0

0

دستگیری خالق ان‌اف‌تیِ «Mutant Ape Planet» به ظن راگ‌پول (Rug Pull)

دولت آمریکا خالق NFTهای «Mutant Ape Planet» را دستگیر و به کلاهبرداری متهم کرده ‌و گفته که “فروش NFTهای این شخص به نوعی یک راگ‌پول بوده‌اند.”

دستگیری خالق ان‌اف‌تیِ «Mutant Ape Planet» به ظن راگ‌پول (Rug Pull)
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

 وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا (DOJ) پنجشنبه اعلام کرد که اوریلِن میشل (Aurelien Michel) به “کلاهبرداری در فروش NFTهای میوتانت اِیپ پلُنِت، نوعی دارایی دیجیتال به ارزش ۲.۹ میلیون دلار” متهم شده است.

متهم یک شهروند اصالتا فرانسوی اما مقیم امارات متحده عربی است و روز چهارشنبه در فرودگاه بین‌المللی جان اف کندی دستگیر شد. بازار NFTهای Mutant Ape Planet با وعده و وعیدهای دروغینی مثل پاداش و امتیازهای فراوان گرم شد. وعده‌هایی مثل فرصت‌های اختصاصی برای سرمایه‌گذاری، جوایز و محصولات فیزیکی.

همچنین در این بیانیه DOJ اعلام شد که:

پس از فروش رفتن کامل مجموعه، متوجه شدیم خریداران آن، طعمه یک پروژه راگ‌پول واقع شده‌اند. میلیون‌ها دلار از رمزارزهای این خریداران برای منافع شخصی اوریلِن میشل استفاده به کار گرفته شدند.

Mutant Ape Planet مجموعه‌ای از ۶.۷۹۹ میوتانت اِیپ (میمون جهش‌یافته) است و هیچ ارتباطی با مجموعه معروف بورد ایپ یات کلاب (BAYC) ندارد اما هر دو، کالکشنی میمونی با نام‌های مشابه هستند!

خرید ارز دیجیتال

«ایون آروِلو» مامور ویژه «HSI» (بازپرسی امنیت ملی) واقع در نیویورک هم این‌چنین به این موضوع اشاره کرد:

اوریلن میشل به برنامه‌ریزی برای راگ‌پول کردن کاربران متهم است که قصد داشته حدود ۳ میلیون دلار از سرمایه سرمایه‌گذاران را در جهت منافع شخصی‌اش به کار بگیرد.

وزارت دادگستری خاطرنشان کرد که:

میشل در صحبت با خریداران این مجموعه در یک شبکه اجتماعی، خود به راگ‌پولی که انجام داده، معترف شده است. با این حال او خریداران NFTاش را بابت این اقدامش مقصر دانسته و اذعان کرده که هیچ‌وقت قصد چنین کاری را نداشته اما رفتار این کامیونیتی خیلی آزاردهنده شده بود.

توسعه‌دهندگان میوتانت ایپ پلنت به کامیونیتی آن یک والت اختصاصی را وعده داده بودند تا از سرمایه‌اش برای بازاریابی و اعطای جوایز، ایردراپ و توکن‌های قابل استیک استفاده کنند. این در حالی بود که DOJ اعلام کرد:

خریداران NFT میوتانت ایپ پلنت به هیچ‌کدام از مزیت‌های وعده داده شده نرسیدند.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)