ توکن‌ها، ذخیره NFTهای صوتی و تصویری، قابلیت ادغام با Ledger برای امنیت بیشتر و ذخیره SOL می‌شود. ضمن اینکه از عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ای استفاده کرده و کاربر را از استیک ۱۰۰% دارایی باز می‌دارد تا مبلغی برای هزینه‌های تراکنش باقی بماند.

– کیف پول Sollet

کیف پول Sollet

پروژه دیگری در اکوسیستم سولانا وجود دارد که به عنوان Project Serum شناخته می‌شود. Serum یک صرافی غیرمتمرکز است که در بین کاربران سولانا نیز بسیار محبوب است. تیم این پروژه، کیف پول Sollet را برای پشتیبانی و استفاده از این Dex ایجاد کرده‌اند. Sollet که فقط به عنوان یک افزونه مرورگر در دسترس است، با اعلام اینکه این کیف پول برای کاربران و توسعه‌دهندگان پیشرفته طراحی شده است، خودش را متمایز کرده است.

صرافی غیرمتمرکز (Dex) چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

یکی از ویژگی‌های کلیدی که Sollet را از دو کیف پول معرفی شده متمایز می‌کند، به غیر از ادغام مستقیم آن با Serum، توانایی نگهداری توکن‌های ERC20 است. این چیزی است که نه Solflare و نه Phantom قادر به انجام آن نیستند.

اضافه کردن هر نوع توکن هزینه‌ای معادل ۰.۰۰۲۹۳۹ واحد SOL دارد. بنابراین، قبل از شروع اضافه کردن توکن‌ها، مطمئن شوید که مقداری از این توکن را در کیف پول‌تان داشته باشید.

درست مانند Solflare این کیف پول نیز از فرمت عبارت بازیابی ۲۴ کلمه‌ای استفاده می‌کند که به آن امنیت بیشتری می‌دهد. این کیف پول حتی برای امنیت بیشتر، با کیف پول سخت افزاری لجر ادغام می‌شود. همچنین، امکان استیک برای توکن‌های SOL و SPL را فراهم می‌کند. به دلیل ادغام آن با Serum، کاربر می‌تواند توکن‌های SPL را از این طریق کشت (Farm) کند.

– کیف پول Solong

کیف پول Solong
کیف پول Solong یک گزینه مناسب برای مبتدیان است

اگر کیف پولی را ترجیح می‌دهید که نیاز به کار زیادی برای نصب نداشته باشد و از رمز ارزهای جدید نیز پشتیبانی کند، Solong یک گزینه عالی برای افراد مبتدی است. Solong افزونه‌ای است که به راحتی در مرورگرهای Edge و Google Chrome نصب می‌شود. ذخیره توکن‌های Solana در آن آسان است و در عین حال امکان اتصال به برخی از اپلیکیشن‌های Solana را فراهم می‌کند.

کیف پول Solong ممکن است شامل تمام عملکردهای مورد نظر شما نباشد. با این حال، اگر به تازگی با ترید SOL و ارزهای دیجیتال آشنا شدید و به دنبال راهی ساده برای دسترسی به ارز سولانا و مزایای یک بلاک چین سریع و کارآمد هستید، شروع خوبی است.

– کیف پول Math

کیف پول Math
والت Math گزینه‌ای جذاب برای دستگاه‌های اندرویدی و ios است

Math Wallet از دستگاه‌های iOS و Android پشتیبانی می‌کند و می‌تواند به عنوان کیف پول افزونه Google Chrome استفاده شود. این کیف پول با بیش از ۱۳۹ بلاک چین سازگار است و تراکنش‌ها و پردازش‌ها را آسان می‌کند.

Math دارای یک کاوشگر DApps است که از طریق آن می‌توانید به Serum، Raydium با سرعت بالا، DEXهای غیرمتمرکز، جمع کننده بازده SolFarm و سایر پروژه‌هایی که در شبکه Solana ساخته شده‌اند دسترسی داشته باشید و از آن‌ها استفاده کنید.

همچنین، افزونه گوگل کروم این کیف پول امکان اتصال به کیف پول سخت‌افزاری لجر را فراهم می‌کند. در MathVault فعالیت‌های Staking و DeFi انجام می‌شود، از جمله استیک سولانا.

