0

3

صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ پروتکل جدید UniswapX را راه‌اندازی کرد

صرافی یونی سواپ به‌تازگی پروتکلی بلاک چینی به نام UniswapX را راه اندازی کرده است که نقدینگی بیشتر، قیمت‌های بهتر و حفاظت در برابر MEV را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

اجرای پروتکل یونی سواپX
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

یونی سواپ لبز، شرکت حامی صرافی غیرمتمرکز Uniswap، نسخه بتا یا آزمایشی پروتکلی جدید را در شبکه اتریوم فعال کرده که با ارائه چندین ویژگی جدید قصد دارد مبادلات آنچینی را بهبود بخشد.

تیم Uniswap روز دوشنبه (۱۷ جولای ۲۰۲۳) توضیح داد که این پروتکل جدید که UniswapX نام دارد، پیچیدگی مسیریابی سفارش را به شبکهٔ باز فیلرها که برای پر کردن مبادلات با بهترین قیمت رقابت می‌کنند، توزیع می‌کند.

خرید ارز دیجیتال

این اکوسیستم رقابتی فیلرها، مبادله بدون هزینه گس (کارمزد)، قیمت‌های بهتر و محافظت در برابر ربات‌های حداکثر ارزش قابل استخراج (MEV) را به ارمغان می‌آورد که تراکنش‌های کاربران را جلو می‌اندازد. سفارش‌ها همچنین از اشکال دیگر MEV که ماهیت استخراج‌کنندگی بیشتری دارند مانند حملات ساندویچی محافظت می‌شوند و فیلرها ترغیب به استفاده از رله‌های تراکنش خصوصی در هنگام مسیریابی سفارش‌ها به استخرهای نقدینگی آنچینی می‌شوند.

یونی سواپX مبادلات بدون گس را از طریق اکوسیستم فیلرهای خود انجام می‌دهد، کسانی که هزینه گس را از طرف کاربران برای تکمیل تراکنش‌ها، پرداخت می‌کنند. این بدان معناست که مبادله‌کنندگان نیازی به استفاده از توکن بومی برای معامله یا پرداخت تراکنش‌های ناموفق ندارند.

در اواخر امسال این پروتکل قصد دارد یک نسخه کراس چینی را راه‌اندازی کند که ترکیبی از پل‌زنی و سواپ آنی بین زنجیره‌‌ای است.

هیدن آدامز، مؤسس صرافی غیرمتمرکز Uniswap توضیح داد: «کسانی که سواپ می‌کنند همچنین می‌توانند انتخاب کنند که به‌جای توکن اختصاصی یک پل کدام دارایی‌ها را در زنجیره مقصد دریافت کنند.»

در حالی که برخی از فعالان بازار پروتکل جدید را به عنوان پروتکلی متحول‌کننده در میان صرافی‌های غیرمتمرکز ستودند، برخی دیگر اشاره کردند که سواپ بدون گس یا کارمزد قبلاً توسط پروتکل‌های معاملاتی غیرقانونی دیگری چون CoW swap نیز فعال شده بود.

منبع: آنچیند کریپتو

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)