0

2

صعودی شدن دامیننس بیت کوین همزمان با ورشکستگی بانک‌های آمریکایی!

همزمان با سقوط دومینو وار بانک‌‌های مهم آمریکایی، شاهد ادامه روند صعودی دامیننس بیت کوین در دو ماه اخیر بوده‌ایم. اما آیا این شاخص به سقف‌های بالاتر خود برخواهد گشت؟

سینا شمس آور

زمان مطالعه :

1 دقیقه

در حالی که بانک‌های مهم آمریکا و سایر کشورهای اقتصادی بزرگ در حال ورشکستگی هستند، دامیننس بیت کوین در حال افزایش است که این مسئله نشان دهنده تمایل سرمایه گذاران به سمت دارایی‌های ضدتورمی مانند BTC است.

از اوایل مارس امسال، همزمان با اخبار ورشکسته شدن بانک‌های مهم آمریکا، دامیننس بیت کوین فاز صعودی به خود گرفته و خود را از حدود ۴۲ درصد به ۴۹ درصد رسانده که بالاترین سقف Dominance بیت کوین در ۲۲ ماه اخیر به حساب می‌آید!

خرید ارز دیجیتال

این افزایش بی‌سابقه دامیننس BTC نشانه‌ای از خروج پول‌های بزرگ از بازارهای مالی دیگر مانند سهام،‌ ارزهای جهانی (فارکس) و سرازیر شدن آن به سمت بازار کریپتوکارنسی و به خصوص بیت کوین است. این مسئله قطعا در بلند مدت تاثیر بسیار مثبتی در قیمت BTC و به طورکلی افزایش مارکت کپ این بازار جذاب خواهد داشت.

تنها در ماه مارس، سه بانک بزرگ آمریکایی یعنی SVB، SBNY و SI اعلام ورشکستگی کردند که این مسئله باعث ترس شدید عموم مردم درباره احتمال سقوط بانک‌های جهانی و اقتصاد شد. همچنین در روزهای اخیر نیز یک بانک بسیار بزرگ و مهم دیگر یعنی First Republic Bank (FRCB) ورشکسته شد.

البته با همه این‌ها، رئیس فدرال رزرو آمریکا یعنی جروم پاول در سخنرانی‌ای با اشاره به ورشکستگی‌های اخیر بانک‌ها، گفته است سیستم بانک‌داری با قدرت پابرجا است و وعده جبران ضررهای سرمایه گذاران را نیز داده است.

بیت کوین سقف دامیننس خود را خواهد شکست؟

در چارت دامیننس بیت کوین و در تایم فریم هفتگی، شاهد تشکیل یک باکس رنج هستیم که بارها این شاخص با سقف و کف این محدوده برخورد داشته و تقریبا دو سال است که در این محدوده گیر افتاده است.

اکنون این شاخص به سقف این باکس رسیده و کمی هم به بالای آن نفوذ کرده است. بنظر می‌رسد با اخبار منفی فاندامنتالی اخیر که شدیدا اقتصاد جهانی را تضعیف کرده، بیت کوین بتواند نهایتا سقف این الگو را شکسته و به سمت سقف‌های بالاتر حرکت کند.

البته باید توجه داشت که افزایش دامیننس بیت کوین به معنی بیشتر شدن سهم این دارایی دیجیتال در میان سایر رمز ارزها است و در نتیجه می‌توان استدلال کرد که احتمالا بیت کوین در بلند مدت بتواند عملکرد بهتری نسبت به آلت کوین‌ها داشته باشد.

خرید بیت کوین
0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)