خطر اصلی در رابطه با این کیف پول آن است که حضانتی است، به این معنی که شما صاحب کلیدهای خصوصی کیف پول نیستید.

کلید عمومی و کلید خصوصی چیست؟

– کیف پول Exodus

کیف پول Exodus
از کیف پول‌های محبوب بازار رمز ارزها

اگر به دنبال یک کیف پول چند ارزی هستید که از سولانا هم پشتیبانی کند، Exodus گزینه مناسبی است. این کیف پول با بسیاری از دستگاه‌ها و سیستم عامل‌ها از جمله لینوکس، مک، ویندوز، iOS و اندروید سازگار است. در این کیف پول می‌توانید Solana را استیک کنید و درآمد غیرفعال داشته باشید. با این حال، اکسودوس امکان انتخاب طیف گسترده‌ای از اعتبار سنج‌ها را ارائه نمی‌دهد. این کیف پول به طور پیش فرض اعتبارسنج خودش را که به نام Everstake شناخته می شود، استفاده می‌کند که پاداش سالانه (APY) آن ۶.۱٪ است.

از نظر قابلیت ادغام با کیف پول‌های سرد، به جای Ledger با والت سخت افزاری Trezor ادغام می‌شود. این کیف پول از طریق صرافی Shapeshift امکان مبادله توکن‌ها را فراهم می‌کند.

شایعه‌ای در مورد این کیف پول مطرح است که برای جابه‌جایی مقادیر کم رمز ارزها مشکلی ندارد اما مقادیر بزرگ در آن گم می‌شوند!

– کیف پول Atomic

کیف پول اتمیک
اتمیک والت؛ کیف پولی ایمن و معتبر برای نگهداری و ذخیره SOL

یکی از معتبرترین کیف پول‌های شخص ثالث در جامعه کریپتو کیف پول Atomic است. این کیف پول، پشتیبانی از بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال همراه با قابلیت استیک برای بسیاری از آن‌ها، از جمله توکن‌های SOL را ارائه می‌دهد. درست مانند کیف پول‌های بومی، می‌توانید در اتمیک والت یک اعتبارسنج انتخاب کرده و توکن‌های سولانا را استیک کنید. با این حال، اگر گره اعتبارسنج اتمیک را انتخاب کنید، می‌توانید نسبت به سود ۵-۶٪ که معمولاً از اعتبارسنج‌ها دریافت می‌شود، ۷٪ به عنوان پاداش دریافت کنید.

کیف پول اتمیک یک گزینه همه کاره برای دستگاه‌های دسکتاپ و موبایل است. شما می‌توانید این کیف پول را روی بسیاری از سیستم عامل‌ها از جمله اوبونتو (مبتنی بر لینوکس)، iOS، ویندوز، مک، فدورا و اندروید نصب کنید.

یکی از ویژگی‌های قوی اتمیک والت، امکان دسترسی و ترید بیش از ۳۰۰ ارز دیجیتال است. ممکن است تفاوت‌هایی بین نسخه اندروید و دسکتاپ این کیف پول پیدا کنید، مثلاً برخی از ویژگی‌ها در یک نسخه بیشتر در دسترس‌تر باشد. اما به طور کلی، این محصول برای انتقال طیف گسترده‌ای از کوین‌ها و ارزهای دیجیتال از طریق چندین بلاک چین، از جمله Solana، ایده‌آل است.

این کیف پول از یک عبارات بازیابی ۱۲ کلمه‌ای استفاده می‌کند که باعث می‌شود از نظر امنیت بهترین نباشد. NFTها را نمی‌توان در این کیف پول نمایش داد و هنوز از توکن‌های SPL پشتیبانی نمی‌کند.

– کیف پول Coin 98

کیف پول COIN98

این کیف پول گزینه‌ای عالی برای استفاده در دستگاه‌های اندروید و iOS است و به عنوان افزونه با گوگل کروم سازگار است. استفاده از Coin98 بسیار آسان است و به شما امکان دسترسی به DApps سولانا را برای ساخت و جابه‌جایی بین شبکه‌ها فراهم می‌کند. این کیف پول دروازه‌ای به امور مالی غیرمتمرکز یا دیفای در نظر گرفته شده و امکان دسترسی به تب‌های مختلف را فراهم می‌کند تا بتوانید همزمان چندین شبکه و صرافی را کاوش کرده و از آن‌ها استفاده کنید. Coin 98 برای تازه‌کارها و سرمایه‌گذاران مبتدی ارز دیجیتال بسیار مناسب است.

