0

0

ضربه‌ای دیگر به اکوسیستم سولانا با انتشار آخرین اخبار از صرافی بایننس!

بر اساس آخرین اخبار منتشر‌شده، اکوسیستم سولانا متحمل شکستی دیگر شده است، زیرا بایننس جفت‌های معاملاتی پروژه‌ای مشترک بین صرافی FTX، شرکت Alameda و بلاک چین Solana را متوقف کرده است.

ضربه‌ای دیگر به اکوسیستم سولانا
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

این حرکت در پی به وجود آمدن FUD در اطراف Solana و همچنین پروژه‌های رمزنگاری‌شده مرتبط با صرافی FTX صورت گرفته است. سقوط صرافی FTX متعلق به سم بنکمن‌-فرید (Sam Bankman-Fried) تأثیری دومینو‌وار بر بازار کریپتوکارنسی داشته است. این اتفاق همچنین موجب ایجاد احساسات منفی طولانی مدت در سرمایه گذاران نسبت به بازار دارایی‌های دیجیتال شده است.

معاملات سروم (Serum) در بایننس حذف شد

در میان احساس عدم اطمینان و ترس به وجود آمده در مورد نهادهای مرتبط با صرافی FTX، صرافی ارز دیجیتال Binance اعلام کرد که جفت‌های معاملاتی را برای توکن سروم حذف می‌کند. این صرافی بدون اینکه دلیل خاصی برای اتخاذ این تصمیم ارائه کند، فقط به انتشار اطلاعیه آن پرداخت. ظاهراً حرکت آن‌ها با هدف به حداقل رساندن سرایت در حال گسترش سقوط صرافی FTX و شرکت Alameda است که به‌تازگی رخ داده است. بایننس گفت که معاملات توکن سرم فقط تا ۲۸ نوامبر (۷ آذر) پشتیبانی خواهد شد. جفت این توکن با BNB، بیت کوین (BTC) و تتر (Tether) نیز از صرافی رمزارز بایننس حذف خواهد شد. اطلاعیه صرافی بایننس در این رابطه به‌صورت زیر است:

SRM/BNB، SRM/BTC، SRM/USDT

بایننس خدمات معاملات استراتژی را برای جفت معاملات نقطه‌ای فوق‌الذکر در تاریخ ۲۸ نوامبر خاتمه خواهد داد.

ارتباط این تصمیم با FTX و Alameda

به لطف همکاری با صرافی FTX، شرکت Alameda Research و اکوسیستم  Solana، توکن سروم با گسترش تبعات ناشی از شکست‌های پیاپی این شرکت‌ها، با فشار منفی قابل‌توجهی روبه‌رو شده است. پروتکل Serum برای مبادلات غیرمتمرکز ساخته شده است و هزینه تراکنش پایینی را ارائه می‌دهد.

پس از اعلام این اطلاعیه از سوی صرافی بایننس، قیمت توکن سروم (SRM) واکنش منفی نشان داد. با توجه به داده‌های پلتفرم ردیابی قیمت CoinMarketCap، در زمان نوشتن این خبر قیمت SRM در ۰.۲۶۸۸ دلار است که در ۲۴ ساعت گذشته ۴.۰۴ درصد کاهش یافته است. در همین حال قیمت سولانا در حال حاضر به پایین‌ترین سطح خود در نزدیک به دو سال اخیر رسیده است. آخرین باری که قیمت SOL در محدوده ۱۴ دلار معامله شد، در فوریه ۲۰۲۱ بود. با توجه به پیش بینی‌های تحلیلگرانی مبنی بر اینکه ارزش بیت کوین (BTC) به ۱۰ هزار دلار خواهد رسید، ممکن است FUD در مورد ارزهای دیجیتال مرتبط با صرافی FTX در آینده نزدیک هم از بین نرود.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)