0

1

پروژه کریپتوی ترامپ در مسیر دیفای؛ همکاری با Aave در راه است!

پروژه مورد حمایت دونالد ترامپ در حوزه کریپتو
سعید تقوی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

به نظر می‌رسد پروژه کریپتوی مورد حمایت دونالد ترامپ، یعنی World Liberty Financial، با قدمی بزرگ به سوی آینده دیفای پیش می‌رود. این پروژه در تاریخ ۹ اکتبر پیشنهادی به جامعه Aave ارائه داده و تأیید کرده که قصد دارد این پلتفرم را به عنوان یک نسخه از Aave v3 بر روی شبکه اصلی اتریوم اجرا کند.

به گزارش کوین‌تلگراف – این اقدام می‌تواند موجب تحولاتی جدی در حوزه ارزهای دیجیتال شود. در واقع، World Liberty Financial می‌خواهد از پروتکل Aave به عنوان زیرساخت اصلی خود استفاده کند و قصد دارد به دارندگان توکن‌های AAVE که مسئولیت مدیریت پروتکل را برعهده دارند، ۲۰ درصد از کارمزدهای ایجاد شده و ۷ درصد از کل عرضه توکن WLFI که توکن حاکمیتی این پلتفرم است، اختصاص دهد.

World Liberty Financial ادعا می‌کند که می‌تواند نقدینگی ارزهای پایداری چون اتریوم (ETH) و رپد بیت‌کوین (WBTC) را افزایش دهد و همچنین باعث رشد پایگاه کاربران Aave شود. براساس این پیشنهاد، کاربران می‌توانند در ابتدای راه‌اندازی این پلتفرم، دارایی‌هایی مثل اتریوم، WBTC و همچنین استیبل‌کوین‌هایی نظیر USD Coin (USDC) و تتر (USDT) را واریز و برداشت کنند.

پروژه کریپتوی ترامپ همچنین پیشنهاد کرده است که از «سیستم ذخیره احتیاطی» همانند نمونه اصلی Aave استفاده کند و قراردادهای هوشمند غیرمتمرکز و «اعتمادپذیری» را برای تنظیم تقسیم درآمد به کار گیرد.

اکنون اعضای AaveDAO، که جامعه‌ای از دارندگان توکن AAVE و مسئولان پروتکل هستند، می‌توانند این پیشنهاد را بررسی و در مورد آن رأی‌گیری کنند. علاوه بر این، دارندگان توکن WLFI که وظیفه مدیریت پلتفرم World Liberty Financial را برعهده دارند، باید این پیشنهاد را به صورت جداگانه تصویب کنند.

World Liberty Financial در یک پست در شبکه اجتماعی X اعلام کرده که این پیشنهاد کاملاً با هدف ایجاد یک تجربه کاربری دیفای ساده و در دسترس همخوانی دارد. همچنین اعلام شده که در صورت موفقیت این ادغام با Aave، برنامه‌ای برای گسترش به لایه دوم اتریوم، یعنی Scroll، در دست اقدام دارد.

توییت رسمی World Liberty Financial

پروژه World Liberty Financial که توسط دونالد ترامپ و خانواده‌اش مورد حمایت قرار گرفته، در طی هفته‌های اخیر به طور تدریجی اطلاعات خود را فاش کرده است. ترامپ قبلاً پست‌هایی رمزآلود درباره این پروژه منتشر کرده و تاکید کرده که هدف از این پروژه ترویج استفاده از استیبل‌کوین‌های مبتنی بر دلار آمریکاست.

اگرچه در یک برنامه پخش زنده در ماه گذشته، انتظار می‌رفت ترامپ جزئیات کامل پروژه خانواده‌اش را منتشر کند، اما او تقریباً در این گفتگو که به مدت ۴۵ دقیقه بود، به موضوع کریپتو و این پروژه هیچ اشاره‌ای نکرد. البته، بعداً تیم World Liberty Financial جزئیات بیشتری درباره توکن WLFI ارائه کردند و اطلاعات بیشتری از حمایت ترامپ فاش شد.

در این میان، یک وایت‌پیپر لو رفته نشان می‌دهد که این پروژه قصد دارد ویژگی‌هایی مانند کیف پول دیجیتال، حساب‌های اعتباری، وام‌دهی و سرمایه‌گذاری را ارائه دهد. تیم این پروژه نیز متشکل از چهار نفری است که قبلاً در توسعه پروتکل دیفای Dough Finance فعالیت داشته‌اند؛ هرچند که Dough Finance در ماه جولای پس از یک حمله وام فلش حدود ۱.۸ میلیون دلار از دست داد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)