0

0

۵ دلیل مهم برای پایان رشد بیت کوین!

دلایلی که نشان می‌دهد بازار گاوی بیت کوین به پایان رسیده است!
هستی تاری

زمان مطالعه :

2 دقیقه

قیمت بیت کوین در ژانویه شاهد رشد شگفت‌انگیز ۴۰ درصدی بود، زیرا معامله‌گران انتظار روی دادن یکسری وقایع را داشتند. قیمت آن در هفته گذشته به بالاترین سطح ۲۳,۲۸۲ دلار رسید و با وجود سرایت سقوط FTX به بقیه بازار که همچنان بر احساسات بازار تأثیر می‌گذارد، به بالاترین حد خود در ۵ ماه اخیر رسید.

قیمت بیت کوین در حال حاضر  ۲۳.۰۹۶ دلار است که از دو روز گذشته به‌صورت Sideways معامله می‌شود. پایین‌ترین و بالاترین قیمت بیت کوین در ۲۴ ساعت به ترتیب ۲۲,۳۸۷ دلار و ۲۳۰۹۶ دلار ثبت شده است. در حالی که تحلیلگران انتظار دارند قیمت بیت کوین در این ماه به ۲۵ هزار دلار برسد، این رشد قیمت ممکن است رخ ندهد.

۵ دلیل که مانع رشد بیت کوین تا ۲۵ هزار دلار می‌شود!

با توجه به این مواردی که در ادامه آورده شده، به احتمال زیاد رالی بیت کوین تمام شده و به قیمت ۲۵ هزار دلار نخواهد رسید.

۱. سیاست انقباض پولی بانک مرکزی اروپا

بانک مرکزی اروپا در نظر دارد در دو نشست بعدی در ماه های فوریه و مارس نرخ بهره را ۵۰ واحد افزایش دهد. کریستین لاگارد (Christine Lagarde)، رئیس بانک مرکزی اروپا، بر لزوم تشدید و بازنگری بیشتر در افزایش نرخ بهره موردنظر برای کاهش تورم تأکید می‌کند.

در همین حال، کمیته امور اقتصادی پارلمان اروپا (PEPEC) به پیش‌نویس قانونی رأی می‌دهد که به دنبال بانک‌هایی است که خدمات رمزنگاری ارائه می‌دهند تا سرمایه بیشتری برای مدیریت ریسک‌های ناشی از دارایی‌های کریپتویی داشته باشند.

۲. نشست FOMC بانک مرکزی آمریکا

بانک مرکزی ایالات متحده میزان افزایش نرخ بهره را در نشست بعدی FOMC در ۱ فوریه (۱۲ بهمن) اعلام خواهد کرد. در حالی که داده‌های CPI و مشاغل حاکی از افزایش اندک این نرخ است، اقتصاددانان انتظار افزایش ۵۰ واحدی را برای نرخ بهره دارند. سرمایه‌گذار‌ها ممکن است مجبور باشند تا تصمیم جدید فدرال رزرو کمی بیشتر صبر کنند.

طبق ابزار CME FedWatch، احتمال اینکه نرخ بهره ۲۵ واحد (bps) افزایش یابد ۹۷.۲ درصد است. اما این قرائت نسبت به روز گذشته کاهش یافته است، زیرا سرمایه‌گذاران اکنون منتظر داده‌های تولید ناخالص داخلی سه ماهه چهارم هستند که در روز پنجشنبه منتشر خواهد شد.

پیش از تصمیم بانک مرکزی اروپا و فدرال رزرو آمریکا برای افزایش نرخ بهره، قیمت بیت کوین زیر ۲۳ هزار دلار تثبیت شده است. بنابراین، معامله‌گران بعید است قبل از این رویدادها تصمیمی بگیرند.

خرید بیت کوین

۳. نوسانات شاخص دلار آمریکا

شاخص دلار آمریکا (DXY) در آستانه این هفته مهم همچنان به نوسانات خود ادامه خواهد داد. DXY در حال حاضر نزدیک به سطح ۱۰۲ حرکت می‌کند و احتمالاً قبل از تصمیم فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره، بالاتر خواهد رفت.

بالا رفتن این شاخص (DXY) باعث می‌شود قیمت بیت کوین پایین بیاید و اصلاحی در بازار گسترده‌تر ارزهای دیجیتال ایجاد کند. علاوه‌براین، سیاست اخیر ژاپن و اتحادیه اروپا باعث تضعیف دلار آمریکا شده است، که فدرال رزرو به احتمال زیاد اثر آن را خنثی خواهد کرد.

ارز دیجیتال

۴. کاهش شاخص ترس و طمع بیت کوین

شاخص ترس و طمع بیت کوین در محدوده خنثی ۵۰ قرار دارد. این شاخص در چند روز گذشته کاهش یافته است، زیرا معامله‌گران پیش‌بینی می‌کنند قیمت بیت کوین به دلیل احتمال سودجویی و استراتژی “شایعه را بخر، خبر را بفروش” کاهش یابد.

بازار صعودی بیت کوین تازه شروع شده و بعید به نظر می‌رسد که معامله‌گران در شرایط فعلی بازار معامله کنند.

۵. مقاومت شدید بیت کوین

قیمت بیت کوین اکنون بالاتر از میانگین متحرک ۲۰۰ روزه (DMA) در حال معامله‌شدن است. تحلیلگران انتظار دارند این شاخص به سمت 200-WMA حرکت کند که نزدیک به محدوده ۲۵ هزار دلار است.

در تایم‌فریم روزانه، باندهای بولینگر (Bollinger Bands) در روزهای آینده فروکش خواهد کرد و قیمت بیت‌کوین می‌تواند به زیر ۲۱,۵۰۰ دلار برسد. علاوه‌براین، شاخص RSI از منطقه خرید انبوه در حال حرکت است و احتمالاً کاهش می‌یابد. سایر شاخص‌ها نیز نشان‌دهنده کاهش قیمت بیت کوین هستند.

قیمت بیت کوین در تایم‌فریم روزانه. منبع: TradingView
0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)