0

0

Flare بلاک‌چین لایه ۱ شبکه اوراکل، ایردراپ تاریخی خود را لانچ کرد

شبکه Flare به عنوان یک بلاک چین برای توسعه برنامه‌هایی که از داده‌های زنجیره‌های دیگر و اینترنت استفاده می‌کنند، اخیراً با موفقیت توکن ایردراپ مورد انتظار خود را راه‌اندازی کرده است.

Flare بلاک‌چین لایه ۱ شبکه اوراکل، ایردراپ تاریخی خود را لانچ کرد
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

این ایردراپ در نوع خود یکی از بزرگترین‌ ایردراپ‌ها در تاریخ ارز‌های دیجیتال است. در این ایردراپ تعداد ۴.۲۹۷ میلیارد توکن Flare (FLR) برای میلیون‌ها گیرنده منتشر شد که از جمله آن‌ها می‌توان به کاربران صرافی ارز دیجیتال Binance ،OKX ،Kraken ،Bithumb ،UpBit ،Kucoin و غیره اشاره کرد.

هوگو فیلیون (Hugo Philion) یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل شبکه Flare در صحبت‌هایش عنوان کرد:

برای شکوفایی صنعت بلاک چین، ما به برنامه‌های غیرمتمرکز مفیدتری نیاز داریم. شبکه Flare از طریق داده‌ها (جزییات تراکنش‌ها و نه فقط قیمت‌ها)، رویدادهای وب۲ و غیره در حال مقابله با این مشکل است تا توسعه‌دهندگان بتوانند برنامه‌هایی بسازند که ابزار بیشتری را برای گروه بزرگتری از کاربران فراهم می‌کند.

فیلیون در ادامه صحبت‌هایش افزود:

هدف بلاک چین Flare این است که توسعه‌دهندگان را قادر سازد تا برنامه‌هایی بسازند که به‌طور ایمن به داده‌های بیشتری دسترسی داشته باشند. این رویکرد می‌تواند موارد استفاده جدیدی را با خود به ارمغان بیاورد. برای مثال، می‌توان به راه‌اندازی یک قرارداد هوشمند Flare با پرداختی که در زنجیره دیگری انجام می‌شود و یا با ورودی از یک API اینترنت یا وب۲ است، اشاره کرد. همچنین این برنامه‌ها برای پل زدن روش جدیدی را در اختیار ما قرار می‌دهند، به‌ویژه برای آوردن توکن‌های قرارداد غیرهوشمند به Flare برای استفاده در برنامه‌هایی مانند پروتکل‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi).

به دلیل وجود پروتکل‌های State Connector، اطلاعات ممکن است با استفاده از قراردادهای هوشمند در بلاک چین Flare به روشی امن، مقیاس‌پذیر و قابل اعتماد به‌کار گرفته شوند. این ویژگی دسترسی شبکه Flare را به اشکال قدرتمندی از داده‌ها فراهم می‌کند و امکان توسعه راه‌حل‌های بیشتری که از ارتباطات زنجیره‌ای متقابل استفاده می‌کنند، را نیز فراهم خواهد کرد. State Connector ایمن است، زیرا از یک پروتکل دودویی چند مسیره (Binary Forking Protocol) در تقابل با مجموعه توزیع شده‌ای از گره‌های گواه‌دهنده استفاده می‌کند. این ترکیب باعث می‌شود که State Connector بتواند با یک گروه ارائه‌دهنده داده رقابت کند.

بر خلاف سیستم اثبات سهام (PoS) که در آن ارائه‌دهندگان داده ملزم به استیک کردن پول هستند، امنیت State Connector توسط مبلغ تعهد‌شده در سیستم محدود نمی‌شود. در نتیجه، State Connector یک سیستم امن ارائه می‌کند که می‌تواند مقادیر زیادی از سرمایه را مدیریت کرده و از نظر ایمنی ارتباطی با مبلغ هر یک از تراکنش‌ها ندارد.

برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) بر پایه بلاک چین Flare ممکن است به لطف Flare Time Series Oracle (FTSO) که به داده‌های منابع خارجی متکی نیست، قیمت‌گذاری و سری داده‌های بسیار غیرمتمرکزی را دریافت کنند. FTSO یک دیتا فید اوراکل بسیار غیرمتمرکز (Highly Decentralized Data Feed Oracle) است× زیرا حدود یکصد منبع داده متنوع را تشویق می‌کند تا داده‌های قابل اعتماد را هر سه دقیقه تولید کنند.

۱۵ درصد اول از کل توزیع عمومی توکن Flare، به‌صورت اقساط ماهانه در طول ۳۶ ماه ارائه می‌شود. بر اساس نتایج رأی‌گیری جامعه در مورد طرح ارتقای بلاک چین Flare با نام (FIP.01)، مکانیسم توزیع برای ۸۵ درصد باقیمانده عرضه توکن این شبکه تعیین خواهد شد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)