0

0

دی-پگ شدن تتر (USDT) از دلار آمریکا بر خلاف روند صعودی بازار کریپتوکارنسی!

دی-پگ شدن تتر (USDT) از دلار آمریکا بر خلاف روند صعودی بازار کریپتوکارنسی!
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

تتر (USDT) به عنوان بزرگ‌ترین استیبل کوین در اکوسیستم دارایی‌های دیجیتال، به قیمتی کمتر از معیار تعیین‌شده خود یعنی ۱ دلار آمریکا رسیده است. به این اتفاق اصطلاحاً دی-پگ شدن (De-pegging) می‌گویند. در زمان نگارش این مقاله، تتر با قیمت ۰.۹۹۹۸ دلار خرید و فروش می‌شود. البته ارزش کل معاملات آن بیش از ۶۶ میلیارد دلار است و کماکان جایگاه خود را به عنوان سومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار حفظ کرده است.

به هر حال قیمت معاملاتی فعلی USDT و قطع شدن ارتباط یک به یک آن با دلار آمریکا بر چشم‌انداز آن تأثیر نخواهد گذاشت، و معمولاً زمان زیادی برای اصلاح لغزش‌های اینچنین نیز مورد نیاز نیست. بااین‌حال طبق نمودار بالا، کاهش پیوند این استیبل کوین به زیر ۱ دلار از ۲۷ دسامبر (۶ دی) سال گذشته یعنی حدود یک هفته پیش آغاز شده است.

عوامل مختلفی وجود دارد که می‌تواند باعث کاهش پیوند یک استیبل کوین شود، که برخی از آنها می‌توانند از شرایط بازار تا حملات به پروتکل‌های آن‌ها متغیر باشند. مثال آن نیز اتفاقیست که برای استیبل کوین UST متعلق به شبکه TerraUSD در اوایل سال گذشته رخ داد. عدم ابراز نگرانی توسط مدیران اجرایی تتر از جمله پائولو آردوینو (Paolo Ardoino) مدیر ارشد فناوری این شرکت، ممکن است نشان دهد که در این میان جای هیچ‌گونه نگرانی وجود ندارد.

لازم به ذکر است که صرف‌نظر از احساسات فعلی جامعه دارایی‌های دیجیتال پیرامون این استیبل کوین، همواره در هر اکوسیستم نظارت دقیقی به روند قیمت دارایی‌های دیجیتالی که برای حفظ برابری با دلار آمریکا بر اساس رابطه ۱:۱ طراحی شده‌اند، وجود دارد.

خنثی شدن رشد صعودی فعلی

یکی از مواردی که به‌طور خاص در مورد دی-پگ شدن تتر نگران‌کننده است، این واقعیت است که فضای کلی صنعت کریپتوکارنسی اکنون در حال تجربه کردن افزایش در قیمت‌ها و ارزشمند‌تر شدن دارایی‌ها است.

ارزش مجموع دارایی‌های بازار کریپتوکارنسی پس از افزایش ۰.۳ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته، خط حمایت جدیدی بالاتر از معیار ۸۰۰ میلیارد دلار برای خود تشکیل داده است. از ابتدای سال برخی از محبوب‌ترین دارایی‌های رمزنگاری‌شده، از جمله دوج کوین (DOGE) با توسعه اکوسیستم خود یا اتخاذ تصمیماتی در راستای بهبود عملکردشان، قدرتمند‌تر شده‌اند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)