0

2

معاشقه انتخاباتی بایدن و ترامپ با ارزهای دیجیتال!

آرزو رحمتی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

در روزهای گذشته، قانون‌گذاران فعلی قوانینی ارائه کرده‌اند که خواستار شفافیت نظارتی در SEC هستند. در دولت بایدن، کمیسیون بورس و اوراق بهادار برای اولین بار ETF های اسپات اتریوم را تایید کرد. ترامپ نیز با فعالیت بالا در این حوزه، وعده‌های بسیاری به جامعه کریپتو داد. به طرز شگفت‌اگیزی، ارزهای دیجیتال به ابزار رقابتی در انتخابات تبدیل شده است. هر دو حزب ایالات متحده با حمایت از بازار کریپتو کارنسی تلاش می‌کنند تا طرفداران بیشتری جلب کنند. 

به گفته مشاور ارشد Consensys، چشم‌انداز سیاسی ممکن است بر عملکرد SEC، در سیاست‌گذاری‌های ارزهای دیجیتال  تاثیر بگذارد. بیل هیوز، مشاور ارشد و مدیر امور نظارتی جهانی Consensys، در کنفرانس اجماع ۲۹ می، گفت:

هنوز مشخص نیست که آیا تغییر چشم‌انداز سیاسی و نظارتی در ایالات متحده می‌تواند بر شکایت علیه SEC تأثیر بگذارد یا خیر.

در ماه آوریل، Consensys شکایتی را علیه SEC و پنج کمیسیونر آن در تگزاس ثابت کرد. این شکایت پیش از آن‌ بود که کمیسیون به چندین شرکت، اخطاری پیرامون اقدامات اجرایی احتمالی متا ماسک و استکینگ داده بود. هیوز، با اشاره به تایید ETFهای اسپات اتریوم، گفت: 

ارز دیجیتال

تئوری ‌SEC در مورد این‌که چه چیزی اوراق بهادار است یا خیر، هنوز مشخص نیست. البته همین اقدامات اخیر نیز یک تحول اساسی مثبت است. گرچه تایید ETFهای اتریوم تحولی است که به هیچ وجه نباید بحث‌برانگیز می‌شد. سیاست آن‌ها در قبال دنیای رمز ارزها در حال تغییر است. اما هنوز تاثیر کامل آن بر تصمیمات کمیسیون به طور کامل دیده نشده است. اینکه آن‌ها در حال حاضر چه فکری می‌کنند که تا دو هفته پیش وجود نداشت، واقعاً سوال است!

قانون‌گذاران در سنای ایالات متحده احتمالاً قانون نوآوری و فناوری مالی برای قرن بیست و یکم را تا یک سال بعد از تصویب در مجلس نمایندگان، بررسی خواهند کرد. این لایحه نقش SEC را بر دارایی‌های دیجیتال روشن می‌کند. به همین ترتیب کمیسیون معاملات آتی کالا هم، راهی برای تنظیم بسیاری از توکن‌ها به عنوان کالا ارائه می‌دهد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)