– کیف پول Trust Wallet

کیف پول تراست والت

کیف پول Trust برنامه‌ای است که با دستگاه‌های اندروید و iOS برای دریافت و ارسال کوین‌ها و توکن‌های SOL کار می‌کند. تراست والت به عنوان یک کیف پول موبایل معروف است و به راحتی می‌توان آن را دانلود کرد و به شبکه Solana متصل شد. شما می‌توانید به سرعت آمار و معیارهای موجود در شبکه را به صورت لحظه‌ای مرور کنید و بلاک چین Solana را به راحتی جستجو کنید.

برای مطالعه بیشتر درباره این کیف پول می‌توانید به مقاله آموزش جامع کیف پول تراست والت مراجعه کنید.

انواع والت های سخت افزاری سولانا

همانطور که احتمالا می‌دانید، کیف پول سخت افزاری یک کیف پول ارزی است که برای ذخیره دارایی کاربران و کلیدهای خصوصی آن‌ها به کار گرفته می‌شود.

به سبب ذخیره‌سازی اطلاعات کاربران در فضایی فیزیکی و آفلاین، امکان دسترسی دیگران به صورت آنلاین وجود ندارد و همین موضوع، موجب شده تا بسیاری از والت‌های سخت افزاری به عنوان امن‌ترین گزینه برای ذخیره رمزارز یاد کند. در ادامه نگاهی خواهیم داشت بر انواع والت‌های سخت افزاری سولانا:

– کیف پول سخت‌افزاری Ledger Nano X

کیف پول سخت‌افزاری Ledger Nano X یکی از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال و استفاده از آن آسان است و همین امر باعث محبوبیت آن نیز شده است. این کیف پول یک گزینه عالی برای نگهداری سولانا است تا بتوانید از DAppهای ساخته شده روی این بلاک چین استفاده کرده و پاداش دریافت کنید. بهترین کیف پول‌های سخت افزاری | بررسی کامل Hardware Wallet + مقایسه قیمت

کیف پول لجر
کیف پول سخت افزاری لجر؛ از امن‌ترین گزینه‌ها برای ذخیره رمز ارزها

نصب این کیف پول بسیار آسان است و و برنامه Ledger Live برای برقراری ارتباط بین سخت‌افزار با رایانه یا گوشی موبایل است.

این کیف پول با بسیاری از کیف پول‌های نرم‌افزاری قابل ادغام است که باعث می‌شود ضمن راحتی استفاده، امنیت دارایی‌ها به طور کامل تأمین شود. در حالی که هزینه Ledger Nano X کمی بالاتر از سایر کیف پول‌های سازگار با Solana است، ارزش امنیت بالا و ایمن نگه داشتن دارایی شما را دارد. لجر یکی از امن‌ترین کیف پول‌های سخت‌افزاری برای ذخیره رمز ارزها است.

– کیف پول سخت افزاری ترزور (Trezor)

علاوه بر لجر، کیف پول Trezor هم یکی از محبوب ترین کیف پول‌های سخت افزاری سولانا و دیگر ارزها به حساب می‌آید. یکی از متداول ترین مدل‌های این والت، ترزور مدل T است که با بکارگیری تکنولوژی‌های پیشرفته، به رمزنگاری اطلاعات و حفظ امنیت کیف پول می‌پردازد.

مهم ترین تفاوت این مدل با مدل Trezor One را می‌توان تعداد ارزهای پشتیبانی شده توسط این والت‌ها دانست. بدین صورت که Trezor One، از ۱۰۰۰+ ارز و ترزور T از بیش از ۱۸۰۰ کوین و توکن پشتیبانی به عمل می‌آورد. تفاوت کوین و توکن؛ این دو تا فرق دارند!

علی‌رغم سطح امنیتی بالا، نباید فراموش کنیم که کیف پول ترزور هم همانند لجر، از قیمت بالایی برخوردار است و ارزش آن به رقمی بالغ بر ۱۵۰ تا ۳۰۰ دلار می‌رسد.

– کیف پول سخت افزاری الیپیال (Ellipial)

کیف پول سخت افزاری Ellipial هم یکی دیگر از والت‌های فیزیکی محبوب در بازار است که در شنزن چین معرفی شد و از سولانا (SOL) و بالغ بر ۴۰ بلاک چین دیگر پشتیبانی می‌کند.

