0

4

ارزش سهام کریپتویی وارن بافت از ارزش سهام اپل و آمازون او پیشی گرفت!

وارن بافت (Warren Buffett) اگرچه ممکن است همچنان ارزهای دیجیتال و بیت کوین (BTC) را به «سم موش» تشبیه کند،اما با اینحال او در سال جاری از موقعیت کریپتویی خود در یک بانک حامی کریپتو سود زیادی برده است.

ارزش سهام کریپتویی وارن بافت
هستی تاری

زمان مطالعه :

1 دقیقه

وارن بافت از طریق شرکت خود یعنی برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway) در سال ۲۰۲۱ طی دو نوبت ۱۰۷ میلیون سهم از هولدینگ Nu، یک شرکت فین‌تک مستقر در برزیل و مالک بانک Nu که از طرفداران کریپتو است، خریداری کرد.

شرکت برکشایر در ژوئن ۲۰۲۱، ۵۰۰ میلیون دلار در هولدینگNu سرمایه‌گذاری کرد و در دسامبر همان سال سهام خود را ۲۵۰ میلیون دلار دیگر افزایش داد. طبق گزارش درآمد سه ماهه دوم سال جاری، این شرکت از آن زمان تاکنون حتی یک سهم از این سهام خود را نفروخته است.

ارزش سهام Nu درحال‌حاضر تقریباً ۱۰۶٪ نسبت به سال گذشته (YTD) افزایش یافته است، به این معنی که موقعیت ۷۵۰ میلیون دلاری بافت اکنون حدود ۸۷۹.۵۰ میلیون دلار ارزش دارد، با این فرض که برکشایر هنوز هیچ یک از سهام Nu خود را فروخته است. با اینحال، این سهام در زمان اوج خود در فوریه ۲۰۲۲، بیش از یک میلیارد دلار می‌ارزید.

ارز دیجیتال

بانک Nu به دلیل ارائه خدمات مرتبط با رمزنگاری به بیش از 1.35 میلیون کاربر، به بانکی دوستدار کریپتو شناخته می‌شود. بنابراین، سرمایه‌گذاری در این بانک را می‌توان سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در صنعت ارزهای دیجیتال نیز دانست.

این اقدام غیرمستقیم شامل Easynvest، یک پلتفرم معاملاتی است که محصول صندوق قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) عرضه می‌کند. بانک Nu نیز خدمات مالی دیجیتالی برای معاملات بیتکوین (BTC) و  اتر (ETH) فراهم می‌کند. این بانک همچنین یک توکن وفاداری ( Loyalty Token) در بلاک چین پالیگان دارد.

علاوه بر این، هولدینگ Nu یک درصد از دارایی‌های نقدی خود را در ماه مه ۲۰۲۲ به بیتکوین اختصاص داده است.

بانک Nu در آن زمان اظهار داشت: «این حرکت در راستای اعتقاد این شرکت به پتانسیل فعلی و آتی بیتکوین در زمان اختلال در خدمات مالی منطقه است».

این بانک بزرگترین بانک فین تک در آمریکای لاتین است که بیش از ۸۰ میلیون مشتری در برزیل دارد.

سهام Nu ارزش سهام اپل و آمازون را در هم شکست

سهام Nu تا این اوخر عملکرد ضعیفی نسبت به دیگر سهام برتر بافت از قبیل آمازون و اپل داشت که به ترتیب 54.65% و 36% رشد کردند. اپل تا سپتامبر سال جاری بزرگترین دارایی شرکت برکشایر هاتاوی بوده که تقریباً 45 درصد از سبد سرمایه‌گذاری 354 میلیارد دلاری آن را تشکیل می‌دهد.

سهام Nu نیز در این بین بهتر از سال گذشته عمل کرده بود و ۹.۲۵٪ افزایش یافت.   

اما با اینحال، در بازار کریپتو با اوج گرفتن قیمت بیتکوین ارزش سهام Nu نیز بالا رفت و توانست رقیبان بزرگ خود را با ۱۰۶٪ ارزش سهم کنار بزند.

جالب توجه است که رشد سریع بیتکوین در هفته‌های اخیر با جدا شدن همبستگی این ارز دیجیتال به بازار سهام در ماه اکتبر همزمان شده است.

درحالیکه می‌توان این مورد را سیگنالی صعودی تلقی کرد، برخی از مفسران بر این باورند «خوش‌بینی بیش از حد» به تأیید احتمالیETF  بیتکوین در حال حاضر باعث افزایش قیمت آن شده است.

منبع: کوین تلگراف

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)