0

0

شناسایی هویت ساتوشی توسط مارتین شکرلی!

مارتین شکرلی (Martin Shkreli) مدعی است که پال لی روکس (Paul Le Roux) رئیس سابق کارتل خلافاکاران همان ساتوشی ناکاموتو (Satoshi Nakamoto) است. البته این ادعا‌ها توسط توسعه‌دهندگان برجسته بیت کوین (BTC) به چالش کشیده شده‌اند.

شناسایی هویت ساتوشی توسط مارتین شکرلی!
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

در پست اخیر پلتفرم آنلاین Substack، مارتین شکرلی کارآفرین بدنام حوزه بیوتکنولوژی، ادعا می‌کند که پال لی روکس برنامه‌نویس سابق و رئیس سابق کارتل مجرمانه همان ساتوشی ناکاموتوی واقعی است.

به نظر می‌رسد این داروساز با رمزگشایی اولین انتقال انجام‌شده بیت کوین به ‌هال فینی (Hal Finney)، پیشگام فقید بیت کوین BTC به این نتیجه رسیده باشد.

لی روکس در سال ۲۰۱۲ پس از اینکه اداره مبارزه با مواد مخدر آمریکا (DEA) با موفقیت برای او دام گذاشت، دستگیر شد. در طی یک عملیات ضربتی سازماندهی‌شده توسط DEA، یک خبرچین پولی باعث کسب اطلاعاتی شد که منجر به دستگیری لی روکس گردید.

این ارباب مواد مخدر و قاچاقچی اسلحه، در ژوئن ۲۰۲۰ به ۲۵ سال زندان محکوم شد. او که می‌بایست تمام عمر باقیمانده خود را پشت میله‌های زندان سپری می‌کرد، توانست با ارائه کمک‌های گسترده به DEA، در مجازات خود تخفیف بگیرد.

این خلافکار مشهور  مدت طولانی است که یکی از گزینه‌های جنجالی برای هویت اصلی ساتوشی ناکاموتو بوده است. مقاله Wired که در سال ۲۰۱۹ منتشر شد، نشان می‌دهد که شواهد زیادی وجود دارد که بیت کوین توسط این مغز متفکر جنایتکار ایجاد شده است.

با این حال جامعه بیت کوین آب سردی را بر افشاگری اخیر شکرلی ریخت. پیتر ویل (Peter Wuille) توسعه‌دهنده برجسته بیت‌ کوین استدلال می‌کند که پست وبلاگ او فقط ثابت می‌کند که شخصی که به کلید خصوصی فینی دسترسی دارد، پیام ادعاشده را امضا کرده است.

گرگ ماکسول (Greg Maxwell) یکی دیگر از توسعه‌دهنده‌های برجسته، نیز ادعاهای شکرلی را رد کرد و استدلال کرد که نوع امضای مورد استفاده توسط ساتوشی ادعایی، اصلاً تا زمانی که فینی زنده بود وجود نداشته است. از این رو، این فقط ثابت می‌کند که شخصی کلید خصوصی این توسعه‌دهنده نرم افزار فقید را کنترل می‌کرده است.

اگر شکرلی درست می‌گوید، به این معنی است که لی روکس احتمالاً بیت کوین را به عنوان ابزار پولشویی برای حمایت از امپراتوری جنایتکار خود ایجاد کرده است، و این مسأله هشدارهای بسیاری از مخالفان ارزهای دیجیتال را تأیید می‌کند.

ساتوشی ناکاموتو کیست؟

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)