0

0

تلاش تتر برای حذف وام‌های با وثیقه در سال جدید

تتر تصمیم دارد به عنوان بزرگ‌ترین استیبل کوین جهان از وام دادن وجوه با استفاده از ذخایرخود جلوگیری کند. آن‌ها این مأموریت را برای بازگرداندن اطمینان و باور سرمایه‌گذاران به بازار کریپتوکارنسی ضروری دانسته‌اند.

تلاش تتر برای حذف وام‌های با وثیقه در بحبوحه مبارزه با FUD
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

این اقدام در پاسخ به موجی از حملات رسانه‌‌های اصلی دنیا و FUDهای (ترس، عدم قطعیت و تردید) به وجود آمده که عمدتاً از سوی وال استریت ژورنال (WSJ) بوده است، صورت گرفت.

در یک پست منتشرشده در ۱۳ دسامبر (۲۲ آذر) ۲۰۲۱، تتر به FUD اخیر رسانه‌های اصلی در مورد وام‌های تضمین‌شده خود و سایر FUDها و شایعه‌هایی که در حال پخش شدن در جامعه دارایی‌های دیجیتال است، پاسخ داد.

تتر تکرار کرد که وام‌های تضمین‌ شده‌اش با وثیقه‌های بیشتر از حد نیاز (Over Collateralized) پشتیبانی شده‌اند و تحت پوشش دارایی‌های بسیار نقدشونده هستند، علاوه‌براین اضافه کرد که این شرکت وام‌های وثیقه‌ای را در طول سال ۲۰۲۳ حذف خواهد کرد :

تتر اعلام می‌کند که از هم اکنون و در طول سال ۲۰۲۳، وام‌های وثیقه‌شده با ذخایر خود را به صفر می‌رساند.

این شرکت توضیح داد که عملکرد وام‌های تضمین شده تتر مشابه با بانک‌های خصوصی است که با استفاده از وثیقه تضمین شده به مشتریان خود ارائه تسهیلات می‌کنند. با این‌ حال برخلاف بانک‌هایی که با ذخایر کسری کار می‌کنند، تتر ادعا کرد که وام‌هایش به‌طور کامل و بیش از ۱۰۰ درصد پشتیبانی شده‌اند.

تتر چیست و روی چه شبکه‌هایی قرار دارد؟

این اقدام تتر احتمالاً در پاسخ به گزارش وال استریت ژورنال در اوایل این ماه است که ادعا می‌کرد این وام‌ها خطرناک هستند. این خبرگزاری ادعا کرد که شرکت‌های ارائه‌دهنده این نوع وام، ممکن است دارایی‌های نقدی کافی برای پرداخت بازخرید آن در شرایط بحرانی را نداشته باشند.

پست توییتری که از حساب کاربری رسمی تتر (Tether_to@) در تاریخ ۱۳ دسامبر ۲۰۲۲ منتشر شده نیز به‌صورت زیر است:

تتر از FUDهای موجود در زمینه وام‌های تضمین‌شده، آگاه است. ما برنامه‌هایی برای حذف این وام‌ها به صفر در سال ۲۰۲۳ تنظیم کرده‌ایم.

این اولین بار نیست که وال استریت ژورنال، تتر را هدف قرار می‌دهد. در ماه اوت نیز این خبرگزاری اعلام کرد که اگر دارایی‌های تتر فقط ۰.۳ درصد کاهش یابد، این شرکت می‌تواند از لحاظ فنی ورشکسته تلقی شود. ناشر اصلی استیبل کوین در آن زمان این ادعاها را رد کرد و اظهار داشت که با استخدام پنج شرکت حسابداری برتر، مشروعیت و شفافیت گواهی‌های خود را افزایش داده است.

بر اساس این گواهی‌ها، ۸۲ درصد از ذخایر تتر در دارایی‌های بسیار نقدشونده نگهداری می‌شود.

در ماه اکتبر تتر با حذف بیشتر اوراق تجاری از ذخایر خود و جایگزینی سرمایه‌گذاری‌ها با اسناد خزانه‌داری ایالات متحده، پاسخی به FUD رسانه‌ها داد.

در جدیدترین بیانیه آن‌ها، این شرکت اعلام کرد که کسب‌وکار وام‌دهی خود را بدون ایجاد هیچ مشکلی متوقف می‌کند و به مأموریت خود برای اولویت دادن به شفافیت و پاسخگویی ادامه خواهد داد:

بر اساس گزارش CoinGecko، تتر در حال حاضر با ۶۵.۸ میلیارد USDT در گردش، صادرکننده پیشرو استیبل کوین در بازار کریپتوکارنسی است و سهم آن از این بازار ۴۶.۶ درصد است.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)