0

0

اتهامات مجرمانه علیه بنیانگذار صرافی بایننس در حال بررسی است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که بحث و گفتگو بین وکلای صرافی ارز دیجیتال بایننس و مقامات وزارت دادگستری آمریکا برای تبادل نظر به منظور حصول توافق پیش از محاکمه است.

وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا در حال بررسی اتهامات مجرمانه علیه بنیانگذار صرافی بایننس
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

به گزارش خبرگزاری رویترز (Reuters) دادستان‌های وزارت دادگستری ایالات متحده در حال بررسی طرح اتهامات مجرمانه علیه صرافی رمزارز بایننس و تعدادی از مدیران اجرایی آن از جمله چانگ پنگ ژائو (Changpeng “CZ” Zhao) مدیرعامل و بنیانگذار بایننس است.

رویترز به نقل از چهار منبع آگاه گزارش داد که دادستان‌ها در مورد اینکه آیا باید فوراً و به‌شدت علیه این صرافی اقدام قانونی کنند یا برای بررسی شواهد بیشتر وقت بگذارند، اختلاف‌نظر دارند.

اتهامات احتمالی مربوط به تحقیقاتی است که در سال ۲۰۱۸ آغاز شد و بر تبعیت بایننس با قوانین و تحریم‌های ضد پولشویی متمرکز بود. گزارش شده است که دادستان‌های سه دفتر وزارت دادگستری روی این پرونده درگیر هستند. این بخش‌ها شامل: بخش پولشویی و بازیابی دارایی (MLARS)، دفتر دادستانی ایالات متحده در ناحیه غربی واشنگتن در سیاتل و تیم اجرایی ارزهای دیجیتال در سطح ملی. خرید بیت کوین

به گفته رویترز وکلای مدافع صرافی بایننس با مقامات وزارت دادگستری به منظور حصول توافقات اولیه جلساتی برگزار کرده‌اند. بر اساس گزارش‌ها طبق استدلال وکلای بایننس، پیگرد کیفری این نهاد می‌تواند اثرات منفی بر بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد، آن هم درست پس از اینکه پس لرزه‌های فروپاشی Terra و FTX هنوز در رفتار بازار قابل‌مشاهده است.

بایننس در بیانیه‌ای که در تاریخ ۱۲ دسامبر (۲۱ آذر) ۲۰۲۲ از حساب کاربری رسمی خود (binance@) در توییتر به اشتراک گذاشت، ادعا کرد که رویترز دوباره اشتباه کرده است و ما هیچ‌گونه بینشی در مورد عملکرد داخلی وزارت دادگستری ایالات متحده نداریم و اگر هم اطلاعاتی از روند بررسی این پرونده داشتیم، باز هم عاقلانه نبود تا آن‌ را به‌صورت عمومی عنوان کنیم.

رویترز دوباره اشتباه کرده است.

اکنون آنها به تیم قضایی و وکلای باورنکردنی ما حمله می‌کنند. تیمی که ما به‌شدت به آن افتخار می‌کنیم. آنها دارایی‌های دیجیتال را برای همه امن‌تر کرده‌اند.

بیانیه‌ای را که ما به منظور دفاع از تیم حقوقی‌مان برای یک خبرگزاری ارسال کردیم اکنون در دسترس است.

بایننس، ۱۲ دسامبر ۲۰۲۲

در بیانیه‌ی مذکور سخنگوی بایننس عنوان کرده که:

همانطور که به‌طور گسترده گزارش شده است، رگولاتورها به دلیل بسیاری از مشکلات مشابه در حال بررسی کامل همه شرکت‌های فعال در حوزه‌ی کریپتوکارنسی هستند. این صنعت نوپا به‌سرعت رشد کرده و بایننس تعهد خود را به حفظ امنیت آن نشان داده است. ما از طریق سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در تیم امنیتی خود و همچنین استفاده گسترده از ابزارها و فناوری‌هایی که برای شناسایی و جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی استفاده می‌شود، دائما در حال تلاش برای سالم نگه داشتن این صنعت هستیم.

تحقیقات قضایی از صرافی بایننس

در سال ۲۰۲۱ گزارشی از خبرگزاری بلومبرگ نشان داد که بایننس توسط وزارت دادگستری و امور مالیاتی آمریکا تحت بازرسی قرار دارد و طبق گزارش‌ها مقاماتی که معمولاً به جرایم پولشویی و مالیاتی رسیدگی می‌کنند، در این تحقیقات شرکت دارند. البته مشخص نیست که آیا گزارش رویترز به همین تحقیقات اشاره دارد یا خیر.

در آن زمان بایننس بیانیه‌ای در توییتر منتشر کرد و تأکید کرد:

ما تعهدات قانونی خود را بسیار جدی می‌گیریم و با تنظیم‌کننده‌ها و مجریان قانون به شکلی مشترک تعامل می‌کنیم.

آن‌ها در ادامه نیز گفتند:

تیم ما به‌سختی تلاش کرده است که یک برنامه انطباق قوی ایجاد کند تا بتوانیم از اصول و ابزارهای ضد پولشویی که توسط مؤسسات مالی برای شناسایی و رسیدگی به فعالیت‌های مشکوک استفاده می‌شود، بهره‌مند شویم.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)