0

2

آخرین جزئیات دادگاه ریپل و کمیسیون بورس؛ SEC پاسخ نهایی خود را ارسال کرد

نبرد حقوقی ریپل و کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا به ایستگاه پایانی خود نزدیک شده است. در آخرین تحولات این پرونده، کمیسیون بورس پاسخ نهایی خود در مرحله رسیدگی به شکایت را به دادگاه ارسال کرده است.

نتیجه دادگاه ریپل
علی ابراهیمی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

در پاسخ نهایی که کمیسیون بورس آمریکا به دادگاه ارسال کرده، ادعاهای اخیر شرکت ریپل مبنی بر اینکه در فعالیت این شرکت هیچ بی‌احتیاطی صورت نگرفته و نباید در رابطه با وضعیت حقوقی توکن XRP ابهام گسترده‌ای وجود داشته باشد به چالش کشیده شده است.

علیرغم اینکه شرکت ریپل مدعی است از زمان آغاز این پرونده در سال 2020 تاکنون هیچ قانونی را نقض نکرده، کمیسیون بورس همچنان معتقد است امکان نقض قوانین توسط این شرکت در آینده وجود خواهد داشت.

ارز دیجیتال

کمیسیون بورس آمریکا معتقد است شرکت ریپل سعی داشته در ادعاهایش مسئولیت خود را کم اهمیت جلوه دهد و در عین حال برای کاهش جریمه به همکاری با SEC از زمان عرضه اولیه توکن XRP در سال 2013 اشاره کرد. با این حال، این کمیسیون معتقد است همچنان امکان نقض قوانین اوراق بهادار توسط این شرکت وجود دارد.

SEC مدعی است تضمین‌های شرکت ریپل در مورد تغییر رفتار خود پس از این پرونده حقوقی، کافی نیست و به همین خاطر جریمه حدودا 2 میلیارد دلاری می‌تواند به عنوان یک عامل بازدارنده عمل کند.

در حالی که وکلای ریپل به دنبال آن هستند تا جریمه این پرونده را به نهایتا 10 میلیون دلار کاهش دهند، کمیسیون بورس مدعی است ادعاهای این شرکت برای پیروی از قوانین و تغییر ساختار فروش توکن XRP در آینده گمراه‌کننده است. همچنین SEC معتقد است ریپل حکم دادگاه را به اشتباه تفسیر کرده و نمی‌خواهد پیامدهای آن را بپذیرد.

استوارت آلدروتی (Stuart Alderoty)، مدیر ارشد حقوقی ریپل‌ در واکنش به دفاعیه جدید کمیسیون بورس خاطرنشان کرد اظهارات این کمیسیون به شهرت آن آسیب رسانده است. وی امیدوار است این پرونده حقوقی بالاخره به سرانجام برسد.

تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند نتیجه دادگاه کمیسیون بورس و شرکت ریپل تا ماه سپتامبر (شهریور) مشخص شود.

آیا کمیسیون بورس علیه استیبل کوین جدید ریپل نیز اقدام می‌کند؟

در حالی که روز به روز به نتیجه پرونده ریپل و کمیسیون بورس نزدیک می‌شویم، به نظر می‌رسد این کمیسیون به دنبال آن است تا علیه استیبل کوین جدید این شرکت نیز اقدام کند.

گزارش‌های جدید نشان می‌دهد کمیسیون بورس در پرونده‌های اخیر خود استیبل کوین جدید ریپل را به عنوان یک ارز دیجیتال ثبت نشده توصیف کرده است. ظاهرا کمیسیون بورس قصد دارد تا از همین ابتدا موضع خود در قبال استیبل کوین ریپل را اعلام کند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)