0

0

پیروزی برای ریپل؛ «اسناد هینمن» از حالت محرمانگی خارج می‌شود

سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) برای غیرمجاز اعلام کردن فایل‌های سخنرانی هینمن رئیس پیشین این سازمان تلاش بسیار کرده بود، اما اکنون گویا قرار است این اسناد علنی شوند.

پیروزی برای ریپل در علنی شدن اسناد هینمن
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

ریپل پیروزی کوچکی را در برابر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به دست آورده است. این اقدام، آژانس را از مهر و موم کردن پرونده‌های داخلی موسوم به «اسناد سخنرانی هینمن» بازداشته است.

این اسناد شامل پیش‌نویس‌های SEC و ایمیل‌های مربوط به سخنرانی ویلیام هینمن (William Hinman)، در بیش از چهار سال پیش است.

خرید ارز دیجیتال

در این اسناد هینمن حرفی از اوراق بهادار بودن اتر (Ether) در آن زمان نزد به همین خاطر وکلای ریپل در تلاش هستند تا دریابند بر چه اساسی هینمن به این نتیجه رسیده تا بلکه بتوانند آن را در دسته‌بندی ریپل بعنوان اوراق بهادار نیز جستجو کنند.

بر اساس این پرونده در روز سه‌شنبه، SEC تلاش کرد تا این محرمانگی اطلاعات را توجیه کند. ادعای عدم ارتباط آن‌ها با درخواست‌های حکم اجمالی و افشای احتمالی می‌تواند به طور قابل‌توجهی به منافع آژانس آسیب برساند.

قاضی آنالیسا تورس (Analisa Torres) با تشکیل پرونده در این خصوص، که باعث افزایش قیمت ۸ درصدی توکن XRP شد، مخالفت کرد.

صرف‌نظر از اینکه دادگاه در نهایت تشخیص دهد که اسناد سخنرانی هینمن قابل قبول است و به آنها در صدور حکم اجمالی خود استناد می‌کند یا خیر، این اسناد مورد قضاوت عموم نیز قرار می‌گیرند، زیرا به عملکرد دستگاه قضایی مربوط می‌شود و در فرآیند قضاوت نیز کمک‌کننده خواهد بود.

این رگولاتور در پی ویرایش سه دسته از اطلاعات در این پرونده بوده است: نام و اطلاعات هویتی کارشناسان خبره SEC و مشاوران سرمایه‌گذاری XRP، اطلاعات شخصی و مالی آنها و اسناد هینمن.

جواز دسترسی علنی به اسناد هینمن صادر شده در حالی که اصلاحات مرتبط با اسامی و اطلاعات هویتی متخصصان SEC جهت حفظ آسایش آنها محرمانه خواهد ماند.

با این حال، اکثریت قریب به اتفاق گزارش‌های SEC، از جمله موارد مربوط به تصمیم دادگاه در مورد درخواست‌های حکم اجمالی، بخشی از صورت جلسه عمومی خواهد بود. این اسناد هنوز در وبسایت‌های رسمی دادگاه مشاهده نشده‌اند.

نه فقط اسناد هینمن بلکه اطلاعات ریپل نیز از حالت محرمانگی خارج خواهند شد

این ناظر مالی در دسامبر ۲۰۲۰ از شرکت ریپل شکایت کرد. این شکایت، ریپل و مدیران کلیدی آن را به اجرای یک طرح غیرقانونی اوراق بهاداری متهم کرد که بیش از ۱.۳ میلیارد دلار از فروش توکن‌های XRP به جیب زده‌‌اند.

اگرچه در حال حاضر پیروزی کوچکی نصیب ریپل شده، اما درخواست آن برای محرمانه ماندن اطلاعات کلیدی مربوط به فعالیتهای تجاری‌اش از سوی دادگاه رد شده است.

منابعی که درآمدهای ریپل را از فروش XRP نشان می‌دهد و میزان غرامتی که از سوی این کمپانی به پلتفرم‌های معاملاتی برای فهرست کردن XRP ارائه شده، در دسترس عموم قرار خواهند گرفت.

میزان فروش XRP  که از طریق فروش برنامه‌ریزی‌شده و سازمانی برای سرمایه‌گذاران هدف‌گذاری شده است، در هر یک از پرونده‌های آن علنی خواهد بود. ریپل به‌طور منظم گزارش‌های فصلی را منتشر می‌کند که جزئیات چنین فعالیت‌هایی را نشان می‌دهد؛ در یکی از این گزارش‌ها مشاهده شده میلیاردها دلار XRP توسط شرکت سانفرانسیسکو خرید و فروش شده است.

انتظار می‌رود رأی دادگاه از طریق درخواست حکم اجمالی در اواخر سال جاری صادر شود، اگرچه هنوز برنامه زمانی مشخصی برای آن تعیین نشده است.

در این بین، سرمایه‌گذاران مطمئناً اقدام به خواندن اسناد هینمن که از حالت محرمانگی درآمده خواهند کرد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)