0

1

جنگ کاربران و ZRO بر سر توکن‌های اهدایی

اهدای توکن ZRO
آرزو رحمتی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

فهرست

Created with Sketch.

پس از راه‌اندازی در ۲۰ ژوئن، ZRO تنها در عرض ۲۰ دقیقه ۱۵.۱۵% افزایش یافت. با شروع بحث در مورد اینکه آیا مکانیسم ایردراپ صرفاً بهانه‌ای برای «مالیات» است، به شدت ۲۲% سقوط کرد. پروتکل قابلیت همکاری متقابل زنجیره‌ای توکن LayerZero یک پروژه جدید است. قیمت این توکن از زمان راه اندازی در بحبوحه بحث بر سر معیار اهدای آن، که برخی آن را به “مالیات” تشبیه کرده‌اند، ۱۷% کاهش یافت. برخی با انتقاد موافق نیستند و فکر می‌کنند که این مکانیسم می‌تواند گام خوبی برای حل مشکلاتی باشد که ایردراپ‌های اخیر توکن‌ها را تهدید می‌کند.

بحث پیرامون اهدای ZRO بر سر چه بود؟

پس از راه‌اندازی در ۲۰ ژوئن، ZRO با ۱۵.۱۵% افزایش، به ۴.۷۱ دلار رسید. ۲۰ دقیقه بعد، سقوط ۲۲ درصدی با الگویی که اغلب در ایردراپ‌های توکن دیده می‌شود، اتفاق افتاد. در این مورد، راه اندازی ZRO با جنجال منحصر به فرد خود همراه بود. LayerZero آن را طوری ساخته است که کاربرانی که می‌خواهند توکن‌ دریافت کنند، باید مقدار کمی پول به ازای هر توکن ZRO اهدا کنند.

LayerZero در پستی در ۲۰ ژوئن X نوشت:

برای ادعای ZRO، کاربران باید ۰.۱۰ دلار به USDC، USDT یا ETH بومی به ازای ZRO اهدا کنند. این کمک مالی کوچک مستقیماً به انجمن پروتکل می‌رود.

زیرو پیش‌بینی کرد که این کمک‌ها منجر به اهدای تقریباً ۱۸.۵ میلیون دلار به Protocol Guild، مکانیزم تأمین مالی جمعی برای توسعه‌دهندگان اتریوم خواهد شد. این حرکت با موجی از واکنش‌های جامعه ارزهای دیجیتال مواجه شد. کاربران استدلال می‌کردند که پرداخت «مالیات» ماهیت «ایردراپ» را به چیزی شبیه به عرضه اولیه ICO، تغییر می‌دهد.

تعداد زیادی از کاربران، با سوالات و نظراتی از جمله “آیا این یک شوخی است” و “چگونه برای آن هزینه می‌کنید” به پست LayerZero هجوم آوردند.

LayerZero در واکنش، مجدداً تأکید کرد که ارائه ZRO، یک ایردراپ نیست. طی بیانیه ۲۰ ژوئن، LayerZero استدلال کرد که ایردراپ‌های دیگر به اهداف توزیع عادلانه، ایجاد جامعه و سلامت پروتکل، کمک نمی‌کنند. برایان پلگرینو، یکی از بنیانگذاران LayerZero، ظاهراً روز خود را به دفاع از راه اندازی توکن گذرانده بود. او چندین بار تکرار کرد که هیچ کس حق دریافت توکن‌ها را ندارد و اگر کاربران مایل به اهدا نیستند، باید از ادعای دریافت آن خودداری کنند.

او گفت:

هیچ اهدای اجباری وجود ندارد، اگر نمی‌خواهید اهدا کنید… به سادگی ادعا نکنید. این چیزی نیست که شما مالک آن باشید، چیزی است که ارائه می‌شود!

در این بحبوحه، ZRO برای مدت کوتاهی به بالاترین سطح ۴.۷ دلار رسید و پس از آن به زیر ۳.۵۰ دلار سقوط کرد.

حتما بخوانید: ایردراپ چیست؟

برای اطلاع از قیمت لحظه‌ای ارزهای دیجیتال وارد لینک شوید.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)