0

1

ابراز نگرانی قانون‌گذاران آمریکا درباره سیاست‌های «اپل» در حوزه رمزارز و NFT

دو نفر از قانون‌گذاران کشور آمریکا با نوشتن نامه‌ای به «تیم کوک Tim Cook»، مدیرعامل (CEO) شرکت اپل، نگرانی خود را در خصوص سیاست‌های این شرکت در حوزه رمزارزها و توکن‌های غیرمثلی (NFT) اعلام کردند.

ابراز نگرانی قانون‌گذاران آمریکا درباره سیاست‌های «اپل» در حوزه رمزارز و NFT
امیرحسام محمدی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

نماینده ایالت فلوریدا در کنگره آمریکا، «گاس بیلی‌راکیس Gus Bilirakis» به همراه نماینده ایلینویز، «جان شاکوفسکی John Schakowsky» به «تیم کوک Tim Cook»، مدیرعامل شرکت «اپل Apple» نامه‌ای نوشتند. در این نامه، این دو شخص نگرانی خود را درباره سیاست‌های «اپ استور اپل» بروز دادند و بیان کردند این سیاست‌ها، می‌تواند تکنولوژی‌های جدید و رو به رشد مثل بلاک چین و توکن‌های غیرمثلی (NFT) را محدود کند.

خرید ارز دیجیتال

این دو سیاستمدار معتقدند خط مشی اپ استور اپل به اعتبار آمریکا به‌عنوان “پیشروی تکنولوژی در دنیا” آسیب خواهد زد. در این نامه سوالات بسیاری از تیم کوک پرسیده شده است که هدف بسیاری از آن‌ها، شفاف‌سازی درباره سیاست‌های اپ استور اپل است.

در این نامه همچنین به سیاست‌های اپل در خصوص توسعه اپلیکیشن‌های بلاک‌چینی هم اشاره شده است. از اپل سوال شده که آیا این شرکت از قانون‌گذاری‌هایش در خصوص اپلیکیشن‌ها، برای کسب درآمد به شکل رمزارز استفاده می‌کند؟

یکی از سیاست‌های ضدکریپتویی اپل که در نامه به آن اشاره شده، درخواست عجیب اپل از برنامه‌های بلاک چینی‌ست. شرط اپل برای قرار گرفتن پروژه‌های بلاک چینی در اپ استور این است که ۳۰٪ گس‌فی‌هایشان را به اپل بپردازند!

در دسامبر ۲۰۲۲، والت کوین بیس به این موضوع اشاره کرد که این درخواست اپل عملا غیرممکن است. چرا که سیستم خرید درون‌برنامه‌ای اپل اصلا از ارزهای دیجیتال پشتیبانی نمی‌کند!

مدیر ارشد قانونی (CLO) کوین بیس، «پاول گروال Paul Grewal» و «کریستین اسمیت Kristin Smith»، مدیر اجرایی گروه قانونی شرکت «Blockchain Association» در این نامه مورد ستایش قرار گرفتند. این دو شخص از افراد برجسته‌ای بودند که بیلی‌راکیس و شاکوفسکی در نامه خود، به عنوان افراد تاثیرگذار در حوزه کریپتو از آن‌ها نام بردند.

مدیر اسبق اپ استور، «فیلیپ شومیکر Phillip Shoemaker» که سیاست‌های این اپلیکیشن را به همراه استیو جابز فقید تالیف کرد، قبلا بیان کرده بود که این سیاست‌ها برای اینکه اپل همچنان «پیشروی تکنولوژی‌های جدید» باشد، بازنویسی و بازنگری شده اند.

او ادعا کرد که بازنویسی این قوانین، باعث شد سیاست‌های اپل کمی مبهم و گنگ به نظر برسد. برای همین هم اکنون دیگران فکر می‌کنند اپل موضعی سخت‌گیرانه در برابر رمزارزها و توکن‌های غیرمثلی دارد. شومیکر تصور می‌کند قرارگیری یک اپلیکیشن در اپ استور گوگل یا اپل، موفقیت یا شکست آن را تضمین نمی‌کند. در مقابل اگر درخواست اپلیکیشنی برای قرارگیری در این بازارها رد شود، می‌تواند عواقب ناخوشایندی برای سازندگان آن داشته باشد.

در انتها هم باید اشاره کرد که قانون‌گذاران نام‌برده‌شده، تا ۱۴ آگوست به اپل فرصت دادند تا به سوالات آن‌ها پاسخ دهد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)