0

0

نهنگ‌ها عامل افزایش شگفت‌انگیز قیمت بیت کوین!

اگرچه افزایش مداوم قیمت ارزهای دیجیتال را باید به عوامل مختلفی نسبت داد، اما شوروشوق نهنگ‌های رمزارز قطعاً یکی از آن دلایل است.

نهنگ‌ها عامل افزایش شگفت‌انگیز قیمت بیت کوین!
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

طبق آمار آنچینیِ ارائه‌شده در پلتفرم Santiment، تعداد نهنگ‌ها با انباشت ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ بیت کوین (BTC)، در هفته‌های گذشته افزایش یافته است.

یکی از بسیار موارد حدسی برای این شکست قیمت در سال ۲۰۲۳، زیاد شدن تعداد آدرس‌هایی است که ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار بیت‌کوین در خود دارند. به‌طورکلی، پامپ قیمت در سراسر بازار زمانی اتفاق می‌افتد که نهنگ‌ها بیت کوین را انباشت می‌کنند. این دارایی شماره یک بازار کریپتوکارنسی اکنون به رشدی ۲۶ رسیده است.

از زمان فروپاشی اکوسیستم FTX/Alameda در اوایل نوامبر ۲۰۲۲ و سقوط ویرانگر قیمت بیت کوین (BTC) به زیر ۱۶۰۰۰ دلار، نهنگ‌های BTC به‌شدت در حال انباشت بودند. مکانیسم‌ نمایه‌سازی داده‌ها در Santimentء ۴۱۶ آدرس جدید با موجودی بیت‌کوین (BTC) زیر ۱۰۰ و ۱۰۰۰ کوین را به ثبت رساندند.

به این ترتیب، این معیار مهم بیش از ۳ درصد افزایش را در چند هفته بغرنج گذشته نشان داد. در این مدت، قیمت بیت کوین (BTC) ۲۶ درصد افزایش یافت.

خرید ارز دیجیتال

از دست رفتن ۱.۲ میلیارد دلار موقعیت استقراضی (شورت) در عرض یک هفته

در اوایل امروز بیت کوین (BTC) و همه آلتکوین‌های اصلی بازار رشد خیره‌کننده‌ای را در ۲۴ ساعت گذشته از خود نشان داده‌اند. رمزارز اول بازار به ۲۱۰۹۵ دلار و به بالاترین حد خود در ۱۰ هفته گذشته رسید، درحالی‌که اتریوم (ETH) شاهد افزایش قیمت به ۱۵۶۴ دلار بوده است.

در نتیجه‌ی این وضع، بیش از ۷۳۱ میلیون دلار در موقعیت‌های فیوچرز (عمدتاً استقراضی) منحل شد. طبق داده‌های Coinglass در هفت نوبت گذشته، بیش از ۱.۲۱ میلیارد دلار معادل آن را خرس‌های بازار از دست داده‌اند.

بااین‌حال، این معاملات ممکن است برای تریدرها بی‌رحمانه باشد، زیرا شدت نوسانات بالاست. بیشترین میزان لیکوییدی در ۱۴ ژانویه (۲۴ دی) تاکنون برای یک گاو بیت کوین (BTC) اتفاق افتاده که ۱.۲ میلیون دلار را در صرافی BitMEX در موقعیت خرید XBTUSD از دست داده است.

خرید بیت کوین
0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)