0

1

کلاهبرداری در پامپ توکن GUNIT با هک X رپر مشهور

کلاهبرداری در پامپ توکن GUNIT
آرزو رحمتی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

۵۰ سنت ادعا می‌کند که حساب X او برای تبلیغ یک میم کوین مشهور هک شده است. این خواننده رپ به ۳۲.۸ میلیون فالوور اینستاگرام خود اطلاع داد که هکرها از حساب X او برای اجرای یک کلاهبرداری چند میلیون دلاری در پامپ توکن GUNIT استفاده کردند.

ماجرای پامپ توکن GUNIT چه بود؟

کرتیس جیمز جکسون سوم، خواننده مشهور رپ، معروف به “۵۰ سنت” ادعا کرده است که اکانت X و وب سایت او هک شده است. هکرها یک کلاهبرداری “توکن پامپ” را با تبلیغ یک ارز دیجیتال در توییتر او انجام داده‌اند. توسعه‌دهندگان متقلب، در ابتدا یک توکن ارز دیجیتالی جدید به نام «GUNIT» ایجاد کردند. سپس از دنبال کنندگان X جکسون با تقریباً ۱۲.۹ میلیون فالوور، استفاده کردند تا سرمایه‌گذاران بیشتری را جذب کنند. آن‌ها قیمت را به این شیوه بالا بردند و با فروش گسترده توکن‌ها توسط خودشان، قیمت توکن به ۰.۰۰۰۱۶ دلار سقوط کرد.

جکسون اعلام کرد:

توییتر به سرعت تلاش کرد تا حساب من را دوباره قفل کند. هر کسی که این کار را انجام داده، در ۳۰ دقیقه ۳۰۰،۰۰۰،۰۰۰ دلار به دست آورده است. در مجموع، بیش از ۳۰۰ میلیون دلار از کاربران کلاهبرداری شده است ولی من هیچ گونه ارتباطی با این رمزارز ندارم.

او همچنین سه تصویر از پست‌های دیگران در جامعه کریپتو منتشر کرد که در مورد این میم کوین بحث می‌کنند. نمودار یک پامپ شدید و به دنبال آن سقوط آزاد قیمت را نشان می‌دهد.

کوین تلگراف داده‌های معاملاتی میم کوین GUNIT را در Dex Screener بررسی کرد. چندین آدرس کیف پول مقادیر قابل توجهی از توکن را فروخته‌اند. چهار حساب پس از تبلیغ آن در حساب X رپر، دست به فروش بیش از ۱۰۰۰۰۰ دلار از این میم کوین زدند. این اتفاق پس از این افتاده است که در هفته‌های اخیر شاهد ارائه میم‌کوین‌های زیادی از افراد مشهور بوده‌ایم. مخاطبان تصور می‌کردند که ۵۰ سنت نیز میم کوین خودش را ساخته و برای آن تبلیغ می‌کند.

حتما بخوانید: میم کوین چیست؟

برای اطلاع از قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال وارد لینک شوید.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)