البته که برخلاف لجر، امکان اتصال این کیف پول به دستگاه‌هایی چون کامپیوتر و لپتاپ وجود ندارد. با این حال، همچنان از کیف پول‌های امن به حساب می‌آید. همچنین در صورت از دست دادن دستگاه، می‌توان به کمک عبارت بازیابی ۱۲کلمه‌ای، مجددا به این والت دسترسی پیدا کرد و از این رو، تا حدی به کیف پول‌های نرم افزاری شباهت دارد.

کیف پول کاغذی سولانا

همانطور که احتمالا می‌دانید، سازوکار اکثریت کیف پول‌های کاغذی بدین گونه است که در آن‌ها، یک QR مشخص روی کاغذ چاپ می‌شود و کلیدهای عمومی و خصوصی ما را نگه‌داری می‌کند. حال این QR می‌تواند به صورت تصادفی تغییر کند و برای دسترسی به QR جدید، نیاز داریم تا از یک ایجادکننده کلید (Key generator) استفاده کنیم.

امّا مکانیزم کیف پول کاغذی سولانا، تا حدی با دیگر کیف پول‌های کاغذی تفاوت دارد. برای ایجاد کیف پول کاغذی سولانا، به رمز عبور و یک هش نیاز داریم ومی‌توانیم با مراجعه به Vercel، آن را ایجاد کنیم.

کیف پول کاغذی سولانا

پس از مراجعه، نیاز داریم تا گزینه Connect Wallet را انتخاب و با ورود رمز عبور والت، کیف پول خود را به سایت متصل کنیم. در اینجا از کیف پول فانتوم استفاده شده است. پس از اتصال کیف پول، Store Solana را انتخاب و روی گزینه Approve کلیک می‌کنیم.

ایجاد کیف پول کاغذی سولانا

در صورت داشتن SOL کافی برای پرداخت فی تراکنش، تراکنش ما انجام می‌شود و به یک فایل PDF دسترسی پیدا می‌کنیم که به ترتیب رمز عبور و هش اختصاصی کیف پول ما روی آن درج گشته است.

پس از آن‌، می‌توانیم فعالیت‌هایی چون شرکت در ایردراپ را با موفقیت انجام دهیم. برای این کار، کافیست Request Airdrop را انتخاب و کیف پول کاغذی خود را به وبسایت متصل کنیم. (درواقع در اینجا چندان با کاغذ پرینت شده سروکار نداریم و همان پسورد و هش کفایت می‌کنند!)

ایردراپ سولانا

نحوه ساخت والت سولانا

پس از انتخاب یک کیف پول بر بستر سولانا، لازم است که با نحوه ساخت آن آشنا شوید. دانلود کیف پول سولانا بسیار ساده و آسان است و می‌توانید به وب سایت کیف پول مورد نظر مراجعه کرده و آن را دانلود کنید.

در اینجا به عنوان نمونه روش نصب والت فانتوم سولانا را بررسی خواهیم کرد. در این راهنما، همه چیز در مورد نحوه نصب کیف پول فانتوم و راه‌اندازی آن در مرورگر کروم را پوشش داده‌ایم. بررسی استیک و استخراج سولانا؛ کسب درآمد غیر فعال از شبکه سولانا

1. افزونه را دانلود کنید

دانلود کیف پول فانتوم

برای دانلود افزونه این کیف پول، باید به وب سایت فانتوم مراجعه کرده یا مستقیماً به فروشگاه افزونه گوگل کروم یا افزونه فایرفاکس بروید. با کلیک روی دکمه افزودن به کروم/افزودن به فایرفاکس، افزونه Phantom Wallet به مرورگر شما اضافه می‌شود.

2. روی افزونه Phantom Wallet کلیک کنید

پین کردن کیف پول فانتوم

اکنون افزونه Phantom Wallet را با موفقیت به مرورگر خود اضافه کرده‌اید. با نصب موفقیت‌آمیز، پنجره کیف پول فانتوم به طور خودکار در تب جدید باز می‌شود. در غیر این صورت، می‌توانید روی نماد پازل در سمت راست بالای مرورگر خود کلیک کرده و روی کیف پول فانتوم کلیک کنید.

