0

0

آیا SEC در دعوی حقوقی خود با ریپل درخواست بازنگری در حکم اجمالی را خواهد داد؟

جرمی هوگان (Jeremy Hogan)، وکیل دادگستری به بررسی این موضوع پرداخته است که آیا کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) قبل از نهایی شدن حکم اجمالی (Summary Judgment) صادرشده برای پرونده حقوقی آن‌ها با XRP، درخواست بازنگری آن را خواهد داد یا خیر.

آیا SEC در دعوی حقوقی خود با XRP درخواست بازنگری در حکم اجمالی را خواهد داد؟
میلاد قربانی

زمان مطالعه :

1 دقیقه

طبق اخبار حقوقی منتشرشده در مورد پرونده دعوی SEC و XRP، حدس و گمان‌های فراوانی در ارتباط با نتیجه این پرونده و نوع حکم صادرشده برای آن وجود دارد. این در حالی است که هر دو طرف شرح دعوی نهایی پرونده را به منظور تغییر حکم دادگاه به نفع خود، تنظیم کرده‌اند. در همین حال یک وکیل دادگستری به بررسی حرکت بعدی کمیسیون SEC در پی شکایت XRP پرداخته است.

آیا SEC در دعوای حقوقی خود با XRP شکست خواهد خورد؟

جرمی هوگان وکیل دادگستری بنا به درخواست یکی از کاربران در مورد نتیجه این پرونده اظهارنظر کرد. این کاربر پرسیده بود که آیا SEC قبل از درخواست تشکیل دادگاه تجدیدنظر، برای بازنگری در حکم اجمالی دادگاه اقدام خواهد کرد؟ هوگان نیز در جواب او گفت که این کمیسیون ابتدا می‌تواند درخواست بررسی مجدد حکم را بدهد و سپس در صورت عدم حصول نتیجه حکم را به دادگاه تجدیدنظر ببرد.

البته هوگان با در نظر گرفتن تمامی جوانب افزود که او شک دارد کمیسیون بورس و اوراق بهادار پس از شکست خوردن در دادگاه، درخواست تجدیدنظر کند. از نظر او در حال‌ حاضر این کار خیلی خطرناک به نظر می‌رسد. وی اظهار داشت که اگر SEC در دادگاه تجدیدنظر شکست بخورد، آنگاه کنترل پرونده به دست مقامات قضایی خواهد افتاد و این خود می‌تواند منجر به شکست خوردن SEC در حوزه‌ی قضایی دیگری نیز بشود.

کمیسیون SEC چیست؛ از ماجرای حقوقی SEC با ریپل چه می‌دانیم؟

هوگان معتقد است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ریسک چنین اقدامی را نخواهد پذیرفت، زیرا او در این مورد کوتاه آمدن از مواضع خود را واکنشی هوشمندانه‌تری می‌بیند، و در نتیجه این تصمیم SEC می‌تواند بر مبادلات و کلاهبرداری‌هایی که در بازار کریپتو اتفاق می‌افتد تمرکز کند.

بر اساس گزارش‌های قبلی که حاکی از ناکامی SEC در جلوگیری از فعالیت‌های SBF و FTX و اقدام پیشگیرانه علیه آن‌ها بود، اکنون پیروزی در دعوی حقوقی این نهاد با XRP بیش از هر زمان دیگری برای این کمیسیون حائز اهمیت شده است.

آیا توافق حاصل‌شده میان ریپل و SEC شایعه است؟

درحال‌حاضر ریپل و SEC از آنالیسا تورس (Analisa Torres) قاضی منطقه‌ای خواسته‌اند که شکایت XRP را به دادگاه ارسال نکند و به نفع آنها حکم صادر کند. با این حال چارلز هاسکینسون (Charles Hoskinson) بنیانگذار کاردانو، در تاریخ ۱۵ دسامبر (۲۴ آذر) ۲۰۲۲ شایعه‌ای در مورد توافق بین طرفین منتشر کرد.

اما در ادامه شایعه هاسکینسون در مورد حل‌و‌فصل این پرونده، توسط النور ترت (Eleanor Terrett) روزنامه‌نگار فاکس‌بیزینز (FoxBussines)، رد شد. النور با استناد به منابع مطلع خود از دعوی حقوقی XRP عنوان کرد که این شایعات صحت ندارد.

0
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 تمام دیدگاه‌ها
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

چنانچه به مشاوره رایگان علاقه‌مندید، پرسش‌ها و نظرات خود را درباره این مقاله یا موضوعات مختلف حوزه بلاکچین و ارزهای دیجیتال مطرح کنید. برای پاسخگویی آماده‌ایم!

نظر بدهید

نظرات پست (0)