0

1

دنیای NFT در بریتانیا چگونه است؟ محافظت از هنرمندان و تریدرها

یک کمیته فراحزبی در بریتانیا به تازگی گزارشی منتشر کرده که در آن مصرانه از دولت درخواست می‌کند تا با همکاری با مارکت‌پلیس‌های NFT، قوانین سخت‌گیرانه‌ای در این حوزه وضع کنند. هدف از ارائه این گزارش این است که هنرمندان و مشتریان بازار NFT را از کلاهبرداری‌ها و مشکلات کپی‌رایت در امان نگه دارند. مشکلاتی که به تازگی در دنیای توکن‌های غیرمثلی، بیش از پیش هم به چشم می‌خورند.

دنیای NFT در بریتانیا چگونه است؟ محافظت از هنرمندان و تریدرها
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

مشکلات کپی‌رایت

در این گزارش، مشکلاتی که در حوزه کپی‌رایت در دنیای دیجیتال وجود دارد، به شکل عمقی مورد توجه قرار گرفته‌اند. برای هنرمندان، پروسه گرفتن حق کپی‌رایت آثارشان می‌تواند بسیار وقت‌گیر و چالش برانگیز باشد. اللخصوص که در حال حاضر، NFTهای بسیار زیادی در پلتفرم‌ها و بلاک‌چین‌های مختلف وجود دارد.

برای حل این مشکل، کمیته تشکیل‌شده از دولت بریتانیا می‌خواهد تا با ارتباط با مارکت‌پلیس‌های NFT، به یک سیستم کارآمد برای ایجاد حق‌ کپی‌رایت برای هولدرها و هنرمندان ایجاد کنند.

توکن‌های غیرمثلی و هواداری در ورزش

یکی دیگر از جنبه‌هایی که در این گزارش به آن پرداخته شده است، استفاده از توکن‌های غیرمثلی و هواداری در ورزش است. این توکن‌ها می‌توانند جریان درآمدی خوبی را برای ورزشکاران، تیم‌ها و سازمان‌های ورزشی ایجاد کنند. در حالی که کمیته معتقد است این توکن‌ها می‌توانند به ضرر هواداران تمام شوند!

این توکن‌ها عموما به این شکل معرفی می‌شوند که امتیازات ویژه‌ای را برای هولدرهایشان به همراه خواهند داشت. از جمله دسترسی به محصولات خاص و رای‌گیری در تصمیمات مهم باشگاه‌ها؛ اما انتقادی که به این توکن‌ها وارد است این است که به خوبی به قول‌های خود عمل نکرده‌اند!

کمیته تشکیل‌شده در بریتانیا برای نهادهای نظارتی یک اعلان هشدار به شمار می‌رود. چرا که لازمه افزایش استفاده از توکن‌های غیرمثلی، ایجاد چارچوب‌های قانونی برای حفاظت از هولدرها و هنرمندان است. با گسترش استفاده از NFTها در حوزه‌های مختلف مثل ورزش، پیشنهادات این‌چنینی نشان می‌دهد که برخی از دولت‌ها به دنبال ایجاد آینده‌ای ایمن برای افراد فعال در این حوزه هستند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)