برای دسترسی سریع‌تر، می‌توانید از نماد پین برای پین کردن افزونه Phantom Wallet استفاده کنید.

در مرورگر فایرفاکس، روی نماد کیف پول فانتوم در سمت راست بالای پنجره مرورگر خود کلیک کنید. تب جدید باز خواهد شد.

3. روی Create New Wallet کلیک کنید

ساخت کیف پول فانتوم

در صورتی که قبلا در کیف پول فانتوم حساب ایجاد کرده‌اید، می‌توانید از عبارت بازیابی برای ورود به حساب‌تان استفاده کنید. همچنین در صورتی که قصد ایجاد یک حساب جدید در این والت را دارید، می‌توانید گزینه Create New Wallet را انتخاب نمایید.

پس از کلیک روی کیف پول فانتوم، دو گزینه را مشاهده خواهید کرد:

  • کیف پول جدید ایجاد کنید.
  • از عبارت Secret Recovery استفاده کنید.

اگر کاربر جدید هستید، روی Create New Wallet کلیک کنید.

4. ذخیره عبارت Secret Recovery یا Mnemonic

عبارت بازیابی کیف پول فانتوم

پس از کلیک روی Create New Wallet، عبارت Secret Recovery را با نام Mnemonic مشاهده خواهید کرد. لطفاً آن را در جایی امن یادداشت کنید. به خاطر داشته باشید که شما تنها می‌توانید حساب خود را از طریق عبارت Secret بازیابی کنید. هیچ جایگزین دیگری برای آن وجود ندارد. اگر عبارت بازیابی خود را گم کنید، همه چیز را از دست داده‌اید.

شما می‌توانید عبارت Secret Recovery را در یک کیف پول سخت‌افزاری، یک کیف پول موبایل یا یک کیف پول دسکتاپ ذخیره کنید. در غیر این صورت، آن را روی یک تکه کاغذ یادداشت کرده و در جایی امن نگه دارید. هنگامی که عبارت Secret Recovery خود را یادداشت کردید، روی OK کلیک کنید.

5. یک رمز عبور برای کیف پول خود ایجاد کنید

مرحله بعدی ایجاد رمز عبور برای کیف پول فانتوم خواهد بود. رمز عبور را در قسمت Password وارد کرده و آن را تأیید کنید. مطمئن شوید که رمز عبورتان ترکیبی از اعداد، حروف الفبا و کاراکترهای خاص باشد.

پس از تایپ رمز عبور، باید Check Box را انتخاب کرده و روی Save کلیک کنید. قبل از انتخاب، حتما شرایط خدمات را بخوانید. به طور خلاصه، شرایط خدمات شامل خط مشی رازداری، خدمات شخص ثالث، مالکیت و حذف محتوا، حقوق، کارمزدها، خط مشی فسخ حساب و قوانین دولتی است.

6. میانبر صفحه کلید

میانبر کیف پول فانتوم

برای سادگی کار می‌توانید از دکمه‌های میانبر برای دسترسی به کیف پول فانتوم در مرورگر خود استفاده کنید.

پس از تنظیم رمز عبور، اکنون پنجره مرورگر شما یک پیام آموزشی برای سهولت استفاده نشان می‌دهد. در اینجا یک میانبر برای باز کردن کیف پول فانتوم نشان داده می‌شود. Alt/Option+Shift+P را با هم کلیک کنید تا افزونه Phantom Wallet در مرورگرتان باز شود.

در اینجا باید روی دکمه Continue کلیک کنید.

7. کیف پول شما آماده است

کیف پول فانتوم ایجاد شد

کیف پول فانتوم شما با موفقیت ایجاد شد

پس از تکمیل موفقیت‌آمیز تمام مراحل ذکر شده، می‌توانید پیام زیر را مشاهده کنید. روی گزینه Finish کلیک کنید. این نشان می‌دهد که شما با موفقیت افزونه کیف پول فانتوم را نصب کرده و یک والت سولانا ساخته‌اید.

اکنون می‌توانید سولانا را به کیف پول فانتوم خود بفرستید، آن را استیک یا سواپ کنید و با استفاده از کیف پول فانتوم خود، NFT بخرید.

