0

2

پلی‌استیشن می‌خواهد امکان انتقال NFT را به بازی‌ها و کنسول‌های دیگر فراهم کند!

شرکت چندملیتی سونی، تولیدکننده کنسول‌های بازی پرطرفدار «پلی استیشن»، به تازگی درخواستی را برای ایجاد حق امتیاز به منظور استفاده از NFTها در دنیای گیمینگ را ثبت کرده است. این درخواست در سال ۲۰۲۱ تنظیم و به تازگی منتشر شده و قرار است در آمریکا ارائه شود. درخواستی که در آن خواسته شده با ایجاد امکان انتقال و هولد NFT برای گیمرها در بازی‌ها و حتی کنسول‌های مختلف، موافقت شود.

پلی‌استیشن می‌خواهد امکان انتقال NFT را به بازی‌ها و کنسول‌های دیگر فراهم کند!
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

این سند عنوانی تحت «دارایی‌های دیجیتال دارای چارچوب» را ارائه می‌کند. که طیف وسیعی از قابلیت‌های بازی از جمله لباس‌ها، آواتارها و سلاح‌های درون آن را شامل می‌شود. مهم‌تر این که این دارایی‌های می‌توانند نه فقط به بازی‌های مختلف، بلکه به کنسول‌های دیگر و تکنولوژی‌های دیگر هم قابل انتقال هستند. فرضا می‌توان این دارایی‌ها را از پلی‌استیشن به «ایکس‌باکس» یا دستگاه‌های واقعیت مجازی (VR) یا واقعیت افزوده (AR) هم انتقال داد.

ارز دیجیتال

سونی در ببستر محصول پلی استیشن، بیش از ۱۱۰ میلیون کاربر در دنیا دارد. این اقدام این شرکت می‌تواند قدم بزرگ و رو به جلویی برای صنعت NFT باشد. همچنین می‌تواند محدودیت‌های انتقال دارایی‌های دیجیتال به بسترهای مختلف را هم از میان بردارد.

آیا سونی می‌خواهد طبیعت اکوسیستم خود را تغییر دهد؟

سونی همیشه بستر پلی‌استیشن را بسیار بسته و محدود کرده که همین باعث می‌شد نتواند با اکوسیستم‌های دیگر در ارتباط باشد. با این حال اما این غول صنعت گیمینگ تصمیم گرفته تا ارتباط خود را با دنیاهای دیگر هم برقرار کند تا بخشی از فشار جامعه کاربرانش را از روی خود بردارد. این موضوع می‌تواند اتفاق بسیار بزرگی باشد که در ابتدا با موفقیت بازی «فورتنایت Fortnite» شروع شد.

پلیس اشتیشن و NFT

حالا درخواست سونی برای ایجاد این حق امتیاز می‌تواند همکاری آن را با اکوسیستم‌های دیگر هم تضمین کند. همکاری‌ای که قاعدتا و عموما در حوزه دارایی‌های دیجیتال و توکن‌های غیرمثلی (NFT) خواهد بود. در درخواست سونی اینگونه آمده است که:

کنسول‌های گیمینگ امروزی به صاحب‌شان اجازه انتقال دارایی‌های دیجیتال را نمی‌دهند. اما با کمک بلاک‌چین که تکنولوژی بنیادین NFTهاست، این کار امکان‌پذیر است.

این درخواست سونی نشان‌دهنده عقیده این شرکت بر ایجاد اکوسیستمی باز با امکان انتقال دارایی‌ست.

واکنش عموم و تاثیر این اتفاق بر روی مارکت NFT چه خواهد بود؟

ادغام NFTها و تکنولوژی‌های وب ۳ با دنیای گیمینگ، همیشه یکی از بحث‌های داغ در این حوزه بوده اند. برخی معتقدند این همکاری‌ها می‌تواند باعث شود گیمرها کنترل بیشتری روی دارایی‌های خود داشته باشند. از طرفی برخی هم بر این باورند که کلاهبرداری‌های و اسکم‌های صنعت NFT، می‌توانند برای دنیای گیمینگ مخرب باشند. پیشتر ناشران بزرگ بازی مثل «یوبی‌سافت Ubisoft» و «اسکوئر انیکس Square Enix» برای تلاش‌شان به منظور ورود به دنیای NFT، با واکنش شدید عموم مواجه شدند.

خرید و فروش ارزهای دیجیتال و NFT

سونی هم تا به اینجا بسیار محتاطانه رفتار کرده و فاصله خود را با فضای NFT حفظ کرده است. به هرحال انتظار می‌رود حرکت تازه این شرکت بتواند تغییرات بزرگ و مهمی در مارکت NFT ایجاد کند. هرچند که واکنش‌ها نسبت به این موضوع همچنان دوگانه است و سمت و سوی خاصی ندارد. حتی اگر این اتفاق آورده خاصی هم برای توکن‌های غیرمثلی نداشته باشد، اما می‌توان حدس زد این صنعت می‌تواند تا چندسال آینده متحول شود و دنیا را هم متحول کند.  

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)