0

0

تتر برای ذخایر استیبل کوین خود بیت کوین می‌خرد!

شرکت تتر (Tether) این ناشر استیبل کوین روز چهارشنبه اعلام کرد قرار است از این ماه با استفاده از سودهای خود، به طور منظم بیت کوین (BTC) را برای ذخایر استیبل کوینش به عنوان بخشی از یک استراتژی سرمایه‌گذاری جدید خریداری کند.

تتر برای ذخایر خود بیت کوین میخرد
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

تتر اظهار کرده که تا حدود ۱۵ درصد از سود حاصل از سرمایه گذاری‌ها -به استثنای هر گونه افزایش قیمت تحقق نیافته از دارایی‌های ذخیره‌اش- را به خرید بیت کوین اختصاص می‌دهد و این رمزارز را به مازاد ذخایر خود اضافه می‌کند.

طبق این بیانیه، این شرکت به‌تنهایی و بدون استفاده از نهادی ثالث، اقدام به ذخیره بیت کوین خواهد کرد.

خرید ارز دیجیتال

این تصمیم جدید پس از آن صورت گرفت که شرکت Tether، دارنده بزرگترین استیبل کوین بازار کریپتو به ارزش ۸۲ میلیارد دلار، هفته گذشته فاش کرد دارای ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین و ۳.۴ میلیارد دلار طلا در بین دارایی‌های خود است که از ارزش تتر و استیبل کوین‌های کوچکتر آن پشتیبانی می‌کند. طبق گزارش سه ماهه اول سال ۲۰۲۳، حدود ۸۵ درصد از ذخایر تتر در وجه نقد و دارایی‌هایی که قابلیت نقد شدن دارند مانند اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده نگهداری می‌شود.

استیبل کوین‌ها که اکنون یک طبقه دارایی ۱۳۱ میلیارد دلاری هستند، به عنصری حیاتی برای زیرساخت ارزهای رمزنگاری‌شده تبدیل شده‌اند، و معاملات و تراکنش‌های بین پول فیات صادر شده توسط دولت و توکن‌های دیجیتال را با ثابت نگه داشتن قیمت‌شان به یک دارایی خارجی، معمولاً به دلار آمریکا، تسهیل می‌کنند.

سرمایه گذاری در بیت کوین

در این بیانیه مطبوعاتی آمده است که کمپین خرید بیت کوین این شرکت با هدف تقویت و تنوع بخشیدن به ذخایرش صورت گرفته است، اگرچه روی افزایش قیمت آن به عنوان یک گزینه سرمایه‌گذاری نیز حساب باز شده است.

پائولو آردوینو (Paolo Ardoino)، مدیر ارشد فناوری تتر اظهار کرد:

بیت کوین بارها سازگاری و منعطف بودن خود را ثابت کرده و به عنوان یک ذخیره بلندمدت ارزش با پتانسیل رشد قابل‌توجه ظاهر شده است. سرمایه‌گذاری ما در بیت کوین نه‌تنها راهی برای افزایش عملکرد سبد ماست، بلکه روشی برای همسو کردن خود با یک فناوری تحول آفرین است.

این شرکت اعلام کرد که صرفاً از سود حاصل از عملیات سرمایه‌گذاری خود برای خرید بیت کوین استفاده خواهد کرد، نه از سودهای سرمایه‌ای تحقق‌نیافته. این بدان معناست که شرکت «فقط درآمد واقعی حاصل از عملیات خود» را در نظر می‌گیرد که شامل تفاوت بین قیمت خرید و درآمد خالص حاصل از فروش دارایی یا در صورت سررسید دارایی‌هایی مانند اسناد خزانه، بین قیمت خرید و مبلغ بازپرداخت است.

تتر همچنین اذعان داشت که بر توسعه سیستم‌های ارتباطی، انرژی و زیرساخت استخراج بیت کوین در میان سرمایه گذاری‌های کوچکتر خود تمرکز دارد.

تتر در صنعت کریپتو سال‌ها به دلیل عدم شفافیت در مورد ذخایر خود و تصمیم‌های سرمایه‌گذاری بحث‌برانگیز مورد انتقاد قرار گرفته است.

با این حال، توکن پرچمدار این شرکت USDT در ماه مارس به عنوان یک پناهگاه امن ظاهر شد، زیرا بحران بانکی منطقه‌ای ایالات متحده به USDC Circle، دومین استیبل کوین بزرگ بازار، ضربه زد. فروپاشی ناگهانی بانک سیلیکون ولی (SVB) باعث شد بخشی از ذخایر نقدی USDC در این بانک تا یک هفته مسدود شود و چندین استیبل کوین در اثر این فروپاشی‌ به طور موقت ارزش دلاری خود را از دست بدهند.

تتر با حفظ ثبات قیمت خود به دلیل قطع ارتباط با بانک‌های مستقر در ایالات متحده و مشارکت با بانک‌های واقع در جزایر ویرجین بریتانیا و هنگ کنگ از این فاجعه جان سالم به در برد و پیروزی آشکاری نصیبش شد. تیراژ USDT در سال جاری ۲۴ درصد رشد کرده است در حالی که اکثر رقبا در این وضعیت دچار خروجی قابل‌توجه شده‌اند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)