مقایسه کیف پول‌های سولانا

می‌توان گفت مهم ترین تفاوت‌های کیف پول‌های سولانا در مواردی چون امنیت، دسترسی، هزینه و قابلیت‌هایی چون استیکینگ خلاصه می‌شوند:

مقایسه انواع کیف پول‌های سولانا

با توجه به موارد جدول، از مقایسه کیف پول‌های سولانا می‌توان نتیجه گرفت که علی‌رغم امنیت بالای کیف پول‌های سخت افزاری، به سبب رایگان بودن و دسترسی آسان‌تر، کیف پول‌های نرم‌افزاری از محبوبیت بیشتری نزد کاربران سولانا برخوردارند.

مشخصات بهترین کیف پول سولانا

انواع کیف پول‌های سولانا را شناختیم و نحوه ساخت کیف پول سولانا (کاغذی و نرم افزاری) را مورد بررسی قرار دادیم. حال بد نیست اگر نگاهی هم داشته باشیم بر مشخصات بهترین کیف پول سولانا که از مهم ترین معیارهای سنجش کیف پول‌های سولانا به حساب می‌آیند:

  • دسترسی آسان
  • کارمزد پایین
  • امنیت بالا
  • امکان دسترسی به Dappها
  • پشتیبانی از NFTها
  • سازگاری با کیف پول‌های فیزیکی (در صورت نرم‌افزاری بودن)

از آنجایی که بسیاری از ما به فکر ایجاد منبع درآمدی غیرفعال هستیم، پشتیبانی از استیک ارز دیجیتال هم یکی از مهم ترین فاکتورهایی است که بر کیفیت یک کیف پول می‌افزاید.

کیف پول های سولانا مناسب استیکینگ

تحلیلگران سایت MakeUseOf، کیف پول‌های Solflare، فانتوم، اتمیک، Exodus و کوین‌بیس را در لیست کیف پول‌های مناسب استیکینگ سولانا قرار داده‌اند.

سود سالانه استیکینگ سولانا (SOL) چیزی بین ۵ تا ۷ دلار خواهد بود که در ازای سپرده‌گذاری دارایی و تامین امنیت شبکه، به ولیدیتورها اعطا می‌شود. علی‌رغم امکان استیک در والت‌هایی چون Coinbase و اکسودوس، هولدرها و سرمایه‌گذاران اغلب ترجیح می‌دهند تا والت‌های بومی اکوسیستم سولانا را برای استیکینگ مورد استفاده قرار دهند.

بهترین کیف پول سولانا در سال های گذشته

در میان والت‌هایی که معرفی کردیم، همگی از محبوبیت به نسبت مناسبی برخوردار هستند و علی‌رغم برخی مشکلات از جمله هک والت فانتوم در آگوست ۲۰۲۲، همچنان تعداد کاربران این کیف پول به بیش از ۲ میلیون آدرس می‌رسد.

علاوه بر کیف پول فانتوم، Solflare هم به عنوان نخستین کیف پول سولانا، همچنان در زمره بهترین کیف پول‌های سولانا قرار می‌گیرد و علاوه بر ذخیره SOL و خرید و فروش NFTها، سازگاری با کیف پول سخت افزاری Ledger را هم برای کاربران فراهم آورده است.

به طور کلی، اکثریت کاربران و کارشناسان کیف پول‌های سولانا را این گونه بررسی می‌کنند:

  • MathWallet: بهترین کیف پول برای دسترسی به Dappها
  • کیف پول اتمیک: مناسب ترین گزینه برای دریافت پاداش
  • کیف پول فانتوم: ساده ترین کیف پول برای استیکینگ
  • کیف پول Exodus: بهترین والت برای مبتدیان
  • کیف پول SolFlare: مناسب‌ترین کیف پول برای سازگاری با کیف پول فیزیکی

سخن آخر

برای جستجو در اکوسیستم Solana از دیفای گرفته تا بازی برای کسب درآمد، NFT و Metaverse به یک کیف پول امن مانند فانتوم نیاز دارید. همیشه به یاد داشته باشید که عبارت Secret Recovery خود را در چندین مکان ذخیره کنید تا از گم شدن آن جلوگیری کنید. اگر آن‌ها را گم کنید، هیچ‌کس نمی‌تواند به حساب شما دسترسی داشته باشد – حتی توسعه دهندگان Phantom!

از نظر شما بهترین کیف پول ارز دیجیتال سولانا کدام کیف پول است؟ نظرات و تجربیات خود را با ما در میان بگذارید.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

0

3

نظر مخاطبان (0)